اخبار کسب و کار

اپل می‌گوید تعویض ارزان قیمت باتری باعث افت فروش آیفون شده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اپل امروز اعلام کرد که انتظار دارد با ۹ میلیارد دلار کاهش سود به دلیل فروش و تقاضای کم برای آیفون های جدید مواجه شود. بخشی از دلیل کاهش تقاضا برای آیفون‌های جدید، به این موضوع بر می‌گردد که در سال گذشته میلادی، یعنی سال ۲۰۱۸، اپل قیمت تعویض باتری آیفون‌ها را کاهش داد. این موضوع توسط نامه تیم کوک به سرمایه گذاران اپل اعلام شده است.

اگر یادتان باشد، در سال ۲۰۱۸ مشخص شد که گوشی‌های اپل پس از حدود یک سال کند می‌شوند. این ماجرا تا آن‌جایی پیش رفت که اپل مجبور شد بگوید به دلیل افت ظرفیت باتری آیفون‌ها، این شرکت سیستم عامل iOS را روی گوشی‌هایی با باتری ضعیف‌تر کند می‌کند تا گوشی‌ها بتوانند همچنان عمر باتری گذشته خود را داشته باشند و به صورت ناگهانی خاموش نشوند. در همین راستا، اپل هزینه تعویض باتری گوشی‌های قدیمی را از ۷۹ دلار به ۲۹ دلار کاهش داد تا هم به نوعی برای عذرخواهی این کار را کرده باشد و هم مشتریان نا راضی را همچنان حفظ کند.

کم کردن هزینه تعویض باتری، در نهایت از یک جنبه دیگر نیز به ضرر اپل شده است. کاربران ترجیح می‌دهند به جای اینکه مبلغ زیادی را برای خرید یک آیفون جدید هزینه کنند، با ۲۹ دلار باتری آیفون خود را تعویض کنند و گوشی خود را به طور کلی سریع‌تر کنند. جدا از این موضوع، اپل حتی گزینه Battery Health را در تنظیمات آیفون قرار داده است که به کمک آن می‌توان افت کاهش عملکرد سیستم عامل را که به دلیل باتری ضعیف ایجاد می‌شود، غیر فعال کرد. این یعنی حتی با باتری معیوب نیز می‌توان همچنان آیفون خود را سریع‌تر کرد. در کنار این موضوع، امسال آیفون‌های جدید، گران‌تر از هر سال شده‌اند و گران‌ترین آیفون امسال ۱۴۴۹ دلار قیمت دارد که فوق العاده زیاد است.

اضافه شدن Battery Health به iOS 12 برای سنجش سلامت باتری آیفون

جدا از موارد بالا، سریع‌تر شدن iOS 12 نیز دلیل دیگری است که موجب شده کاربران آیفون کمتر شوقی به خرید آیفون جدید داشته باشند. iOS 12 روی همه محصولات پشتیبانی شده، سریع‌تر از iOS 11 است و این یعنی کاربران زیادی در دنیا با تعویض باتری خود و نصب iOS 12، هم گوشی خود را سریع‌تر کرده‌اند و هم عمر باتری آیفون‌شان مثل روز اول شده است. بنابراین با کمتر شدن دلایل تعویض آیفون‌های قدیمی، دیگر کاربران میلی به خرید آیفون‌های جدید نشان نداده‌اند.

نامه امروز تیم کوک صرفا برای آگاهی است و اعداد و ارقام و میزان فروش را نشان نمی‌دهد. از اول نوامبر سال گذشته میلادی، اپل رسما اعلام کرد که دیگر میزان تعداد فروش هر محصول را اعلام نخواهد کرد و حالا نیز تصمیم این شرکت تغییری نکرده است. بنابراین اگرچه نمی‌دانیم امسال دقیقا چه تعداد آیفون به فروش رفته است اما حداقل با این نامه، خود اپل نیز قبول کرده است که فروش آیفون با مشکل مواجه شده است. شما در رابطه با این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post اپل می‌گوید تعویض ارزان قیمت باتری باعث افت فروش آیفون شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا