اخبار کسب و کار

تلفیق موسیقی ایرانی و کلاسیک در جشنواره موسیقی فجر

رسانه نوا – اجرای دو بخشی موسیقی کلاسیک و سازهای ایرانی ازجمله برنامه هاییست که گروه دانشگاه هنر آنها را در سی ‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می کند. احسان ذبیحی‌فر با اعلام این خبر گفت: «برنامه‌ای که برای جشنواره موسیقی فجر امسال در نظر گرفته شده است دو بخش دارد. بخش اول موسیقی کلاسیک و بخش دوم گروه سازهای ایرانی است.»

به گزارش رسانه نوا، مدیر هنری ارکسترهای دانشگاه هنر به جزئیات بیشتری در این زمینه پرداخت و گفت: «برنامه اول خود به دو برنامه مجزا تقسیم می‌شود. برنامه نخست یک دوئت پیانو و ویولون خواهد بود که قطعه‌ای از پابلو دو ساراساته با عنوان نمایش کولی است و بعد از آن، بخش موسیقی کلاسیک به سرپرستی علی باستانی‌نژاد اجرا خواهد شد.آثار موسیقی کلاسیک آثاری از موتسارت و قطعه‌ای از آقای امین شریفی است.»

وی هم چنین درباره بخش دوم اجرا گفت: «برنامه دوم شامل ارکستر سازهای ایرانی دانشکده موسیقی است که مجموعه عیاران از احمد پژمان را اجرا می کند. مجموعه‌ای که حدود ۴۰ سال پیش وزارت فرهنگ و هنر وقت آن را به آقای پژمان سفارش داده بود و همان زمان توسط گروه استاد فرامرز پایور اجرا شد که در سال‌های اخیر محمدرضا فیاض آن را رهبری می‌کند. این مجموعه شامل ۵ قطعه می‌شود و به تازگی نیز پس از بازنویسی از سوی استاد فیاض آلبوم آن ضبط و منتشر شده است.»

مدیر هنری ارکسترهای دانشگاه هنر توجه به آهنگسازهای ایرانی در بخش ارکسترهای کلاسیک را یک اتفاق خجسته دانست و اظهار کرد: «توجه به آهنگساران ایرانی اتفاقی خجسته است که باید آن را به فال نیک گرفت. اتفاقی که باید سال‌ها پیش رخ می‌داد. به هر حال باید به آهنگسازهای کشور خودمان که متناسب با فرهنگ موسیقی داخلی آثار ملی خلق می‌کنند بیشتر توجه کرد»

وی با تاکید بر اینکه در ارکستر سمفونیک باید از آثار آهنگسازهای ایرانی اجرا شود، گفت: «خوشبختانه آهنگسازهای ایرانی خوبی در کشور داریم که متاسفانه آهنگ‌های آنها در این سال‌ها اجرا نشده است و این عرصه خالی بوده. برای همین خوب است به چنین موضوعی توجه ویژه شود. بنابراین من این اتفاق را به فال نیک خواهم گرفت و امیدوارم ادامه داشته باشد.»

نوشته تلفیق موسیقی ایرانی و کلاسیک در جشنواره موسیقی فجر اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا