اخبار کسب و کار

تکلیف اکران نوروز سینماها مشخص شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

طبق معمول این چند سال، امسال هم اعلام فیلم‌های اکران نوروز سینماها به تاخیر افتاد تا اینکه در نهایت در جلسه روز چهارشنبه بیست و دوم اسفندماه شورای صنفی نمایش فیلم‌هایی را که قرار است در اکران نوروز به نمایش دربیایند مشخص کرد.

هفت فیلم در هفت گروه سینمایی امسال اکران می‌شوند و از چیدمان فیلم‌ها بعید به نظر می‌رسد که حداقل از لحاظ سینمایی اتفاقی در انتظارمان باشد. مهم‌ترین فیلم‌هایی که به نمایش درمی‌آیند «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی است.

فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی با دردسر فراوان مجوز گرفت اما حتی بعد از ساخته شدن هم دردسرهایش تمامی نداشت. گفتند نیروی انتظامی جلوی نمایش فیلم را گرفته است. اما درنهایت فیلم در جشنواره فجر سی و هفتم به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را هم دریافت کرد. نقدهای متفاوتی روی فیلم نوشته شد. «متری شیش و نیم» با بازی پیمان معادی و نوید محمدزاده داستان یک پلیس و یک قاچاقچی مواد مخدر است و چالش‌هایی که با هم دارند.

فیلم «غلامرضا تختی» برنده چند جایزه از جشنواره فیلم فجر قرار بود اول با حضور امیر جدیدی جلوی دوربین برود اما امیر جدیدی بعد از مدتی تمرین و حتی انتشار اولین عکس‌ها با گریم از پروژه کناره گرفت و یک بازیگر ناشناس ایفاگر نقش غلامرضا تختی، جهان پهلوان ایران شد. فیلم از دوران کودکی تختی تا زمان مرگ مشکوکش را روایت می‌کند. از نامردمی‌هایی می‌گوید که علیه تختی به راه افتاد و از روحیه ساده و علاقه او به مردم. هر چند فیلم سیاه و سفید ساخته شده اما به دلیل سوژه‌اش احتمالا مورد توجه قرار می‌گیرد و خواهد فروخت.

فیلم «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی حمید پنداشته که در کشور کامبوج فیلمبرداری شده هم جزو اکران نوروزی امسال است. جواد عزتی و امیر جعفری بازیگران اصلی «چهار انگشت» هستند. فیلم قصه دو دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند اما درگیر اتفاقاتی می‌شوند.

مسعود ده نمکی یک‌بار دیگر به اکران نوروزی رسیده تا شاید موفقیت مالی فیلم‌های قبلی‌اش را تکرار کند. «زندانی‌ها» داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان‌نامه‌اش روی تعدادی زندانی تحقیق کند. هدایت هاشمی، بهنوش بختیاری، هومن برق‌نورد و بهنام تشکر از بازیگران فیلم‌اند.

گزینه فیلم‌های کمدی پرفروش «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی است که چند سال پیش با فیلم کمدی «من سالوادور نیستم» رکورد فروش زد. از خلاصه داستان فیلم چیزی منتشر نشده اما همین که مهران مدیری و محمدرضا گلزار بازیگران نقش‌های اصلی هستند به نظر می‌رسد دلیل کافی باشد که فیلم مورد استقبال قرار بگیرد.

«ژن خوک» جزو فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز نوروز است. فیلمی که اول قرار بود در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد اما سعید سهیلی از حضور فیلمش در جشنواره انصراف داد. هادی حجازی‌فر و نازنین بیاتی بازیگران فیلم هستند. سهیلی پیش از این با فیلم‌های «گشت ارشاد» نشان داده بود که می‌تواند در گیشه موفق باشد.

اینکه چرا جواد هاشمی به ساخت سری فیلم‌های ناموفق «پیشونی سفید» ادامه می‌دهد یک بحث است و اینکه چرا شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته که یکی از گزینه‌های مهم‌ترین اکران سینمایی سال این فیلم باشد بحث دیگری است. به هر حال «پیشونی سفید ۳» با بازی محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی و ترلان پروانه به عنوان فیلمی مناسب گروه کودک و نوجوان در روزهای نوروز به نمایش درمی‌آید.

به جز این‌ها به نظر می‌رسد دیدن فیلم‌های گروه هنر و تجربه گزینه خوبی برای تعطیلات نوروز باشد.

فیلم «رضا» ساخته علیرضا معتمدی با بازی سحر دولتشاهی یکی از فیلم‌هایی است که می‌شود دیدنش را توصیه کرد. به جز آن فیلم «یه‌وا» ساخته آناهید آباد هم بالاخره به نمایش درآمده. فیلمی که در ارمنستان فیلمبرداری شده است.

The post تکلیف اکران نوروز سینماها مشخص شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا