اخبار کسب و کار

هفت عادت یا هشت عادت مردمان موثر؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

«استفان کاوی»، سخنرانی انگیزشی، تاجری موفق و آموزش‌دهنده‌ای توانا بود. بسیاری از کسب‌وکارها از توصیه‌های او برای رشد درونی افراد سازمان خود استفاده کرده‌اند. «هفت عادت مردمان موثر» مهم‌ترین اثر اوست که بیش از ‌١٠ سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار داشت. شاید رمز موفقیت استیون کاوی این است که با انسان‌ها ساده صحبت می‌کرد و اصول موفقیت را بدون سختی و پیچیدگی شرح می‌داد. او در طول زندگی‌اش افراد زیادی را مورد الهام و تاثیر قرار داده است. آرامش، منطق و سادگی کلام او باعث شده تا مردم به گفته‌هایش اعتماد کنند.

کتاب‌های او الهام‌بخش کسانی است که می‌خواهند مسئولیت‌های متفاوت فردی، خانوادگی و حرفه‌ای را در زندگی متمرکز کنند. فراموش نکنید قرار نیست بعد از خواندن این کتاب معجزه ای رخ بدهد و ناگهان شما سعادتمند شوید اما این کتاب‌ها راه‌کارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در مسیر بهتر حرکت کنید، مشروط بر اینکه آنها را به خوبی بیاموزیم و متعهد شویم که در زندگی روزمره به کار بگیریم. در این مطلب به معرفی دو کتاب از استیون کاوی می‌پردازیم که مطالعه هر دوی آنها به تغییر مسیر زندگی کمک می‌کند.

هفت عادت مردمان موثر

موفقیت و شادمانی واقعی و پایدار، زمانی حاصل می‌شود که الگوهای اساسی و کامل را بی‌وقفه به کار گیریم و با درونی کردن آنها عادت‌های تازه را جایگزین عادت‌های رایج قدیمی کنیم. دکتر کاوی محقق و نویسنده این کتاب، با نگاهی ژرف و عمیق هفت عادت اساسی مردمان کامیاب جهان را تجزیه و تحلیل کرده و سپس شیوه‌ی پرورش و درونی کردن این هفت عادت را با ما در میان می‌گذارد. او نخست اصولی را شناسایی می‌کند که آن را «قوانین طبیعت» می‌نامد و آنگاه شیوه‌ی به کارگیری این قوانین را در کار و زندگی به ما می‌آموزد.

آموزش‌های استیون کاوی در این کتاب، با قدرت، اعتقاد و احساسات مردم همراه شده است. محتوا و روش به‌کار گرفته شده در این تئوری‌ها، پایه‌ای قدرتمند برای ایجاد ارتباط‌های مؤثر بنا کرده است. ویلیام رلف کر، برگزارکنندۀ کمیسیون‌ آموزش‌های تکمیلی در ایالت یوتا درباره این کتاب می‌گوید: «افراد کمی پیدا می‌شوند که به‌مدت طولانی و عمیق دربارۀ تئوری‌های استفان کاوی بیاندیشند. کتاب هفت عادت مردمان مؤثر، نوعی کتاب راهنما نیست بلکه این فرصت را به ما می‌دهد که خود را بشناسیم و روی دیگران تأثیر بگذاریم و از بینش عمیق تئوری‌هایش نهایت استفاده را بکنیم. این کتاب، شگفت‌انگیز است و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند».

دانلود کتاب از فیدیبو

هشتمین عادت

هفت عادت مردمان موثر

در دنیای امروز، فرد یا سازمان مؤثر بودن، دیگر امری انتخابی نیست. بهای ورود به زمین، بازی و به بازی گرفته شدن است. اما بقا، شکوفا شدن، پیشرفت، ممتاز و پیشگام بودن مستلزم آن است که مؤثر بودن را شکل دهیم و به آن برسیم. نیاز و ضرورت دورانی نو، عظمت است. عمل کردن، اجرای با شور و شوق و مشارکت چشمگیر نیازمند افکار جدید، مهارت‌های جدید و ابزار جدید… است.

کتاب «عادت هشتم: از موثربودن تا عظمت»؛ ادامه‌ی «هفت عادت مردمان موثر» نوشته‌ی «استفان کاوی» و ترجمه‌ی «اصغر اندرودی» است. با توجه به تاثیر تغییر و تحولات در قرن حاضر بر روابط و زندگی انسان‌ها، نیاز به راهنماهایی برای همسوشدن با این جهت‌گیری‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود. کتاب حاضر در تلاش است با ارائه‌ی راه‌کارهایی به خوانندگان کمک کند که بر چالش‌ها و پیچیدگی‌های موجود در روابط خانوادگی، اجتماعی و شغلی‌شان رو‌به‌رو شوند. مطالب کتاب در چهار بخش و پانزده فصل ارائه شده است. چهار بخش این کتاب عبارت‌انداز: «صدای خود را بیابید»، «به‌ دیگران الهام بدهید تا صدای خود را بیابند»، «اجرا ـ همخوان‌کردن و اقتداربخشیدن» و «عصر خرد». در بخشی از فصل یک می‌خوانیم: «به این صدا گوش بدهید. نمی‌دانم با این دردسر یکنواختی چه کنم. زندگی‌ای برایم باقی نمانده. فرسوده شده‌ام. از پا در‌آمده‌ام. من تفاوتی ایجاد نمی‌کنم. تاثیرگذار نیستم. دلخورم از کاری که می‌کنم. لذت نمی‌برم و… این‌ها حرف‌های اشخاص در خانه و در محل کار است. سخن میلیون‌ها پدر و مادر، کارگر و کارمند، کارکنان بخش خدمات، مدیران، حرفه‌ای‌ها، روسای سرتاسر جهان که تلاش می‌کنند در میان واقعیت‌های مسلم زندگی امروز، راه‌ به جایی ببرند. این درد و رنج، شخصی و عمیق است. خود شما می‌توانید با بسیاری از این عبارات رابطه‌ی همدلانه برقرار کنید. همان‌طور که کارل راجرز گفته، “آنچه بیش از هر چیزی شخصی است، بیش از هر چیز عمومی است.»

بنابراین هشتمین عادت برای آن است که بدانید چه رأی و نظری دارید و الهام‌بخش دیگران باشید.

دانلود کتاب از فیدیبو

The post هفت عادت یا هشت عادت مردمان موثر؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا