اخبار کسب و کار

«انتقام‌جویان: پایان بازی» رکوردهای باکس‌آفیس را می‌شکند؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) که قرار است ششم اردیبهشت در ایالات متحده آمریکا روی پرده برود در میان فیلم‌هایی قرار دارد که احتمال دارد امسال رکوردهای باکس‌آفیس را جابه‌جا کنند. با این وجود مدت زمان سه ساعت و یک دقیقه‌ای فیلم باعث شده بعضی از تحلیلگرها زمان طولانی فیلم را یکی از موانع رکوردشکنی آن بدانند.
جدیدترین فیلم مجموعه انتقام‌جویان طولانی‌ترین فیلمی است که تا به حال در جهان سینمایی مارول ساخته شده است. زمان طولانی‌تر فیلم به این معناست که تعداد اکران‌ها در روز کاهش می‌یابد و این موضوع می‌تواند روی فروش فیلم تاثیرگذار باشد.
به شکل متوسط سینماها برای اکران هر فیلم زمانی سه ساعته را در نظر می‌گیرند که شامل تبلیغات ابتدای پخش فیلم و نظافت سالن پس از پخش فیلم است. سه ساعته بودن انتقام‌جویان جدید در مجموع باعث می‌شود که این فیلم سینمایی به شکل روزانه یکی از سانس‌های نمایشش را از دست بدهد.
در واکنش به این شرایط احتمالا دیزنی تلاش می‌کند «انتقام‌جویان: پایان بازی» را در سالن‌های بیشتری اکران کند. اگر یک سینما ۱۰ سالن داشته باشد احتمالا نیمی از این سالن‌ها باید به اکران انتقام‌جویان بپردازند تا مساله زمان فیلم چندان تاثیری روی فروش نگذارد. اختصاص نیمی از سالن‌ها به انتقام‌جویان باعث می‌شود سایر رقبا دچار مشکلات زیادی شوند اما با در نظر گرفتن مهم‌ترین فیلم‌هایی که در آن تاریخ روی پرده خواهند بود به این نتیجه می‌رسیم که فیلم‌های بزرگ دیگر این نکات را در نظر گرفته‌اند و به همین دلیل عموما تلاش می‌کنند هم‌زمان با بلاک‌باسترهای بزرگی چون انتقام‌جویان روی پرده نروند.
در عین حال یکی دیگر از اقدامات احتمالی دیزنی برای حل مشکل زمان اکران فیلم می‌تواند بیشتر کردن تعداد سالن‌های نمایش باشد. فیلم قبلی همین مجموعه یعنی «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) در ۴۴۷۴ سالن اکران شد که پس از فیلم‌های «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3) با اکران در ۴۵۳۵ سالن و فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» (Jurassic World: Fallen Kingdom) که در ۴۴۸۵ سالن اکران شد، رتبه سوم گسترده‌ترین اکران تاریخ را در اختیار دارد.
اما برای فیلم جدید مجموعه انتقام‌جویان چه میزان فروش را متصوریم؟
در حال حاضر فیلم سینمایی انتقام جویان: جنگ ابدیت با افتتاحیه ۲۵۷.۷ میلیون دلاری بزرگترین افتتاحیه تاریخ باکس‌آفیس را به نام خود ثبت کرده. بسیاری از پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش افتتاحیه پایان بازی چیزی حدود ۲۰۰ تا ۲۶۰ میلیون دلار خواهد بود. با این وجود برخی از تحلیل‌گران معتقدند این ارقام محافظه‌کارانه است و با توجه به شرایط جهان سینمایی مارول و اهمیت فیلم جدید برای مخاطبان، قسمت جدید انتقام‌جویان با فروش افتتاحیه بیش از ۲۶۰ میلیون دلار رکورددار جدید باکس‌آفیس در سه‌روز اول خواهد بود‌.
اما ماجرا در زمینه افتتاحیه خارجی (بیرون ایالات متحده) به چه شکل خواهد بود؟ در این بخش فیلم جدید جهان مارول کار ساده‌تری در پیش دارد. جنگ ابدیت در افتتاحیه خارجی خود ۳۸۲.۸ میلیون دلار فروخت و پس از فیلم سینمایی سرنوشت خشمگین (The Fate of the Furious) در رتبه دوم ایستاد.
اما نباید فراموش کرد که این فیلم سینمایی هم‌زمان در چین اکران نشد و چند هفته بعد به چین رسید. اما انتقام‌جویان پایان بازی چنین مساله‌ای را سر راه خود ندارد و با یک اکران سراسری قدرتمند احتمالا به سادگی رکوردهای قبلی را جابه‌جا می‌کند.

The post «انتقام‌جویان: پایان بازی» رکوردهای باکس‌آفیس را می‌شکند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا