اخبار کسب و کار

گزارش یلدای شگفت‌انگیز ۹۷ دیجی‌کالا؛ جشن خرید اینترنتی ایران

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

جشنواره یلدای شگفت‌انگیز ۹۷ دیجی‌کالا از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۷ در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا برگزار شد. تمرکز اصلی جشنواره‌ی امسال، حمایت از برندها و کسب‌وکارهای ایرانی بود.

در این جشنواره‌ی چهار روزه، ۲۵۰ هزار نوع کالا از مجموع یک میلیون تنوع کالایی با تخفیف‌ ویژه و نشان یلدا حضور داشتند و در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار قلم کالا به فروش رسید.

در طول برگزاری جشنواره، در مجموع ۱۵ میلیون بازدید از وب‌سایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا صورت گرفت. از این مقدار، ۹ میلیون بازدید مربوط به وب‌سایت و ۶ میلیون بازدید متعلق به اپلیکیشن بود. کاربران دیجی‌کالا در اولین ساعت شروع جشنواره بیش از ۳۳ هزار قلم کالا به سبد خرید خود اضافه کردند.

این جشنواره با همکاری ۱۵ هزار فروشنده در بخش مارکت‌پِلیس (Marketplace) برگزار شد. از این میان، ۳۰۰۰ فروشنده جزو فروشندگان برتر مارکت‌پِلیس دیجی‌کالا به حساب می‌آمدند. فروشندگان برتر، فروشندگانی هستند که عملکرد آنها در نحوه قیمت‌گذاری و تلاش برای جلب رضایت مشتری مطلوب است.

حمایت از کالاهای ایرانی در یلدای دیجی‌کالا

ارتقاء فرهنگ خرید کالای ایرانی از اهداف اصلی یلدای شگفت‌انگیز امسال بود. بنابراین یکی از تفاوت‌های مهم یلدای شگفت‌انگیز ۹۷ با سال‌های پیش، حمایت زیاد از کالاهای ایرانی و فروشندگان محصولات ایرانی بود. در این جشنواره، دیجی‌کالا کمیسیون فروش صفر را برای محصولات باکیفیت ایرانی در نظر گرفت و کارمزد دیجی‌کالا از فروشندگان محصولات ایرانی که عملکرد مطلوب دارند هم صفر بود.

همچنین در طول جشنواره جایگاه ویژه‌ای برای محصولات ایرانی در تمام صفحات دیجی‌کالا در نظر گرفته شد. باعث افتخار است که در پایان کمپین، ۵۶ درصد از کالاهای فروخته شده در یلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا (۵۰ درصد در بخش کالاهای مارکت‌پِلیس و ۶۰ درصد مربوط به بخش خرده‌فروشی) سهم محصولات ایرانی بود.

پشتیبانی تیم تکنولوژی از بزرگترین رویداد خرید اینترنتی ایران

تیم تکنولوژی دیجی‌کالا امسال آماده‌تر از سال‌های قبل به استقبال جشنواره یلدای شگفت‌انگیز رفت. این تیم از چند ماه پیش با توسعه پلتفرم سوپرنوا (Supernova) زیرساخت لازم را برای پشتیبانی از حجم بازدید بسیار زیاد کاربران از وبسایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا فراهم کرد. در نتیجه‌ی وجود این پلتفرم، امکان بیش از ۱۵ میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا در زمان جشنواره ایجاد شد.

سوپرنوا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تکنولوژیک گروه دیجی‌کالا است و زیرساختی برای میزبانی از ۱۰۰ هزار کسب‌وکار ایرانی و ۲۰۰ میلیون کاربر در منطقه ایجاد کرده است. دیجی‌کالا پلتفرم سوپرنوا را به عنوان یک سیستم جامع در تمام فعالیت‌های خود از قبیل انبارداری، فروش، نسخه وب، موبایل، مارکت پِلیس و سایر حوزه‌ها مورد استفاده قرار داده است.

هر ثانیه یک کالا در سراسر ایران به مقصد رسید

در کمپین یلدای شگفت‌انگیز امسال، در بخش توزیع سفارش‌ها به طور میانگین هر ثانیه یک کالا در سراسر ایران به دست مشتری رسید. در نهایت تعداد کل کالاهای فروخته شده در طول کمپین یلدا به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کالا رسید. در یلدای امسال سفارشات یلدایی از ۱۱۵۸ شهر ایران ثبت شد و دورترین نقطه ارسال نسبت به تهران، شهر پسابندر در استان سیستان و بلوچستان بود.

پرطرفدارترین گروه کالایی در این جشنواره لوازم آرایشی و بهداشتی بود و بعد از آن گروه خودرو و ابزار بیش از دیگر گروه‌ها مورد استقبال قرار گرفت. در قسمت سوپرمارکت دیجی‌کالا هم انواع کنسرو بیشترین میزان فروش کالا را در جشنواره یلدا داشت.

یلدای ۹۷، مشتری‌محورترین یلدای دیجی‌کالا

از آنجا که مهم‌ترین ارزش سازمانی دیجی‌کالا مشتری‌محوری است، دیجی‌کالا همواره در تلاش برای بهبود و توسعه ابزارهای نظارتی و کنترل عملکرد فروشندگان است. در همین راستا دیجی‌کالا در یلدای شگفت‌انگیز بیش از هر زمان دیگری در تلاش برای جلب رضایت مشتریان بود.

فرایند بهبود عملکرد فروشندگان با بخش‌های مختلف از جمله نحوه قیمت‌گذاری، جلوگیری از فروش کالاهای غیراصل، جلوگیری از تاخیر در ثبت سفارش و کاهش میزان لغو سفارش از طرف فروشندگان همراه بود. دیجی‌کالا در یلدای امسال تلاش کرد تا همه کاربران از فرایند خرید خود راضی باشند و با بهبود و شفاف‌تر شدن عملکردها، تجربه‌های ناخوشایند به کمترین میزان ممکن برسد. دستیابی دیجی‌کالا به این هدف از آمار و اعداد شگفت‌انگیز یلدای ۹۷ به مراتب ارزشمندتر است.

The post گزارش یلدای شگفت‌انگیز ۹۷ دیجی‌کالا؛ جشن خرید اینترنتی ایران appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا