اخبار کسب و کار

انتشار غیرقانونی هشت نفرت‌انگیز پیش از اکران عمومی آن

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم‌های «هشت نفرت‌انگیز» ساخته‌ی تارانتینو و «بازگشته» (The Revenant) ساخته‌ی «گونزالس ایناریتو» (Gonzalez Inarritu) به بازیگری لئوناردو دیکاپریو از هم‌اکنون در اینترنت منتشر شده‌اند. در حال حاضر، این دو فیلم گیشه‌ای به همراه عنوان‌هایی دیگر شامل «کرید» (Creed)، «افسانه» (Legend)، «در دل دریا» (In the Heart of the Sea)، «جوی» (Joy)، «استیو جابز»، «ضربه‌ی مغزی» (Concussion)، «افشاگر» (Spotlight)، «دختر دانمارکی» (The Danish Girl) و «پل جاسوس‌ها» (Bridge of Spies) در اینترنت به طور غیرقانونی دانلود می‌شوند.

وب‌سایت TorrentFreak برآورد کرده است که فیلم هشت نفرت‌انگیز تاکنون بیش از یک میلیون بار دانلود شده است.

تمام این فیلم‌های لو رفته، کیفیت بالایی دارند. عبارت DVDScr در عنوان فایل‌های آنها نشان می‌دهد DVD Screenerهایی که به منتقدان و داوران فرستاده می‌شود، منبع این فایل‌ها بودند. انتشار غیرقانونی این فیلم‌ها در اینترنت از روز بیست و نهم آذر ماه شروع شد. یک یادداشتی هم همراه آن بود که می‌گفت «هشت نفرت‌انگیز» تنها یکی از ۴۰ فیلمی است که توسط گروه CM8 منتشر خواهد شد. در این یادداشت نوشته شده: “ما همه‌ی آنها را یکی پس از دیگری منتشر خواهیم کرد و با داغ‌ترین فیلم سال کارمان را شروع کردیم، بقیه هم به دنبال آن خواهند آمد.” همه‌ی فیلم‌ها غیر از «بازگشته» با نام Hive-CM8 منتشر شده‌اند.

روز گذشته ماموران FBI منبع فایل لو رفته‌ی «هشت نفرت‌انگیز» را به یک DVD Screener نسبت دادند که به «اندرو کازوف»، یکی از مدیران عامل شرکت تهیه‌کننده‌ی فیلم فرستاده شده بود. کازوف می‌گوید او اصلا DVD را ندید، بسته‌ی آن توسط یک مسئول دفتر تحویل گرفته شده بود. این DVD برای کازوف فرستاده شده بود تا آن را برای دریافت یا عدم دریافت جایزه‌ی مورد بررسی قرار دهد.

البته انتشار غیرقانونی فیلم‌های هالیوود پدیده‌ی جدیدی نیستند. اما، معمولا این فایل‌های غیرقانونی پس از اکران عمومی پخش می‌شوند و کیفیت آنها پرده‌ای است چرا که با یک دوربین دستی از پرده‌ی سینما فیلم‌برداری شده‌اند.

وب‌سایت TorrentFreak برآورد کرده است که فیلم هشت نفرت‌انگیز تاکنون بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. این رقم بدون شک، برای شرکت ناشر این فیلم ضرری مالی را به همراه خواهد داشت. این اتفاق باعث شده که ضدیت با «پایرسی» (انتشار و دانلود غیرقانونی فیلم‌ها یا هر اثر معنوی) در هالیوود از هر زمان دیگری بیشتر شود.

منبع: THR

اخبار مرتبط: تارانتینو می‌گوید The Hateful Eight در ابتدا، دنباله‌ی جنگو بود

The post انتشار غیرقانونی هشت نفرت‌انگیز پیش از اکران عمومی آن appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا