اخبار کسب و کار

دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به آخر خط رسیده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

جدیدترین مصاحبه کوین سوجیهارا مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برادران وارنر نشان می‌دهد این شرکت فیلم‌سازی تمایل چندانی به ادامه مسیرش در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی ندارد و ترجیح می‌دهد فعلا در سال‌های آینده روی ساخت آثار مستقل در جهان دی‌سی تمرکز کند.

دنیای توسعه‌یافتهٔ دی‌سی (DC Extended Universe) اصطلاحی است برای اشاره به جهان مشترکی که از شخصیت‌های ابرقهرمانی کتاب‌های کمیکِ دی‌سی کامیکس تشکیل شده. برادران وارنر که فیلم‌های این جهان سینمایی را تهیه می‌کرد به مرور زمان متوجه شده فیلم‌های این جهان مشترک که چندین شخصیت و چندین المان از جهان دی‌سی را روبروی هم قرار می‌دهند آنقدرها هم موفق نیست بلکه تمرکز روی شخصیت‌های مجزا شانس موفقیت‌ فیلم‌ها را بالاتر می‌برد.

سوجیهارا در مصاحبه خود با روزنامه لس‌آنجلس تایمز می‌گوید فیلم‌هایی چون «شزم!» (Shazam!)، «جوکر» (Joker)، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) و «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) نشان می‌دهند که ما در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.

براساس این مصاحبه دنیای دی‌سی آنقدرها که برادران وارنر در سال‌های گذشته فکر می‌کرده جهان واقعا مشترک و به‌هم مربوطی ندارد و این شرکت فیلم‌سازی سعی کرده تمرکز بیشتری روی شخصیت‌های مجزا با تجربه‌های خاص داشته باشد.

اگر فیلم‌هایی چون «لیگ عدالت» (Justice League) و «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) را به خاطر بیاورید خواهید دید که سوجیهارا آنقدرها هم اشتباه نمی‌کند و در مجموع فیلم‌های دنیای توسعه‌یافته دی‌سی چندان چنگی به دل سینمادوستان و منتقدان نزدند؛ دست‌کم وقتی آن‌ها را با نمونه‌های خوب جهان سینمایی مارول مقایسه کنید.

این در حالی است که رو آوردن به فیلم‌های مستقل بدون المان‌های اشتراکی بازخوردهای بسیار بهتری را برای برادران وارنر در پی داشته است.

سوجیهارا در همین زمینه اشاره کرده که عملکرد پتی جنکینز در زن شگفت‌انگیز به شرکت برادران وارنر نشان داد، می‌شود با شخصیت‌‎هایی که بتمن و سوپرمن نیستند هم بسیار موفق عمل کرد. او می‌گوید: البته که می‌خواهیم بتمن و سوپرمن هم سرجای خودشان باشند و فیلم‌های قدرتمندی درباره آن‌ها هم بسازیم. اما مثلا آکوامن مثال کاملی است از سایر قابلیت‌هایی که داریم. هر کدام از این شخصیت‌ها منحصربه‌فرد هستند و لحن هر فیلم هم در جایگاه خود متفاوت است.

The post دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به آخر خط رسیده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا