اخبار کسب و کار

«انتقام‌جویان: پایان بازی» در مسیر شکستن رکورد «آواتار»

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) در مسیر رسیدن به رکوردی است که تا به امروز هیچ فیلمی موفق به ثبت آن نشده است.

در حالی که با آغاز اکران «انتقام‌جویان: پایان بازی» استودیوهای دیزنی و مارول بسیاری از رکوردهای افتتاحیه باکس‌آفیس را جابه‌جا کرده‌اند بسیاری درباره امکان شکستن رکورد فیلم «آواتار» (Avatar) و تبدیل شدن انتقام‌جویان جدید به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما پرسش می‌کنند.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» که آخر هفته گذشته آغاز به اکران کرد در افتتاحیه خود بیش از ۱.۲۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است و رکورد ۳۵۷ میلیون دلاری را نیز در ایالات متحده به ثبت رسانده. این فیلم سینمایی اولین اثری است که در افتتاحیه خود فروش بیش از یک میلیارد دلار را به ثبت رسانده است.

تا همین جای کار مشخص است که با یک اثر فوق‌العاده پر مخاطب طرفیم ولی ماجرا وقتی جالب‌تر می‎‌شود که فروش آنلاین بلیت‌های هفته را هم در نظر بگیریم و در کنارش در محاسبات‌مان جایی برای تعداد قابل توجهی از مخاطبان که گفته‌اند قصد دوباره دیدن فیلم را دارند باز کنیم. با همه این‌ها، خیلی‌ها فکر می‌کنند انتقام‌جویان می‌تواند پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باشد.

در حال حاضر عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما به «آواتار» ساخته جیمز کامرون تعلق دارد. یک اثر علمی تخیلی که در سال ۲۰۰۹ اکران شد و موفق شد ۲.۷۸ میلیارد دلار فروش را تجربه کند. انتقام‌جویان تا اینجای کار و صرفا در افتتاحیه خود حدودا نیمی از این فروش را به دست آورده.

جسیکا ریف ارلیچ تحلیلگر بنک آو امریکا معتقد است «با در نظر گرفتن اینکه پایان بازی موفق شده حدود ۶۷ درصد کل فروش جنگ ابدیت را تا همینجای کار به دست بیاورد، معتقدیم این فیلم سینمایی می‌تواند بین ۲.۷ تا ۳.۵ میلیارد دلار را به عنوان رکورد نهایی ثبت کند».

به شکل کلی یک فیلم سینمایی در هفته دوم نسبت به هفته اول ۵۰ درصد کاهش فروش دارد. البته با توجه به تبلیغات وسیع و گسترده‌ای که درباره این اثر ابرقهرمانی وجود دارد می‌توان انتظار داشت کاهش فروش آن کمتر از ۵۰ درصد باشد.

با این وجود اگر فرض کنیم کاهش فروش ۵۰ درصدی باشد باید شاهد فروش ۶۰۰ میلیون دلاری انتقام‌جویان: پایان بازی در هفته دوم اکران آن باشیم؛ رقمی بسیار بزرگ که بسیاری از فیلم‌های سینمایی در تمام طول اکران‌شان هم نمی‌توانند نزدیکش شوند. با در نظر گرفتن فروش حدودا ۶۰۰ میلیون دلاری در هفته دوم می‌شود انتظار داشت با گذشت دو هفته این فیلم ابرقهرمانی به ۲ میلیارد دلار نزدیک شود.

مارک زگوتوویچ تحلیلگر موسسه سرمایه‌گذاری روزنبلت در یادداشتی که دیروز منتشر کرده نوشته است: میزان کاهش فروش فیلم در هفته آینده یک داده بسیار مهم برای قضاوت‌کردن درباره موفقیت آن است.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ۳۰ درصد از مخاطبان آمریکای شمالی که فیلم را دیده‌اند گفته‌اند دوباره قصد دیدن فیلم را دارند.

The post «انتقام‌جویان: پایان بازی» در مسیر شکستن رکورد «آواتار» appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا