اخبار کسب و کار

نقاش پیشکسوت گیلانی تابلوی سماع مولانا را به همای هدیه داد

رسانه نوا – اپرای حلاج به نویسندگی و سرایش، کارگردانی و اجرای پرواز همای در نقش حلاج، پس از قریب به یک ماه اجرای در کاخ سعدآباد تهران و سپس از پنج شب اجرای موفق در تبریز که در طی آن هفت هزار نفر آن را دیدند، به شهر زادگاه خالقش رسید و در شب های شانزدهم و هفدهم و هجدهم در ورزشگاه یادگار امام رشت روی صحنه رفت.

به گزارش رسانه نوا، این اپرا روایتی‌ست از زندگی حلاج و در آن محمد حسین صفری در نقش شبلی هم از بازیگران اصلی‌ست. همای در این اپرای ایرانی، علاوه بر عمده اشعار که ساخته خود اوست و برخی از آنها از تصانیف مشهور و محبوب ساخته او نیز هستند، از اشعار مولانا، عطار و حافظ نیز بهره گرفته است تا مجموعه‌ای را شکل دهد که امضای خود او را دارد.

او که دانش‌آموخته دانشگاه هنر و معماری اراک در رشته‌ی بازیگری و سپس موسیقی در دانشگاه علمی کاربردی و همچنین از سال ٢٠١۵ دانشجوی رشته آواز کلاسیک شاخه‌ی باروک در کنسرواتوار موسیقی جرپه وردی میلان ایتالیا میلادی است، پیشتر ردیف‌های آواز ایرانی را نزد استادانی چون فریدون پور رضا، هنگامه اخوان و کریم صالح‌عظیمی آموخته و با توجه به شاعر بودن و دانش آواز کلاسیک، چند سال پیش اپرای موسی و شبان را روی صحنه آورد و پس از آن اپراهای «مرغ سحر ناله سر کن» و «عقل و عشق آدمی» را نوشت و اجرا کرد و آخرین این اپراها هم اپرای حلاج است که برآیند تجربیات او در این حوزه است و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. همچنین همای تنها خواننده موسیقی ایرانی‌ست که روی صحنه به همراه خوانندگی بازیگری هم می‌کند.

همای اجرای شب اول در رشت را به پوری بنایی، اجرای شب هفدهم را به بهزاد عشقی، پیشکسوت هنر تئاتر گیلان و فرزین فخریاسری، نویسنده و نقاش شناخته شده و تاثیرگذار گیلانی و اجرای شب سوم را به استادان ناصر مسعودی، فریدون پوررضا، سعید تحویلداری و فرامرز دعایی تقدیم کرد. نکته دیدنی یکی از این تقدیمی‌ها در شب دوم اتفاق افتاد که در پایان اجرا، فخریاسری، نقاش اکسپرسیونیست ایرانی، بعد از پایان اجرا یکی از تابلوهای خود را به همای تقدیم کرد.

فرزین فخریاسری نقاشی‌ست که برخی از اهالی هنر او را ون‌گوگ لنگرود لقب داده‌اند. وی که نویسنده هفت رمان و مجموعه داستان هم هست و زندگی پر فراز و نشیبی هم داشته است، از بطن جامعه گیلان برخاسته و روایت‌گر زندگی و رنج‌های مردم خویش است و جالب آنکه از دل این رنج‌ها، اغلب لحظات شاد زندگی مردم را بیرون کشیده است.

در پایان این کنسرت هم، این دو هنرمند برجسته گیلانی، در کنار تابلویی که روایتی از سماع مولاناست و بی‌ارتباط به اپرای حلاج هم نبود عکسی به یادگار گرفتند.

بنابر اعلام روایت عمومی گروه مستان، اجرای اپرای حلاج در شیراز که قرار بود سه شب برگزار شود دو شب دیگر هم تمدید شد تا این اپرا پنج شب مهمان شهر حافط باشد. همچنین بنابر برنامه قبلی، این اپرا از سوم تا نهم بهمن، به مدت هفت شب در تالار وزارت کشور به روی صحنه خواهد رفت.

نوشته نقاش پیشکسوت گیلانی تابلوی سماع مولانا را به همای هدیه داد اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا