اخبار کسب و کار

تک‌‌نوازیِ فریماه قوام صدری در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

رسانه نوا – فریماه قوام صدری آثاری از علیرضا مشایخی را در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.

به گزارش رسانه نوا، قوام صدری با اعلام این خبر گفت: در جشنواره امسال قرار است آلبوم پیانوی شهرزاد ساخته علیرضا مشایخی را اجرا کنم. او در توضیح اجرای خود افزود:«شهرزاد نه فصل دارد و هر فصل روایتگر یک موضوع خاص است. در ابتدای هر فصل خانم روبیکا شاکر روایت‌هایی را می‌خواند و بعد از خواندن، تک نوازی پیانو توسط من اجرا می‌شود.»

قوام صدری درباره جزییات بیشتر اجرای خود هم چنین گفت:« داستان شهرزاد که زاده‌ی تخیل استاد مشایخی است ، محملی برای بیان اندیشه‌‌های فلسفی است و به موضوعات مختلف می‌پردازد. هر روایت در یک مکان خاص اتفاقا می‌افتد و بعد از آن قطعه مرتبط را آن اجرا می‌شود.» این مدرس پیانو تاکید کرد:«آلبوم شهرزاد درسال ۱۳۸۰ توسط کانون موسیقی اداره‌ ی کل امور فرهنگی و فوق برنامه‌ی دانشگاه تهران تولید شد و پیش از این در سال ۱۳۷۷ با اجرای من و روایت خوانی حسین رحیمی در تالار وحدت به اجرا در آمده بود. امسال برای دومین بار روایت‌های شهرزاد به همراه تکنوازی پیانو اجرا می‌شود.»

فریماه قوام صدری همچنین درباره تم اصلی جشنواره امسال که توجه به آهنگسازان ایرانی است گفت:« از نظر من هیچ وقت در این مورد کوتاهی وجود نداشته است. من فکر می‌کنم همه افراد در همه جایگاهی که بودند تلاش کردند تا شان آهنگسازان ایرانی رعایت شود. من این موضوع را خودم به شخصه بارها به دانشجویانم یادآوری کردم و از آن خواسته‌ام اگر قطعه‌ای را اجرا می‌کنند حتما قطعه یک آهنگساز ایرانی باشد. قوام صدری با تاکید بر اینکه اهمیت به چنین موضوعی در جشنواره امسال ارزش آهنگسازان ایرانی را بیش از پیش روشن می‌کند گفت:« با این حال خوشحالم که توجه به چنین موضوع مهمی‌در جشنواره هم گنجانده شده و همه افراد تلاش می‌کنند شان آهنگساز ایرانی را بالا ببرند و آن را حفظ کنند.»

نوشته تک‌‌نوازیِ فریماه قوام صدری در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا