اخبار کسب و کار

سونی می‌گوید اکسپریا XZ3 از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

سونی بارها اعلام کرده که به لطف همه‌گیر شدن فناوری ۵G، انتظار دارد بخش موبایل این شرکت دوباره به سوددهی برسد. حالا که زمان زیاد به عرضه این فناوری باقی نمانده، سونی دو روز پیش در توییتی به صورت غیرمستقیم اعلام کرده که گوشی اکسپریا XZ3 از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

هنوز معلوم نیست که سونی چگونه توانسته پشتیبانی از اینترنت ۵G را امکان‌پذیر کند.

با توجه به اینکه تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ موجود در گوشی اکسپریا XZ3 معمولا از مودم کوالکام X20 بهره می‌برد، هنوز معلوم نیست که سونی چگونه توانسته پشتیبانی از اینترنت ۵G را امکان‌پذیر کند. محتمل‌ترین سناریو، این است که سونی به‌زودی یک مدل اصلاح شده از این گوشی را روانه بازار خواهد کرد که احتمالا از جدیدترین مودم‌های کوالکام یعنی X50 یا X24 بهره خواهد برد. نکته‌ی جالب توجه در مورد این مودم‌ها این است که تا اوایل سال آینده، این مودم‌ها در گوشی‌ها قرار نخواهند گرفت.

در حال حاضر، تنها گوشی موجود در بازار که می‌تواند از اینترنت ۵G بهره ببرد، گوشی موتو Z3 است که البته این امر با استفاده از ماژول ۵G محقق می‌شود؛ ماژولی که قرار است در ژانویه ۲۰۱۹ روانه بازار شود. در همین زمینه باید به گوشی شیائومی Mi Mix 3 هم اشاره کنیم که طبق تصویری که مدیرعامل این شرکت منتشر کرده، این گوشی هم قرار است از اینترنت ۵G پشتیبانی کند. پس سونی اگر بتواند به قول خود عمل کند، در این زمینه باید با رقبای قدری دست و پنجه نرم کند.

در نهایت باید ببینیم که حرکت سونی به سمت فناوری ۵G آیا می‌تواند فروش گوشی‌های این شرکت را رونق ببخشد یا اینکه همچنان به روند اسف‌بار خود ادامه خواهند داد.

منبع: Phone Arena

The post سونی می‌گوید اکسپریا XZ3 از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا