اخبار کسب و کار

نقد قسمت سوم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

قسمت سوم فصل هشتم مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» که یکی از موردانتظارترین قسمت‌های این مجموعه بود ساعاتی‌ پیش از شبکه HBO پخش شده است.

خیلی‌ها پیش از دیدن این قسمت درباره شخصیت‌های محبوبی که قرار است بمیرند گمانه‌زنی می‌کردند و بسیاری نبرد سرنوشت‌ساز فعلی را از لحظات کلیدی سریال می‌دانستند. در ادامه بخش‌هایی از نوشته‌های سه منتقد آمریکایی را درباره قسمت سوم فصل هشتم گیم آف ترونز می‌خوانید:

ممکن است در این نوشته بخشی از داستان مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت لو برود

دینو-ری راموس / ددلاین

در روزی که به نوعی رویداد سال تلویزیون به حساب می‌آید، شبکه HBO قسمت مربوط به نبرد وینترفل را با عنوان «شب طولانی» (The Long Night) منتشر کرد.

قسمت سوم فصل هشتم که اغلب قهرمان‌های محبوب وستروس را با خود داشت، جنگ این شخصیت‌های محبوب و سپاه نایت کینگ را نشان داد. می‌توان ادعا کرد قسمت دوم و حتی کل این فصل به نوعی برای نمایش همین جنگ ساخته شده‌اند.

با دیدن قسمت سوم متوجه شدیم که صبر طولانی مدت‌مان برای دیدن این جنگ بزرگ ارزشش را داشت. یک نزاع بزرگ و تمام‌عیار که گره‌های غیرقابل پیش‌بینی داشت و با کشته‌شدن برخی شخصیت‌ها حسابی حیرت‌زده‌مان کرد‌.

این قسمت باعث شد دوباره آرزو کنیم کاش بیش از سه قسمت دیگر تا پایان این مجموعه تلویزیونی باقی مانده بود.

لیز شنن میلر / ایندی‌وایر

در حالی که دو اپیزود قبلی بیشتر در خدمت توسعه شخصیت‌های داستان بود اما این قسمت تمرکزش را بر درگیری اصلی قرار داده که شهروندان وستروس مشغول آن شدند و از پا درآمدند: اینکه سرزمین‌شان را از یورش وایت واکرها محافظت کنند.
شایعه شده بود که قسمت سوم فصل هشتم نوعی اکشن بدون وقفه است و در تمام طول این قسمت شاهد جنگ و نبرد خواهیم بود؛ شایعه‌ای که البته چندان هم غلط نبود.
می‌توان ادعا کرد این قسمت یکی از باکیفیت‌ترین اپیزودهای جنگی بازی تاج و تخت بود. چرا؟ به این خاطر که به مخاطب امکان می‌دهد تک تک لحظات ترسناک آن را با تمام وجود حس کنید.
جنگ در سیاه‌ترین لحظات شب در می‌گیرد که جنبه بسیار بی‌رحمانه آن را بهتر بازتاب می‌دهد.
حتی هنگامی که صحنه با آتش روشن‌ شده است هم به شکل جالب توجهی شاهد استفاده از لنزهای ضد نور توسط فیلم‌بردار هستیم.
در واقع می‌شود گفت این قسمت بیش از آنکه یک اکشن ماجراجویی باشد به یک فیلم ترسناک شبیه است. به هر حال فراموش نکنید که شخصیت‌های محبوب‌مان دارند با نوعی لشکر زامبی‌ها می‌جنگند و وقتی سربازان مرده از زمین برمی‌خیزند و چشم‌های قهوه‌ای آبی رنگ می‌شوند همه چیز از آنچه انتظارش را داریم ترسناک‌تر می‌شود.
اما سرنوشت نهایی که برای نایت کینگ رقم خورد نشان می‌دهد درگیری و نزاع‌های سه قسمت آینده در درون وستروس رخ می‌دهند و تمرکز دیگر از تهدیدهای خارجی برداشته شده. اتفاقی که واقعا باید آن را به فال نیک گرفت چون اپیزود سوم اگرچه بسیار مهم بود اما شرایط را برای رسیدن به مهم‌ترین بخش‌های باقی‌مانده فراهم می‌کرد‌.
اگر بخواهیم به شکل کلی ساختار فصل هشتم را بررسی کنیم باید تاکیدی ویژه روی این نکته داشت که هر قسمت آجرهایش را به دقت روی قسمت قبل می‌گذارد. دو قسمت اول بسیار عمیق کاراکترها و قصه‌هایشان را بررسی کردند و حال در این قسمت شاهد جنگی بودیم که همیشه یکی از محبوب‌ترین بخش‌های مجموعه بازی تاج و تخت در نظر گرفته می‌شود. در عین حال هنگام دیدن این قسمت و این جنگ می‌دانیم این پایان ماجرا نیست…

دیوید سیمز / آتلانتیک

در دو قسمت قبل مدام آرزو می‌کردم سریال هر چه زودتر وایت واکرها را از سر راه بردارد تا بیننده‌ها بتوانند دوباره روی مسائل مهم‌تری متمرکز شوند‌؛ سیاست‌ورزی وستروسی‌ و تنش‌های رمانتیک.

دو عاملی که باید گفت اصلی‌ترین دلایل موفقیت این مجموعه تلویزیونی در یک دهه اخیر بوده‌اند… اما به نظر می‌رسد رسیدن به این نقطه تنها با تجربه یک جنگ بزرگ دیگر ممکن بود.

قسمت سوم فصل هشتم بازی تاج و تخت را میگل سپاچنیک کارگردانی کرده. مردی که سابقه کارگردانی چندین و چند قسمت دیگر مجموعه را هم دارد و این قسمت با جلوه‌های بصری خاص مورد علاقه او قابل تشخیص بود.

The post نقد قسمت سوم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا