اخبار کسب و کار

گران‌قیمت‌ترین بازیگران مرد و زن هالیوود را بشناسید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

وبسایت ورایتی در گزارش جدیدش دستمزد بازیگران هالیوود را بررسی کرده است. بر اساس این گزارش رایان رینولدز و امیلی بلانت گران‌قیمت‌ترین بازیگران مرد و زن صنعت سینمای آمریکا هستند.

ورایتی به شکل سالانه گزارشی از دستمزدهای پرداختی به بازیگران در ایالات متحده آمریکا منتشر می‌کند. براساس این گزارش که در هفته جاری منتشر شده و دستمزدهای بازیگران برای فیلم‌های امسال یا آثاری که قرار است در سال آینده اکران شوند را بررسی کرده، رینولدز با دستمزد ۲۷ میلیون دلاری گران‌قیمت‌ترین بازیگر مرد بوده است. او برای بازی در اکشن «شش زیرزمین» (Six Underground) به کارگردانی مایکل بی محصول نت‌فلیکس چنین مبلغی را دریافت کرده. این پرداختی رینولدز را در صدر جدول دستمزدها قرار داده است.

از سوی دیگر امیلی بلانت با دریافت دستمزد ۱۲ تا ۱۳ میلیون دلاری گران‌قیمت‌ترین بازیگر زن لیست بوده است. بلانت این حقوق را برای بازی در فیلم سینمایی «یک جای ساکت ۲» (A Quiet Place 2) دریافت کرده. فیلم ترسناکی که توسط جان کرازینسکی کارگردانی می‌شود و قرار است در سال ۲۰۲۰ روی پرده برود. این اثر سینمایی دنباله‌ فیلم قبلی مجموعه است که در سال ۲۰۱۸ اکران شده بود.

دواین جانسون مهره پول‌ساز هالیوود با دستمزد ۲۰ میلیون دلاری پس از رینولدز قرار گرفته است. این دستمزد برای «سریع و خشمگین تقدیم می‌کند : هابز و شاو» (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) پرداخت شده است که در سال ۲۰۱۹ اکران می‌شود. می‌توان حدس زد که این قسمت سریع و خشمگین هم مثل سایر فیلم‌های مجموعه فروش قابل توجهی خواهد داشت.

رابرت داونی جونیور هم از بازیگران بسیار گران‌قیمت حال حاضر هالیوود است. او برای ایفای نقش در «سفرهای دکتر دولیتل» (The Voyage of Doctor Dolittle) ساخته استیون گیگان که یک کمدی فانتزی است ۲۰ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده.

ویل اسمیت برای حضور در «پسران بد برای زندگی» (Bad Boys for Life) 17 میلیون دلار، جیسون استاتهام برای «سریع و خشمگین تقدیم می‌کند : هابز و شاو» ۱۳ میلیون دلار و تام کروز برای حضور در فیلم سینمایی «تاپ گان: تک‌رو» (Top Gun: Maverick) که دنباله «تاپ گان» ساخته ۱۹۸۶ به حساب می‌آید رقم حدودی ۱۲ تا ۱۴ میلیون دلار را دریافت کرده‌اند.

در میان سایر بازیگران زنی که دستمزدهای چشمگیر داشته‌اند علاوه بر امیلی بلانت می‌توان به گل گدوت اشاره کرد که برای «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) دنباله فیلم ابرقهرمانی زن شگفت‌انگیز که در سال ۲۰۱۷ اکران شد حدود ۱۰ میلیون دلار دستمزد گرفته است. مارگو رابی برای فیلم ابرقهرمانی «پرندگان شکاری» از آثار دنیای سینمایی دی‌سی (Birds of Prey) دستمزد ۹ تا ۱۰ میلیون دلاری داشته و نهایتا کریستن استوارت یکی دیگر از گران‌قیمت‌های هالیوود بوده که برای حضور در فرشتگان چارلی (Charlie’s Angels) ساخته الیزابت بنکس دستمزد ۷ میلیون دلاری دریافت کرده است.

نکته جالب توجه لیست دستمزد بازیگران هالیوود حضور برخی اسامی نام‌آشنا در بخش‌های پایینی جدول است. برای مثال برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو در میان بازیگران مرد رتبه چندان بالایی نداشتند. این دو بازیگر برای حضور در «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) جدیدترین فیلم تارانتینو هر دو دستمزد ۱۰ میلیون دلاری گرفته‌اند.

ورایتی مدعی شده این دو بازیگر گران‌قیمت‌‎تر از این رقم هستند و عموما برای حضور در فیلم‌های سینمایی حدود ۲۰ میلیون دلار تقاضا می‌کنند. ظاهرا کاهش این رقم به چیزی حدود نصف به دلیل کار با کارگردانی همچون تارانتینو بوده و حضور در فیلمی از این کارگردان باعث شده این دو چهره حاضر باشند با دستمزد کمتری جلوی دوربین بروند.

یکی دیگر از نکات مهم لیست دستمزد بازیگران هالیوود تحلیل دستمزدهای نت‌فلیکس به بازیگران بوده. بررسی این دستمزدها نشان می‌دهد نت‌فلیکس دستمزدهای اولیه بالاتری به بازیگران پرداخت می‌کند. برای مثال دستمزد ۲۷ میلیون دلاری رینولدز همین موضوع را نشان می‌دهد. با این وجود رقم مورد بحث تنها یک بار پرداخت شده و بازیگر از پخش مکرر فیلمش در نت‌فلیکس عایدی بخصوصی نخواهد داشت.

اما اغلب ستاره‌هایی که با استودیوهای بزرگ هالیوود کار می‌کنند شرایط متفاوتی دارند. آن‌ها رقم اولیه کمتری دریافت می‌کنند اما قراردادهای متفاوتی دارند و از سود فروش فیلم هم سهم می‌برند. برای مثال هالیوود ریپورتر گزارش کرده رابرت داونی جونیور بابت حضورش در مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان و به دلیل همین مدل قراردادها علاوه بر دستمزد، پول‌های هنگفتی دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش صرفا در یک مورد و درباره فیلم سینمایی «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) این بازیگر ۷۵ میلیون دلار دریافت کرده است. همچنین برای ۳ روز فعالیت در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) دستمزد داونی جونیور به ۵ میلیون دلار رسیده است.

The post گران‌قیمت‌ترین بازیگران مرد و زن هالیوود را بشناسید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا