اخبار کسب و کار

نقش پررنگ منتقدان در جشنواره سی و هفتم

منتقدان و اهالی باسابقه مطبوعات در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور پررنگی دارند.
به گزارش ستاد خبری سی ‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر، منتقدان به‌عنوان یکی از اعضای اصناف سینمایی و همچنین در مقام طیفی تأثیرگذار در سینمای ایران در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر سهمی در داوری‌ها و هیئت انتخاب جشنواره داشته‌ و یا به‌عنوان فیلم‌ساز و کارگردان در این رویداد سینمایی حضورداشته‌اند. حالا در سی ‌و هفتمین دوره جشنواره شاهد حضور پررنگ منتقدان و اهالی باسابقه مطبوعات در بخش‌های مختلف جشنواره هستیم، از داوری و انتخاب تا صاحبان آثار و برگزارکنندگان نشست‌ها.
داوری و انتخاب منتقدانهرازگاهی در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر منتقدان سهمی در داوری یا هیئت انتخاب داشتند؛ اما امسال برای نخستین بار یک منتقد در داوری و یک منتقد در هیئت انتخاب جشنواره حاضرند. شاهرخ دولکو در میان هفت عضو هیئت انتخاب جشنواره حضور داشت. او از منتقدان باسابقه سینماست که البته فیلم‌سازی را هم تجربه کرده است و برنامه سینمایی «سینماگرام» را در شبکه چهار اجرا می‌کند.
از سوی دیگر حضور مهرزاد دانش در جمع هیئت‌داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهفتم هم با بازتاب‌های بسیاری همراه بود. اتفاقی که بسیاری از منتقدان و اهالی سینما درباره‌اش نوشتند و انتخاب این منتقد باسابقه به‌عنوان یکی از داوران این دوره از جشنواره را اتفاقی مثبت ارزیابی کردند.
منتقد و مطبوعاتی در قامت فیلم‌سازدر میان فیلم‌سازانی که امسال در جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ حضور دارند هم دو نامِ آشنای عرصه نقد و مطبوعات سینمایی به چشم می‌خورد. فریدون جیرانی که در سال‌های جوانی در مطبوعات فعالیت داشت و اولین دوره برنامه سینمایی «هفت» با حضور او کلید خورد و سابقه سردبیری مجله و روزنامه «سینما» را هم در کارنامه دارد امسال با فیلم «آشفتگی» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. رسول صدر عاملی هم از سینمایی‌های با سابقه مطبوعاتی است که امسال با فیلم «سال آخر دانشکده من» در جشنواره سی و هفتم به رقابت با دیگر فیلم‌سازان خواهد پرداخت.
مجریان نشست‌های پس از نمایش فیلم در سینمای رسانهدر جشنواره سی و هفتم پنج مجری نشست‌های پس از نمایش فیلم‌ها را در سینمای رسانه برگزار خواهند کرد.
محمود گبرلو مجری دومین دوره از برنامه سینمایی «هفت» و برگزارکننده نشست‌های جشنواره در سال‌های گذشته، حمیدرضا مدقق منتقد و مجری برنامه «شهر فرنگ» و منصور ضابطیان منتقد باسابقه، منتقدان و روزنامه‌نگارانی‌اند که برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های این دوره از جشنواره را بر عهده خواهند داشت. همچنین ضابطیان مجری مراسم افتتاحیه جشنواره نیز هست.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا