اخبار کسب و کار

بهترین گجت‌ها و تکنولوژی‌های نمایشگاه CES 2019

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بالاخره بعد از چند روز، نمایشگاه CES 2019 هم به پایان خود نزدیک می‌شود و در این مدت بسیاری از شرکت‌ها از جدیدترین و جذاب‌ترین گجت‌ها و تکنولوژی‌های خود پرده‌برداری کردند. مانند هر سال، این بار هم تعدادی از بهترین گجت‌ها و تکنولوژی‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه را انتخاب کردیم.

بهترین تکنولوژی برای معلولین

اسکلت خارجی سامسونگ GEMS-H

این محصول عضوی از سری گجت‌های پوشیدنی کمکی سامسونگ محسوب می‌شود که در بین آن­ها، GEMS-H از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد. این اسکلت خارجی مختص پا، فقط ۲ کیلوگرم وزن دارد که دو هدف اصلی را دنبال می‌کند. یک هدف آن، راحت‌تر کردن راه رفتن با صرف ۲۳ درصد انرژی کمتر و هدف دوم آن، تسریع روند بهبود برای افرادی است که دچار سانحه شده‌اند.

صندلی چرخ­دار Whill ADS

نمایشگاه CES 2019

روزبه‌روز شاهد ارائه‌ی صندلی‌های چرخ‌دار پیشرفته‌تری هستیم. این صندلی چرخ‌دار، مانند اتومبیل‌های خودران، با بهره‌گیری از دوربین­ها و سیستم پیشرفته، به‌صورت خودکار می‌تواند حرکت کند و به‌راحتی موانع موجود در مسیر حرکت را شناسایی می‌کند.

دستکش رباتیک Neofect NeoMano

نمایشگاه CES 2019

استارت‌آپ Neofect در نمایشگاه CES سال گذشته هم یک مدل اولیه را نمایش داد ولی حالا با کمک کاربران، موفق به ساخت محصولی تحت عنوان NeoMano شده است. NeoMano یک دستکش نرم رباتیک است که به افرادی که از مشکلات مربوط به آسیب نخاعی، سکته، ALS، MS و فلج مغزی رنج می‌برند، کمک می‌کند که با فشار یک دکمه، اشیاء روزمره را بردارند و حرکت دهند.

بهترین استارت‌آپ

Neofect

نمایشگاه CES 2019

شهرت استارت‌آپ کره‌ای Neofect به دستکش NeoMano برمی‌گردد و با توجه به کمک‌های مالی کاربران، این محصول به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود. علاوه بر این محصول، این استارت‌آپ در زمینه‌ی ارائه‌ی گجت‌های مربوط به افراد دچار معلولیت سابقه‌ی بسیار خوبی دارد و در این زمینه، گجت‌های قابل توجهی را توسعه داده که زندگی را برای این افراد راحت‌تر می‌کنند.

Nreal

نمایشگاه CES 2019

پیش از این ورود شرکت‌هایی مانند مجیک لیپ و مایکروسافت به عرصه‌ی واقعیت ترکیبی را دیده‌ایم اما در نمایشگاه CES 2019 یک استارت‌آپ چینی در این زمینه محصول جالبی را عرضه کرده است. این عینک واقعیت ترکیبی مانند محصول ساخت رقبا ظاهر عجیب‌وغریبی ندارد و خوشبختانه از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برد. از بین آن‌ها می‌توانیم به صفحه‌نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰p و سنسورهای داخلی برای رهیابی دقیق اشاره کنیم.

FenSens

نمایشگاه CES 2019

اتومبیل‌های آینده هوشمندتر خواهند بود و به‌صورت خودکار حرکت خواهند کرد. اما تا زمانی که این تکنولوژی‌ها همه‌گیر شوند، شرکت‌هایی دست به کار شده‌اند تا ویژگی‌های جذابی را برای اتومبیل‌های قدیمی به ارمغان بیاورند. یکی از شرکت‌هایی که در نمایشگاه CES 2019 محصول خود را نمایش داده، استارت‌آپ FenSens است که یک سنسور برای پشت اتومبیل طراحی کرده تا رانندگان ماشین‌های قدیمی برای کارهای مختلف به پشت ماشین خود تسلط داشته باشند.

Toposens

نمایشگاه CES 2019به لطف قدرت پژواک‌یابی، استارت‌آپ Toposens سنسورهای کوچکی طراحی کرده که با بهره‌گیری از فناوری فراصوت، می‌توانند با دقت زیادی موقعیت اشیاء اطراف خود را شناسایی و رهگیری کنند. با توجه به اینکه روزبه‌روز به شمار انواع ربات‌ها، اتومبیل‌ها و حتی گجت‌های هوشمند خودران افزوده می‌شود، با بهره‌گیری از این سنسورهای ارزان راحت‌تر از گذشته می‌توان چنین قابلیتی را عملی کرد.

بهترین محصولات حوزه سلامت و تندرستی

ساعت هوشمند Withings Move ECG

نمایشگاه CES 2019

پایش وضعیت قلب به قابلیت مشترک بسیاری از گجت‌های پوشیدنی بدل شده است. در نمایشگاه CES 2019 شرکت Withings قابلیت نوار قلب را برای ساعت هیبریدی خود به ارمغان آورده است. این گجت که تا حد زیادی مشابه ساعت‌های آنالوگ است، تنها ۱۳۰ دلار قیمت دارد و در ضمن باید خاطرنشان کنیم که شارژ باتری آن یک سال دوام می‌آورد.

ساعت هوشمند Omron HeartGuide

نمایشگاه CES 2019

شرکت Omron در زمینه‌ی ساخت دستگاه‌های پزشکی ید طولایی دارد و حالا در نمایشگاه CES 2019 ساعت هوشمندی را معرفی کرده که به‌راحتی در عرض ۳۰ تا ۴۰ ثانیه فشار خون کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. این یعنی افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، در هر ساعت شبانه‌روز بدون دردسر می‌توانند از فشار خون خود خبردار شوند. در نهایت بگوییم که سازمان FDA هم این قابلیت را تایید کرده است.

حسگر DFree

نمایشگاه CES 2019

این گجت یک حسگر فراصوت است که در زیر شکم قرار می‌گیرد و می‌تواند ظرفیت مثانه را مورد بررسی قرار دهد. افرادی که از مشکل بی‌اختیاری ادرار رنج می‌برند، می­توانند از این گجت استفاده کنند که پر شدن ظرفیت مثانه را به گوشی یا تبلت فرد خبر می‌دهد تا به موقع بتواند به دستشویی مراجعه کنند.

بهترین گجت‌های پوشیدنی

عینک Nreal Light

نمایشگاه CES 2019

هدست‌های واقعیت ترکیبی اگرچه قابلیت‌های جذابی دارند، اما از لحاظ ظاهری اصلاً ظریف نیستند. یک استارت‌آپ چینی به نام Nreal برای حل این مشکل یک عینک واقعیت ترکیبی ساخته که شباهت زیادی به عینک‌های آفتابی دارد. با وجود این ظاهر ساده، از لحاظ امکانات حرف زیادی برای گفتن دارد و نمایشگر آن از کیفیت بسیار خوبی بهره می‌برد.

ساعت هوشمند Omron HeartGuide

نمایشگاه CES 2019

شرکت Omron در زمینه‌ی ساخت دستگاه‌های پزشکی مربوط به بررسی فشار خون قدمت زیادی دارد ولی در نمایشگاه CES 2019 از اولین گجت پوشیدنی خود پرده‌برداری کرد. ساعت هوشمند HeartGuide علاوه بر بهره‌گیری از سنسورهای معمول، به‌راحتی می‌تواند فشار خون کاربر را اندازه‌گیری کند و برای بهره‌گیری از آن هم کافی است دو یا سه بار در هفته به شارژر وصل شود.

ساعت هوشمند Matrix PowerWatch 2

نمایشگاه CES 2019

شرکت ماتریکس به ساخت ساعت‌های هوشمند بدون نیاز به شارژ شهرت دارد و حالا نسل جدیدی از این گجت هیجان‌انگیز را معرفی کرده است. این ساعت علاوه بر اینکه از طریق حرارت بدن شارژ می‌شود، حالا از سلول‌های خورشیدی هم بهره می‌برد و به جای نمایشگر سیاه‌وسفید، مجهز به نمایشگر رنگی است. این ساعت به‌راحتی می‌تواند توجه افراد اهل طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی‌های بلندمدت را جلب کند.

بهترین تکنولوژی‌های حمل‌ونقل

تاکسی هوایی Bell Nexus

نمایشگاه CES 2019

شرکت اوبر اعتقاد دارد که آینده‌ی حمل‌ونقل از آن وسیله‌های هوابرد است. این شرکت در حال حاضر با ۶ شرکت در زمینه‌ی طراحی تاکسی‌های هوایی همکاری می‌کند که در نمایشگاه CES 2019، یکی از این شرکت‌ها به نام Bell از طراحی یک تاکسی هوایی رونمایی کرد. این تاکسی هوایی قادر به جابجایی ۴ مسافر خواهد بود و اوبر در تلاش است تا سال ۲۰۲۳ چنین ایده‌ای را عملی کند.

کاروان نامرئی Valeo Xtravue

نمایشگاه CES 2019

دنده عقب گرفتن در مواقعی که یک کاروان به اتومبیل متصل باشد، یک تجربه‌ی بسیار سخت به حساب می‌آید. اما شرکت Valeo با معرفی دوربین Xtravue، می‌تواند کاروان را نامرئی کند تا راننده به‌راحتی بتواند پشت ماشین خود را ببیند. در این تکنولوژی، با کمک دوربین موجود در پشت اتومبیل و دوربین‌های Xtravue، فقط حاشیه‌های کاروان در مانیتور دیده می‌شود و کلیت آن به یک وسیله نامرئی بدل می‌شود.

مرسدس بنز CLA مدل ۲۰۲۰

نمایشگاه CES 2019

مرسدس بنز همواره توجه زیادی به بهبود تکنولوژی اتومبیل‌های خود نشان می‌دهد و مدل جدید CLA کوپه هم از این قاعده مستثنا نیست. این اتومبیل از نسل جدید نرم‌افزار صدا محور MBUX بهره می‌برد، سرنشینان برای انتخاب قابلیت‌های مختلف می‌توانند دستان خود را حرکت دهند و در آخر باید به حالت Energizing Coach اشاره کنیم که سیستم تهویه، صندلی‌ها، روشنایی داخلی و سیستم صوتی را با توجه به سلیقه‌ی کاربر تنظیم می‌کند. این اتومبیل تا انتهای سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد شد.

بهترین گجت‌های سینمای خانگی

ساندبار سنهایزر Ambeo

نمایشگاه CES 2019

سال گذشته، سنهایزر از مدل اولیه یک ساندبار مجهز به تکنولوژی پیشرفته ۳D Ambeo رونمایی کرد. این تکنولوژی عموماً برای فناوری واقعیت مجازی و افزوده توسعه یافته ولی حالا روانه‌ی محیط داخلی خانه شده است. به لطف این تکنولوژی، سیستم صوتی ۵.۱ کاناله فقط با یک اسپیکر ارائه می‌شود و این ساندبار از کروم‌کست هم بهره می‌برد. در نهایت باید بگوییم این ساندبار علاوه بر کالیبره‌سازی صدا بر اساس فضای اتاق، صدای سه‌بعدی را بر اساس محتوای به نمایش درآمده کالیبره می‌کند.

پروژکتور لیزری Optoma P1

نمایشگاه CES 2019

گجت P1 Smart 4K UHD یک پروژکتور لیزری ساده نیست زیرا از دستیارهای هوشمند گوگل اسیستنت و الکسا هم پشتیبانی می‌کند و از ساندبار NuForce Dolby Digital 2.0 مجهز به ووفرهای داخلی بهره می‌برد. با بهره‌گیری از این پروژکتور، می‌توانید تصویر ۱۲۰ اینچی با روشنایی ۳۰۰۰ لومن را بر دیوار یا پرده مشاهده کنید. همچنین این گجت با محتواهای HDR10 و انکود شده با استاندارد HLG هم سازگار است.

بهترین گجت‌های هوشمند خانگی

ساعت هوشمند لنوو

نمایشگاه CES 2019

این ساعت هوشمند در حقیقت یک نمایشگر هوشمند بسیار ساده مبتنی بر گوگل اسیستنت است و در مقایسه با دیگر ساعت‌های این چنینی از قابلیت‌های جذابی بهره می‌برد. مثلاً یکی از آن‌ها، تغییر روشنایی و رنگ‌های نمایشگر نیم ساعت قبل از فعال شدن صدای زنگ صبحگاهی است که به‌نوعی طلوع خورشید را شبیه‌سازی می‌کند و به همین خاطر کاربر موردنظر راحت‌تر بیدار می‌شود. علاوه بر این، از این ساعت هوشمند می‌توان برای کنترل دیگر گجت‌های هوشمند خانگی استفاده کرد.

تبلت اسمارت تب M10 و P10 لنوو

نمایشگاه CES 2019

شاید پیش خود بگویید که چرا در بخش گجت‌های هوشمند خانگی یک تبلت قرار دارد اما باید بگوییم که این مدل خاص، به راحتی به نمایشگر هوشمند مبتنی بر الکسا بدل می‌شود. در نمایشگاه CES 2019 لنوو از این تبلت‌ها رونمایی کرده که به‌خودی خود تبلت اندرویدی معمولی هستند اما وقتی به یک داک اسپیکر وصل می‌شوند، به‌عنوان نمایشگر هوشمند مبتنی بر الکسا انجام وظیفه می‌کنند. در نهایت باید بگوییم که اسمارت تب M10 با قیمت ۲۰۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود.

بهترین گوشی‌ها

Royole FlexPai

نمایشگاه CES 2019

اگرچه این گوشی مدت‌ها پیش معرفی شد ولی در نمایشگاه CES 2019 مدل نهایی آن در دسترس کاربران قرار گرفته است. این گوشی با بهره‌گیری از نمایشگر ۷.۸ اینچی، یک تبلت جمع‌وجور به حساب می‌آید و با تا کردن آن، به یک گوشی تبدیل می‌شود. با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌ها هنوز راجع به تاریخ احتمالی نخستین گوشی تاشو خود صحبت می‌کنند، در این میان شرکت Royole موفق شده مدل نهایی محصول خود را عرضه کند. هرچند گوشی مذکور مشکلات زیادی دارد، ولی نماینده‌ی اولیه گجت‌های خلاقانه‌ای است که به‌زودی سروصدای زیادی راه می‌اندازند.

آنر ویو ۲۰

نمایشگاه CES 2019

این هم یکی دیگر از گوشی‌هایی است که مدتی پیش معرفی شده ولی در نمایشگاه CES 2019 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. مهم‌ترین مشخصه‌ی این گوشی، حفره نمایشگر آن است که به‌عنوان جایگزین بریدگی نمایشگر انجام وظیفه می‌کند. آنر ویو ۲۰ یکی از اولین گوشی‌های مجهز به این مشخصه محسوب می­شود و علاوه بر این، با توجه به قیمتی که دارد، از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برد.

بهترین تلویزیون‌ها

تلویزیون رول شونده LG OLED TV R

نمایشگاه CES 2019

در نمایشگاه CES 2019 شرکت ال‌جی از مدل نهایی تلویزیون اولد رول شونده خود رونمایی کرد. در چند سال گذشته، ال‌جی چندین بار پنل‌های اولد رول شونده را نمایش داده و بعد از معرفی مدل اولیه آن در نمایشگاه سال گذشته، بالاخره این محصول آماده عرضه به بازار است. این تلویزیون ۶۵ اینچی از مشخصات مشابه جدیدترین تلویزیون‌های این شرکت بهره می‌برد. این یعنی می‌تواند مشکی عمیق ارائه دهد، از نسل دوم پردازنده Alpha بهره می‌برد، از HDMI 2.1 و رزولوشن ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با فشار یک دکمه هم، کل تلویزیون در یک ساندبار ۱۰۰ واتی قرار می‌گیرد. همچنین برای پخش موسیقی یا نمایش ساعت هم می‌توانید فقط قسمتی از تلویزیون را از بدنه اصلی خارج کنید.

تلویزیون ۷۵ اینچی MicroLED سامسونگ

نمایشگاه CES 2019

شرکت سامسونگ بر فناوری MicroLED تا حد زیادی سرمایه‌گذاری کرده و در نمایشگاه CES 2019 از تلویزیون‌های مبتنی بر این فناوری پرده‌برداری کرد. این فناوری نه‌تنها کیفیت بسیار بهتری را ارائه می‌دهد، بلکه ساخت تلویزیون‌های ماژولار را هم امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری می‌تواند آینده‌ی تلویزیون‌ها را تغییر دهد.

LG C9/E9 OLED

نمایشگاه CES 2019

بار دیگر، شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES با نمایش تلویزیون‌های اولد خود موفق ظاهر شد. این تلویزیون‌ها از فناوری اولد شرکت ال‌جی بهره می‌برند که در مقایسه با پنل‌های LCD مشکی عمیق‌تر و کنتراست بیشتری را ارائه می‌دهند. علاوه بر این موضوع، این تلویزیون‌ها مبتنی بر نسل نهم پردازنده Alpha هستند، از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند محتوای ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نمایش دهند. در ضمن نباید پشتیبانی از دستیار هوشمند الکسا، ایرپلی ۲ و HomeKit اپل را هم از قلم بیندازیم.

تلویزیون ۸K سونی

نمایشگاه CES 2019

اگرچه در چند سال گذشته بارها تلویزیون‌های ۸K به نمایش درآمده‌اند، اما سونی با نمایش این تلویزیون موفق شد توجهات زیادی را جلب کند. موضوع فقط بر سر رزولوشن ۳۳ میلیون پیکسلی آن نیست بلکه نور پس‌زمینه‌ی این تلویزیون آن‌قدر عالی است که می‌تواند یکی از بهترین گستره‌های دینامیکی را ارائه کند. اگرچه هنوز برای رزولوشن ۸K محتوای چندانی وجود ندارد، ولی برای چنین تلویزیونی نمی‌توان هیجان‌زده نشد.

بهترین محصولات گیمینگ

کارت گرافیک انویدیا RTX 2060

نمایشگاه CES 2019

با ارائه این کارت گرافیک، شرکت انویدیا قابلیت رندر همزمان مشخصه ray tracing را برای عموم کاربران به ارمغان می‌آورد که به لطف این مشخصه، سایه‌ها و نورها واقع‌گرایانه‌تر می‌شوند. روی هم رفته این کارت گرافیک از توان پردازشی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و مطمئناً، بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی این محصول خواهند بود. در ضمن نباید ارائه مدل لپ‌تاپ این کارت‌های گرافیک را از قلم بیندازیم که در نمایشگاه CES 2019 هم شاهد معرفی لپ‌تاپ‌های مبتنی بر این کارت‌ها بودیم.

لپ‌تاپ گیمینگ Alienware Area-51m

نمایشگاه CES 2019

لپ‌تاپ گیمینگ Area-51m از برند Alienware از یک مشخصه‌ی جذاب بهره می‌برد: قابلیت ارتقای سخت‌افزاری. این یعنی می‌توانید پردازنده، کارت گرافیک، حافظه رم و حافظه داخلی آن را تعویض کنید. همچنین نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های Alienware، این گجت از طراحی بسیار جذاب‌تری بهره می‌برد.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pro Eye

نمایشگاه CES 2019

اگرچه بر روی کاغذ هدست واقعیت مجازی Vive Pro Eye نسبت به نسل قبلی فقط یک ویژگی قابل توجه دارد، اما همین یک ویژگی می‌تواند تجربه‌ی کاربری را تا حد زیادی بهبود ببخشد. رهگیری چشم‌ها باعث می‌شود که انواع محتواها دقیقاً در جلوی مسیر نگاه کاربر قرار بگیرند و این موضوع تاثیر زیادی در بهبود کیفیت بصری بازی­ها و محتواهای مختلف دارد.

غیرمنتظره‌ترین محصولات

ربات نان‌پز BreadBot

نمایشگاه CES 2019

اگرچه در نمایشگاه CES 2019 گجت‌های زیادی در زمینه‌ی پخت‌وپز به نمایش درآمدند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها از لحاظ غیرمنتظره بودن به پای BreadBot نمی‌رسند. این دستگاه عظیم‌الجثه، در هر ساعت می‌تواند ۱۰ قرص نان طبخ کند. این دستگاه برای آشپزخانه طراحی نشده و هدف سازندگان آن، تعبیه این دستگاه در فروشگاه‌های بزرگ است و به لطف بدنه‌ی شیشه‌ای، افراد می‌توانند بخشی از فرایند طبخ نان را مشاهده کنند.

تیغ گرم‌شونده Heated Razor ژیلت

نمایشگاه CES 2019

شرکت ژیلت واحد جدیدی تحت عنوان GilletteLabs تأسیس کرده که وظیفه‌ی این بخش، ارائه‌ی محصولات نوآورانه است و نخستین محصول آن‌ها، Heated Razor نام دارد. این تیغ دارای یک نوار فلزی طلایی‌رنگ است که در کسری از ثانیه گرم می‌شود تا تجربه‌ی مشابه اصلاح با حوله داغ را ارائه دهد. دمای این نوار می‌تواند به ۴۵ درجه سانتی‌گراد برسد و در این صورت به خمیر، ژل یا صابون اصلاح شما حرارت می‌دهد و در نهایت این حرارت به پوست شما منتقل می‌شود. در هر صورت این یک محصول لوکس از شرکت ژیلت محسوب می‌شود که با قیمت ۱۶۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

همبرگر گیاهی Impossible 2.0

نمایشگاه CES 2019

شرکت Impossible Foods به ارائه‌ی همبرگرهای گیاهی شهرت دارد و این شرکت در نمایشگاه CES 2019 از نسل دوم این همبرگرها رونمایی کرده است. در مقایسه با گوشت، این گوشت گیاهی دارای آهن و پروتئین بیشتری است و نسبت به نسل قبلی همبرگر گیاهی این شرکت، بافت و مزه بهتری دارد.

بهترین کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ها

Dell XPS 13 2019

نمایشگاه CES 2019

با معرفی مدل جدید لپ‌تاپ XPS 13، شاهد ارتقای لپ‌تاپی هستیم که مدل سابق آن هم حرف زیادی برای گفتن داشت. کاربران می‌توانند مدل مجهز به نمایشگر ۴K Dolby Vision HDR را خریداری کنند و خوشبختانه وب‌کم به بخش فوقانی نمایشگر منتقل شده است و حتی Dell موفق به کاهش حاشیه‌های نمایشگر این لپ‌تاپ شده است. در نهایت، باید بگوییم XPS 13 یک لپ‌تاپ ایدئال برای طرفداران لپ‌تاپ‌های اولترا پرتابل ویندوزی است.

لنوو یوگا A940

نمایشگاه CES 2019

سرفیس استودیو ۲ در بین طراحان گرافیک طرفداران زیادی دارد ولی از طرفی قیمت آن هم بسیار بالا است. لنوو یوگا A940 را می‌توان جایگزین مقرون‌به‌صرفه سرفیس استودیو به حساب آورد. برای طراحی راحت‌تر، می‌توان زاویه‌ی مانیتور را از بین ۲۵ تا ۹۰ درجه تنظیم کرد و حتی برای اینکه گوشی خود را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید، می‌توانید از پد آن بهره ببرید.

HP Spectre x360 OLED

نمایشگاه CES 2019

مهم‌ترین مشخصه‌ی لپ‌تاپ Spectre x360 از شرکت HP، نمایشگر AMOLED آن است که این فناوری در بین لپ‌تاپ‌ها بسیار کمیاب است. این لپ‌تاپ از نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل بهره می‌برد و کاربر با توجه به سلیقه خود، می‌تواند گرافیک انویدیا یا AMD را انتخاب کند. اما روی هم رفته، نمایشگر AMOLED این لپ‌تاپ توجهات زیادی را جلب کرده است.

LG Gram 17

نمایشگاه CES 2019

این لپ‌تاپ مدتی پیش معرفی شد و در نمایشگاه CES 2019 برای بررسی در دسترس کارشناسان قرار گرفت. اگرچه لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی روزبه‌روز نازک‌تر و سبک‌تر می‌شوند، اما سبکی هیچ‌کدام از آن‌ها به پای این لپ‌تاپ نمی‌رسد. در ضمن باید به باتری بزرگ آن هم اشاره کنیم که طبق اعلام شرکت ال‌جی، تا ۱۹.۵ ساعت دوام می‌آورد.

The post بهترین گجت‌ها و تکنولوژی‌های نمایشگاه CES 2019 appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا