اخبار کسب و کار

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۹ که نباید از دست بدهید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اگر از طرفداران فیلم‌های ترسناک هستید و به دنبال فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۹ می‌گردید، راه را درست آمده‌اید. در این مطلب لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۹ را برای شما آماده کرده‌ایم. مجموعه‌ای از ۲۱ فیلم ترسناک جدید و آثار ژانر وحشت که اکران شده‌اند یا قرار است تا پایان سال اکران شوند.

۱. Girl on the Third Floor

آغاز اکران عمومی: ۱۹ اسفند ۹۷

مردی قصد دارد یک قصر قدیمی و از کارافتاده را برای خانواده رو به گسترشش بازسازی کند. قصری که تاریخی سیاه و خطرناک دارد و در ادامه فیلم به ساکنان نشان می‌دهد که چه وقایعی برای آن‌ها تدارک دیده.

«دختر طبقه سوم» (Girl on the Third Floor) را تراویس استیونس کارگردانی کرده که پیش از این تنها سابقه کارگردانی یک مستند کوتاه را در کارنامه دارد و بیشتر به عنوان یک تهیه‌کننده شناخته می‌شود.

این فیلم ترسناک تحت تاثیر رمان گوتیک «تسخیرشدگی خانه هیل» (The Haunting of Hill House) اثر شرلی جکسن ساخته شده و در مجموع تلاش کرده تا حد ممکن از قواعد ژانر تبعیت کند.

۲. Us

آغاز اکران عمومی: ۲ فروردین ۹۸

Us

«ما» (Us) جدیدترین اثر جوردن پیل کارگردان فیلم سینمایی «برو بیرون» (Get Out) است. پیل که فیلم‌سازی را با «برو بیرون» آغاز کرد و پیش از آن به عنوان بازیگر در سینمای آمریکا فعالیت می‌کرد توانست در همان آغاز کار به عنوان یک کارگردان خلاق شناخته شود و اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را برای اولین فیلمش تصاحب کند.

«ما» که باز هم یک خانواده سیاه‌پوست را به تصویر می‌کشد برخلاف اثر قبلی بر مسائل نژادی تمرکز ندارد و در آن تلاش شده تا با خلق یک جهان و یک هیولای جدید ترسناک به مسائلی عمیق‌تر اشاره شود.

«ما» داستان زوج سیاه‌پوستی را روایت می‌کند که با فرزندان‌شان به خانه ساحلی خود رفته‌اند اما حضور سرزده و ناخوانده افرادی ناشناس آرامش آن‌ها را در هم می‌ریزد. لوپیتا نیونگو (شناخته شده بخاطر بازی در فیلم‌هایی چون پلنگ سیاه، ۱۲ سال بردگی و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) در کنار وینستون دوک (با سابقه حضور در آثاری چون پلنگ سیاه و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) از جمله بازیگران اصلی جدیدترین فیلم ترسناک جوردن پیل هستند.

۳. Pet Sematary

آغاز اکران عمومی: ۱۶ فروردین ۹۸

Pet Sematary

«قبرستان حیوانات خانگی» (Pet Sematary) که یک اثر ترسناک با مایه‌های فراطبیعی است براساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ ساخته شده است.

با توجه به استفاده از کلمه «Sematary» به جای «cemetery» در این فیلم سینمایی که تعمدا به کار رفته برگردان فارسی نام فیلم با دقت بیشتر می‌تواند «غبرستان حیوانات خانگی» باشد.

این فیلم سینمایی ماجرای خانواده‌ای را دنبال می‌‎کند که یک قبرستان اسرارآمیز را در جنگل پشت خانه‌شان پیدا می‌کنند. «غبرستان حیوانات خانگی» پیش از این در سال ۱۹۸۹ نیز برای ساخت یک فیلم ترسناک دیگر مورد اقتباس قرار گرفته بود و فیلم جدید دومین اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ است.

۴. The Wind

آغاز اکران عمومی: ۱۶ فروردین ۹۸

The wind

«باد» (The Wind) اولین اثر سینمایی اما تامی یک فیلم ترسناک وسترن با مایه‌های فراطبیعی است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ در فستیوال فیلم تورنتو به نمایش درآمد. با این وجود اکران عمومی این فیلم در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد و به همین دلیل در لیست فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۹ از آن یاد کرده‌ایم.

شخصیت اصلی فیلم باد زنی است سرسخت و مرزنشین که خود را از تمدن دور کرده و در نقطه‌ای سکونت دارد که هرگز وزیدن باد در آن متوقف نمی‌شود. او به زودی متوجه حضور موجوداتی شیطانی می‌شود که گویا از خود زمین نشات گرفته‌اند. با سکونت یک زوج تازه‌ازدواج کرده در همان نزدیکی، این ترس‌ها تشدید می‌شود.

۵. The Curse of La Llorona

آغاز اکران عمومی: ۳۰ فروردین ۹۸

The Curse of La Llorona

«نفرین لیورونا» (The Curse of La Llorona) یک اثر ترسناک با مایه‌های فراطبیعی است که ششمین اثر در مجموعه سینمایی احضار به حساب می‌آید. فیلم که براساس یک فولکلور مکزیکی ساخته شده داستان مادری را دنبال می‌کند که در لس آنجلس دهه هفتاد باید از فرزندانش در برابر یک شبح محافظت کند که قصد ربودن او را دارد.

جیمز وان کارگردان فیلم‌های ترسناک اره، توطئه‌آمیز و دو قسمت اول مجموعه احضار در نفرین لیورونا به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد و کارگردانی اثر به مایکل چیوز سپرده شده که قسمت سوم مجموعه احضار را نیز کارگردانی کند.

۶. Brightburn

آغاز اکران عمومی: ۳ خرداد ۹۸

Brightburn

«برایت‌برن» (Brightburn) یک فیلم ابرقهرمانی ترسناک است که توسط دیوید یاروفسکی ساخته شده. جیمز گان کارگردان بخش ۱ و ۲ مجموعه نگهبانان کهکشان تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است و یاروفسکی پیش از این با گان در پروژه نگهبانان کهکشان نیز همکاری داشته است. برایان گان برادر جیمز گان و مارک گان پسرعموی او هم فیلم‌نامه «برایت‌برن» را نوشته‌اند تا حضور خانواده گان در این اثر سینمایی تکمیل شود.

فیلم درباره کودکی است که نیروهایی فوق انسانی دارد اما در درونش جدالی میان خیر و شر برقرار است و این نیروها لزوما در راه خیر مصرف نمی‌شوند.

۷. Ma

آغاز اکران عمومی: ۱۰ خرداد ۹۸

Ma

«ما» (Ma) یک اثر ترسناک روانشناختی است که توسط تیت تیلور ساخته شده است. از جمله آثار بیشتر شناخته شده تیلور می‌توان به فیلم سینمایی «خدمتکاران» (The Help) اشاره کرد.

«ما» قصه زنی تنها است که در اوهایو زندگی می‌کند و سر در کار خود دارد. داستان فیلم به شکلی رقم می‌خورد که زن با چند دختر نوجوان یک رابطه دوستی را آغاز می‌کند؛ رابطه‌ای که در آغاز برای دختران نوجوان رویایی است اما زمان کوتاهی کافی است تا این رویا به کابوسی سراسر سیاه تبدیل شود.

۸. The Dead Don’t Die

آغاز اکران عمومی: ۲۴ خرداد ۹۸

The Dead Don't Die

آخرین اثر جیم جارموش از کارگردان‌های شاخص سینمای مستقل آمریکا یک کمدی است که عناصر فیلم‌های ژانر وحشت را هم در خود دارد.

«مرده‌ نمی‌میرد» (The Dead Don’t Die) درباره شهر کوچکی است که در آن مرده‌ها از گورهایشان بیرون آمده‌اند و به شکل بی‌رحمانه‌ای به موجودات زنده حمله می‌کنند. بازیگرانی چون بیل مری، آدام درایور و تیلدا سوئینتن حضور دارند؛ بازیگرانی که پیش از این هم در آثار جارموش به ایفای نقش پرداخته‌اند و در میان بازیگران شناخته‌شده آثار این کارگردان قرار دارند.

۹. Child’s Play

آغاز اکران عمومی: ۳۱ خرداد ۹۸

Child’s Play

«بازی بچگانه» (Child’s Play) یک فیلم ترسناک اسلشر است که توسط لارس کلوبرگ ساخته شده است. این فیلم سینمایی نوعی بازسازی و راه‌اندازی مجدد فیلمی به همین نام است که در سال ۱۹۸۸ به کارگردانی تام هلند ساخته شده بود و مدتی بعد به قسمت‌های دیگر و همچنین یک مجموعه تلویزیونی منجر شد.

فیلم درباره زنی است به نام کارن که به پسرش اندی یک عروسک می‌دهد اما نه مادر و نه فرزندش از ذات شیطانی این عروسک آگاهی ندارند.

۱۰. Annabelle Comes Home

آغاز اکران عمومی: ۷ تیر ۹۸

Annabelle Comes Home

«آنابل به خانه می‌آید» (Annabelle Comes Home) نام فیلم جدید و قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های آنابل است. فعلا اطلاعات چندانی درباره طرح داستانی فیلم نداریم اما می‌دانیم که ماجراهای ترسناک این قسمت احتمالا از زمانی رخ می‌دهند که عروسک درون موزه وارن‌ها قرار داده می‌شود.

طبق آنچه در حال حاضر از طرح داستانی فیلم می‌دانیم احتمالا در «آنابل به خانه می‌آید»، وارن‌ها عروسک را به اتاقی می‌برند که در آنجا نتواند هیچ نوع ویرانی‌ای ایجاد کند اما عروسک با بیدار کردن اشباح اتاق، هدف اصلی خود را جودی، دختر ۱۰ ساله وارن‌ها قرار می‌دهد.

ویرا فارمیگا و پاتریک ویلسون، از بازیگران آشنای مجموعه هم در نقش وارن‌ها، دو نقش فرعی فیلم را به عهده خواهند داشت و مکینا گریس بازیگر مجموعه تلویزیونی «تسخیرشدگی» (The Haunting) قرار است نقش دختر وارن‌ها را ایفا کند.

گری دابرمن که نویسنده دو قسمت قبلی مجموعه آنابل و فیلم‌های ترسناک پرفروشی چون «آن» (It) و «راهبه» (The Nun) بوده برای نخستین بار به عنوان کارگردان در اولین تجربه خود «آنابل به خانه می‌آید» را کارگردانی خواهد کرد.

۱۱. Midsommar

آغاز اکران عمومی: ۱۲ تیر ۹۸

Midsommar

«نیمه تابستان» (Midsommar) یک فیلم ترسناک سوئدی- آمریکایی است. «نیمه تابستان» را آری استر کارگردان فیلم سینمایی «موروثی» (Hereditary) ساخته است؛ فیلمی که در میان آثار ترسناک موفق سال گذشته میلادی قرار داشت.

این فیلم سینمایی بر داستان زوجی تمرکز دارد که تعطیلات خود را در یک دهکده کوچک در سوئد می‌گذرانند. این سفر که شروع خوبی دارد، به مرور فضایی عجیب و غریب پیدا می‌کند و زوج فیلم هر لحظه بیش از پیش به همسایه‌های خود مشکوک می‌شوند. همسایه‌هایی که به مرور درخواهیم یافت چه گرایش‌های عجیبی دارند.

۱۲. The New Mutants

آغاز اکران عمومی: ۱۱ مرداد ۹۸

The New Mutants

«جهش‌یافته‌های جدید» (The New Mutants) یک فیلم ترسناک ابرقهرمانی است و فیلم‌نامه آن براساس کمیک‌های جهان سینمایی مارول نوشته شده.

این فیلم سینمایی را می‌توان سیزدهمین و در واقع آخرین قسمت از مجموعه مردان ایکس (X-Men) به حساب آورد. «جهش‌یافته‌های جدید» را جاش بون ساخته و درباره پنج جهش‌یافته جوان است که هنگام نگه‌داری‌ در یک مرکز مخفی از قدرت‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، خبردار می‌شوند.

۱۳. Corporate Animals

آغاز اکران عمومی: ۱۸ مرداد ۹۸

Corporate Animals

این فیلم سینمایی یک کمدی ترسناک است که توسط پاتریک برایس ساخته شده است. آخرین ساخته برایس درباره یک مدیرعامل زن خودپسند (با بازی دمی مور) است که به همراهی تعدادی از همکارانش در یک مخمصه عجیب و ترسناک گرفتار شده است. در این شرایط همه‌ی تنش‌های معمول و طبیعی تاثیر چندبرابر پیدا کرده و موقعیت دشواری برای شخصیت‌های فیلم رقم می‌خورد.

۱۴. Scary Stories to Tell in the Dark

آغاز اکران عمومی: ۱۸ مرداد ۹۸

Scary Stories to Tell in the Dark

فیلم سینمایی «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» (Scary Stories to Tell in the Dark) ساخته کارگردان نروژی آندره اوردال بر اساس یک مجموعه کتاب کودکان به همین نام و نوشته آلوین شوارتز ساخته شده است.

گی‌یرمو دل تورو کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور مکزیکی که ساخت آثاری چون هزارتوی پن (٢٠٠۶) و شکل آب (۲۰۱۷) را در کارنامه دارد تهیه‌کننده و یکی از نویسندگان فیلم‌نامه این اثر ترسناک است.

فیلم در سال ۱۹۶۸ در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد. سارا دختری جوان با رازهایی وحشتناک زندگی پر عذاب خود را در قالب داستان‌هایی ترسناک به رشته تحریر در می‌آورد. داستان‌هایی که برای یک گروه نوجوان که کتاب سارا را پیدا می‌کنند، در عمل به واقعیت تبدیل می‌شوند.

۱۵. Forty Seven Meters Down: Uncaged

آغاز اکران عمومی: ۲۵ مرداد ۹۸

Forty Seven Meters Down: Uncaged

فیلم سینمایی «۴۷ متر در اعماق: رهاشده از قفس» (۴۷ Meters Down: Uncaged) یک فیلم ترسناک بریتانیایی- آمریکایی است و دنباله‌ای بر فیلم «۴۷ متر در اعماق» ساخته سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

فیلم داستان چهار دختر نوجوان را دنبال می‌کند که در شهری ویرانه در اعماق دریا زندگی می‌کنند. آن‌ها در می‌یابند که در غارهای زیرآب تنها نیستند و به سرعت وارد مخاطراتی ترسناک می‌شوند و ناخواسته از قلمروی مرگ‎بارترین کوسه اقیانوس سر در می‌آورند.

یوهانس رابرتس کارگردان قسمت قبل این مجموعه، قسمت جدید آن را نیز کارگردانی کرده است.

۱۶. It: Chapter Two

آغاز اکران عمومی: ۱۵ شهریور ۹۸

It: Chapter Two

فیلم ترسناک «آن: بخش دوم» (It – Chapter Two) فیلمی است با مایه‌های فراطبیعی و دنباله‌ای بر قسمت اول همین مجموعه که در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

این قسمت نیز همچون قسمت قبل از رمان «آن» نوشته استیون کینگ اقتباس شده است. به نظر می‌رسد موفقیت‌های گسترده قسمت قبل یکی از عوامل اصلی برای ساخت یک قسمت دیگر از این مجموعه بوده است.

اندی موشیاتی کارگردان و گری دابرمن فیلم‌نامه‌نویس که با هم روی قسمت اول هم کار کرده بودند برای ساخت قسمت دوم نیز حضور دارند.

قسمت دوم مجموعه «آن» در سال ۲۰۱۶ می‌گذرد، یعنی ۲۷ سال پس از وقایع تابستان سال ۱۹۸۹ که در فیلم اول روایت شدند. در این قسمت پنی‌وایز دوباره بازگشته است. باشگاه بازندگان به قول‌شان عمل می‌کنند و برای نابود کردن همیشگی او باز می‌گردند اما نمی‌دانند که او قوی‌تر و بی‌رحم‌‎تر از همیشه بازگشته است.

۱۷. Three From Hell

آغاز اکران عمومی: ۹ آبان ۹۸

Three From Hell

فیلم سینمایی «۳ نفر از جهنم» (Three From Hell) را راب زامبی کارگردانی کرده است. زامبی را بابت فیلم اسلشر «هالووین» ساخته سال ۲۰۰۷ می‌شناسیم. فیلم جدید زامبی داستان فیلم‌های سینمایی «خانه ۱۰۰۰ جسد» (House of 1000 Corpses) و «مطرودین شیطان» (The Devil’s Rejects) که در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ اکران شده بودند را دنبال می‌کند.

گرچه اطلاعات دقیقی از جزییات فیلم‌نامه در دست نیست اما ظاهرا داستان بر ۳ قهرمان فیلم‌های قبلی تمرکز دارد و بابت «خشونت سادیستی» و موارد دیگر که در آن به کار رفته درجه R دارد.

۱۸. Doctor Sleep

آغاز اکران عمومی: ۱۷ آبان ۹۸

Doctor Sleep

«دکتر اسلیپ» (Doctor Sleep) مانند چند فیلم ترسناک دیگر سال ۲۰۱۹ از رمان‌های استیون کینگ اقتباس شده است. این فیلم ترسناک در واقع دنباله‌ای بر فیلم سینمایی «درخشش» ساخته استنلی کوبریک است. درخشش نیز بر اساس رمانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شده بود.

فیلم «دکتر اسلیپ» ماجرای زندگی دنی تورنس را دنبال می‌کند؛ شخصیتی که در فیلم «درخشش» کودک بود و حال مردی شده واجد نوعی قدرت خاص که آن را «درخشش» می‎‌نامد. دنی که مثل پدرش (جک تورنس با بازی جک نیکلسون) یک الکلی شده با اعضای یک فرقه خاص و عجیب روبرو می‌شود.

۱۹. Rabid

آغاز اکران عمومی: نامشخص در سال ۲۰۱۹

Rabid

«هار» (Rabid) یک فیلم ترسناک آمریکایی-کانادایی به کارگردانی دیوید کراننبرگ است. کراننبرگ که از اواخر دهه ۶۰ میلادی فیلم‌سازی را آغاز کرده است در اوایل دهه هشتاد با ساخت فیلم‌هایی چون Scanners و Videodrome که فیلم‌هایی ترسناک و علمی‌-تخیلی هستند جایگاه خود را به عنوان یکی از چهره‌های ژانر وحشت و زیرژانر Body horror تثبیت کرده.

فیلم درباره زنی است که در تصادف موتورسیکلت آسیب دیده و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و دچار تغییرات عجیب بدنی می‌شود. در بدن این زن نوعی نیش شبیه نیش حشرات می‌روید که از خون افراد تغذیه می‌کند. افرادی که نیش زده‌ شوند دچار عفونت می‌شوند و همین عفونت یک بیماری واگیردار بزرگ را ایجاد می‌کند.

۲۰. Satanic Panic

آغاز اکران عمومی: نامشخص در سال ۲۰۱۹

Satanic Panic

فیلم سینمایی «ترس شیطانی» (Satanic Panic) که یک کمدی ترسناک است توسط چلسی استاردست کارگردانی شده است. فیلم درباره دختری است که شغلش تحویل غذا به مشتریان است.

او در یکی از آدرس‌ها متوجه می‌شود غذا را به یک گروه خاص و ویژه ثروتمند و شیطان‌پرست تحویل داده است. گروهی که می‌خواهند این دختر را برای اهداف بخصوص مربوط به فرقه‌شان قربانی کنند.

طرح ساخت این فیلم سینمایی از سال ۲۰۱۵ مطرح شد اما چندین وقفه باعث شد که عاقبت فیلم در سال ۲۰۱۸ جلوی دوربین برود و در سال ۲۰۱۹ به پرده سینما خواهد رسید.

۲۱. The Lighthouse

آغاز اکران عمومی: نامشخص در سال ۲۰۱۹

The Lighthouse

«فانوس دریایی» (The Lighthouse) یک فیلم ترسناک سیاه و سفید آمریکایی است که رابرت اگرز کارگردانی آن را بر عهده داشته است. ایگرز پیش از این فیلم ترسناک «جادوگر» (The Witch) را در سال ۲۰۱۵ به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی‌اش کارگردانی کرده بود.

ویلم دفو بازیگر شناخته‌شده آمریکایی نیز در«فانوس دریایی» حضور داشته و یکی از نقش‌های اصلی فیلم را برعهده دارد.

فیلم سینمایی «فانوس دریایی» داستان یک نگهبان سالخورده فانوس دریایی را دنبال می‌کند و روایت آن از نظر تاریخی در اوایل قرن بیستم می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:
بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹
بهترین فیلم‌های ترسناک در ۲۰ سال گذشته
بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸

The post بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۹ که نباید از دست بدهید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا