اخبار کسب و کار

بهترین لپ‌تاپ‌های نمایشگاه CES 2019

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در نمایشگاه CES 2019 شاهد معرفی تعداد زیادی لپ‌تاپ بودیم که شباهت زیادی به مدل‌های سال گذشته داشتند اما در این میان، لپ‌تاپ‌های قابل توجهی هم معرفی شدند. از لپ‌تاپ‌های گیمینگ مبتنی بر کارت‌های گرافیک جی‌فورس RTX گرفته تا کروم‌بوک‌های مبتنی بر پردازنده AMD و لپ‌تاپی که می‌توان پردازنده آن را تعویض کرد. با توجه به اتمام این نمایشگاه، تصمیم گرفتیم به‌صورت مختصر و مفید بهترین لپ‌تاپ‌های نمایشگاه CES 2019 را انتخاب کنیم و برای هرکدام توضیح مختصری را ارائه دهیم.

Alienware Area-51m

Area-51m از برند Alienware یک لپ‌تاپ بسیار قدرتمند است که به کاربران اجازه می‌دهد کارت گرافیک و CPU آن را تعویض کنند که این موضوع در بین لپ‌تاپ‌ها معمولاً دیده نمی‌شود. Area-51m همچنین در بین لپ‌تاپ‌های Alienware از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد که امیدواریم باعث شود در بین رقبای قدرتمند به چشم بیاید. قیمت پایه این لپ‌تاپ ۲۵۴۹ دلار است و فروش آن از ماه جاری آغاز می‌شود.

Alienware M17

Area-51m

شرکت Alienware مدل به‌روز شده m15 Max Q را تحت عنوان M17 در نمایشگاه CES 2019 معرفی کرده که حالا از نمایشگر ۱۷ اینچی و کارت گرافیک RTX انویدیا بهره می‌برد. این لپ‌تاپ سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی این شرکت محسوب می‌شود.M17 که تا پردازنده Core i9 اینتل پشتیبانی می‌کند، ۲۳ میلی‌متر قطر و ۲.۶ کیلوگرم وزن دارد. البته باید خاطرنشان کنیم که نرخ رفرش نمایشگر آن در حالت ۱۰۸۰p و ۴K فقط ۶۰ هرتز است. برای خرید مدل پایه m17 باید ۱۶۵۰ دلار بپردازید و این در حالی است که لپ‌تاپ m15 مبتنی بر پردازنده Core i9 و کارت گرافیک RTX انویدیا ۱۵۸۰ دلار قیمت دارد.

Razer Blade 15 Advanced با گرافیک RTX

Area-51m

شرکت Razer برای بهره‌گیری از کارت‌های گرافیک RTX انویدیا، لپ‌تاپ‌های خود را به‌روزرسانی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها از سه مدل کارت‌های گرافیک RTX بهره می‌برند و Razer بار دیگر به بهره‌گیری از پردازنده Core i7-8750H اینتل روی آورده است. در کنار این موارد، باید بهره‌گیری از ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 (قابل افزایش به ۶۴ گیگابایت) هم اشاره کنیم. قیمت مدل جدید Razer Blade 15 از ۲۳۰۰ دلار آغاز می‌شود و از تاریخ ۲۹ ژانویه روانه‌ی بازار خواهد شد.

ایسوس ROG Mothership

Area-51m

اگر بخواهیم لپ‌تاپ ایسوس ROG Mothership را توصیف کنیم، باید بگوییم که تصویر کنید سرفیس پرو به یک لپ‌تاپ گیمینگ ۱۷.۳ اینچی با وزن ۴.۵ کیلویی بدل شده است. این لپ‌تاپ غول‌پیکر می‌تواند به‌صورت بی‌سیم با کیبورد خود ارتباط برقرار کند و به همین خاطر نیازی به اتصال فیزیکی بین آن‌ها نیست. مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده‌اند، این محصول هم از کارت گرافیک RTX 2080 انویدیا بهره می‌برد. پردازنده اصلی این لپ‌تاپ Core i9 است و تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند و از نمایشگر ۱۰۸۰p با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. این لپ‌تاپ جذاب در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار می‌شود و ایسوس در مورد قیمت آن هنوز اطلاع‌رسانی نکرده است.

لنوو یوگا S940

Area-51m

شرکت لنوو برای لپ‌تاپ یوگا S940 بهره‌گیری از پورت USB-A را کنار گذاشته و به تعبیه پورت USB-C روی آورده است. گذشته از این، نباید نمایشگر کم‌حاشیه زیبای این لپ‌تاپ را از قلم بیندازیم که ظاهر جذابی برای این محصول به ارمغان آورده است. مشخصات سخت‌افزاری آن هم مشابه یوگا S940 است و این یعنی شاهد بهره‌گیری از نسل هشتم پردازنده‌های Core i7، تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه SSD هستیم. فروش این لپ‌تاپ از ماه مه با قیمت پایه ۱۵۰۰ دلاری آغاز می‌شود.

ایسوس StudioBook

Area-51m

ایسوس StudioBook بدون شک یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2019 است. اول از همه، ایسوس نمایشگر ۱۷ اینچی را در بدنه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جای داده است. نمایشگر مذکور با نسبت تصویر ۱۶:۱۰، پشتیبانی از ۹۷ درصد طیف رنگی DCI-P3، رنگ‌های کالیبره شده، بهره‌گیری از سیستم رنگ پانتون و قابلیت تا شوندگی ۱۸۰ درجه‌ای، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به نظر می‌رسد ایسوس این لپ‌تاپ را به‌قصد رقابت مستقیم با مک‌بوک پرو معرفی کرده است. این لپ‌تاپ تا حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم و ۴ ترابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند و در کنار این موارد، پردازنده ۶ هسته‌ای اینتل Xeon E-2176M و کارت گرافیک انویدیا Quadro P3200 در نظر گرفته شده است. ایسوس این لپ‌تاپ را در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار معرفی می‌کند ولی هنوز در رابطه با قیمت آن خبری منتشر نشده است.

ال‌جی Gram 17

Area-51m

شرکت ال‌جی چند هفته قبل لپ‌تاپ Gram 17 را به‌عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی بازار معرفی کرد و در نمایشگاه CES 2019 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. با وجود اینکه این لپ‌تاپ بسیار باریک و سبک است، ولی از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برد. از بین مشخصات سخت‌افزاری آن، می‌توانیم به نمایشگر مبتنی بر رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰، نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم اشاره کنیم. تمام این قطعات، در بدنه‌ای با وزن ۱۳۳۸ گرم تعبیه شده است. ال‌جی این لپ‌تاپ را به‌زودی با قیمت ۱۷۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌کند.

Dell XPS 13

Area-51m

بالاخره شرکت Dell بعد از گذشت ۴ سال از تعبیه وب‌کم در پایین نمایشگر، بالاخره به انتقادها واکنش نشان داد و این وب‌کم را در جای طبیعی خود که بالای نمایشگر است، تعبیه کرده. علاوه بر این، لپ‌تاپ مذکور از نسل هشتم پردازنده‌های i3، i5 و i7 هم پشتیبانی می‌کند. در نهایت باید بگوییم برای خرید مدل پایه این لپ‌تاپ باید مبلغ ۹۰۰ دلار بپردازید.

ایسر Swift 7

Area-51m

ایسر Swift 7 با داشتن ضخامت ۹.۹۵ میلی‌متری و وزن ۸۸۹ گرمی، یک اولترابوک بسیار باریک و سبک محسوب می‌شود. نمایشگر ۱۴ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ این لپ‌تاپ از حاشیه‌های بسیار باریکی بهره می‌برد. از بین مشخصات سخت‌افزاری می‌توانیم به نسل هشتم پردازنده Core i7-8500Y Amber Lake اینتل، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR3 اشاره کنیم. در کنار موارد ذکر شده، طبق اعلام شرکت ایسر، باتری این لپ‌تاپ حدود ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. قیمت مدل پایه این لپ‌تاپ ۱۷۰۰ دلار است و در ماه مه در آمریکای شمالی و در ماه آوریل در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و چین به بازار عرضه می‌شود.

HP Spectre x360 (OLED)

Area-51m

لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر اولد همچنان کمیاب هستند ولی ظاهراً به‌زودی این وضعیت تغییر می‌یابد. در نمایشگاه CES 2019 شرکت HP از مدل جدید لپ‌تاپ Spectre x360 رونمایی کرد که این مدل از نمایشگر اولد ۱۵ اینچی بهره می‌برد. از بین مشخصات سخت‌افزاری هم می‌توانیم به نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. اگرچه HP هنوز در مورد عمر باتری و قیمت آن اظهارنظر نکرده، ولی عرضه آن از ماه مارس آغاز می‌شود. علاوه بر HP، در این نمایشگاه شرکت‌های Dell و لنوو هم از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر نمایشگر اولد پرده‌برداری کردند و به همین خاطر امیدواریم به‌زودی این روند همه‌گیرتر شود.

ایسوس ZenBook S13

Area-51m

ایسوس برای لپ‌تاپ ZenBook S13 از بریدگی نمایشگر معکوس استفاده کرده که وب‌کم را در خود جای داده است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که ضخامت حاشیه نمایشگر در سمت راست و چپ آن، فقط ۲.۵ میلی‌متر است. قدرت نمایشگر ۱۳.۹ اینچی آن هم از طرف چیپ GeForce MX150 انویدیا تأمین می‌شود. ZenBook S13 از نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل، تا حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد. ایسوس این لپ‌تاپ را در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ در بازار عرضه می‌کند ولی در مورد قیمت آن نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

کروم‌بوک ایسوس Flip

نمایشگاه CES 2019

در نمایشگاه CES 2019 شرکت ایسوس از یک کروم‌بوک جدید تحت عنوان Flip C434 پرده‌برداری کرد که در «ماه‌های آینده» به بازار عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۴ اینچی بهره می‌برد و کاربران می‌توانند از بین پردازنده‌های Core i7-8500Y، i5-8200Y یا M3-8100Y یکی را انتخاب کنند. این محصول از حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند و به لطف بهره‌گیری از درگاه microSD، کاربران می‌توانند حافظه آن را افزایش دهند. در نهایت باید بگوییم که این کروم‌بوک با توجه به مشخصات قابل توجهی که دارد، یکی از بهترین کروم‌بوک‌های موجود محسوب می‌شود و برای خرید مدل پایه آن باید مبلغ ۵۶۹ دلار بپردازید.

بیشتر بخوانید: بهترین گجت‌ها و تکنولوژی‌های نمایشگاه CES 2019

منبع: The Verge

The post بهترین لپ‌تاپ‌های نمایشگاه CES 2019 appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا