اخبار کسب و کار

پوستر جشنواره کن ۲۰۱۹ رونمایی شد؛ انیس واردا بر بلندای آسمان

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

پوستر جشنواره کن ۲۰۱۹ که از بیست و چهارم اردیبهشت تا چهارم خردادماه امسال برگزار می‌شود رونمایی شده و در طراحی آن از تصویر انیس واردا فیلم‌ساز فرانسوی که چند هفته پیش درگذشت استفاده شده است.

واردا در میان کارگردان‌های شاخص موج نوی سینمای فرانسه قرار داشت و همچنین به عنوان یکی از برجسته‌ترین کارگردان‌های زن در تاریخ سینما شناخته می‌شد. فیلم‌هایی چون « کلئو از ۵ تا ۷» (Cléo from 5 to 7)، «شادی» (Le Bonheur) و «خانه‌به‌دوش» (Vagabond) در میان آثار مهم واردا قرار دارند.

تصویری که در طراحی پوستر جشنواره فیلم کن استفاده شده مربوط به فیلم‌برداری «قله کوتاه» (La Pointe Courte) اولین فیلم واردا است که در سال ۱۹۵۵ ساخته شد. این فیلم سینمایی از اولین آثاری است که مولفه‌های موج نوی سینمای فرانسه را با خود داشت و پیش از برخی آثار پراهمیت این موج مثل «از نفس افتاده» (۱۹۶۰)، «چهارصد ضربه» (۱۹۵۹)، « سرژ خوش‌تیپ» (۱۹۵۸) و «هیروشیما عشق من» (۱۹۵۹) ساخته شد.

مشخص نیست که جشنواره کن از ابتدا قصد داشته پوستر امسال را به انیس واردا اختصاص دهد یا این تصمیم را پس از درگذشت این فیلمساز مشهور گرفته است؛ به هر حال هر کدام از این دو که باشد به نظر می‌رسد اختصاص پوستر جشنواره کن ۲۰۱۹ به واردا تصمیمی درست و به‌هنگام باشد.

تا به حال ۱۳ فیلم از آثار واردا در جشنواره کن نمایش داده شده است. او در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ در میان داوران این جشنواره قرار داشت و سال ۲۰۱۵ نیز از جشنواره کن یک نخل طلای افتخاری دریافت کرد. جشنواره کن با اختصاص این پوستر به واردا آثار او را «پیشرو اما محبوب، صمیمانه و خودمانی اما جهانی» دانسته و تاکید کرده که امسال این کارگردان برای هفتاد و دومین دوره جشنواره همچون نوری هدایتگر و الهام‌بخش خواهد بود.

جشنواره کن ۲۰۱۹ با فیلم «مرده‌ نمی‌میرد» (The Dead Don’t Die) اثر جدید جیم جارموش افتتاح خواهد شد.

The post پوستر جشنواره کن ۲۰۱۹ رونمایی شد؛ انیس واردا بر بلندای آسمان appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا