اخبار کسب و کار

کارتون نوستالژیک؛ گالیور و لی‌لی پوتی‌های بامزه

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

یک پسر جوان برومند کنار چند تا آدم کوچولوی بامزه که از جایی به نام لی‌لی پوت آمده‌اند و به لی‌لی پوتی‌ها هم شهرت پیدا کرده‌اند. قدمت داستان کارتون گالیور به ۲۹۲ سال پیش یعنی سال ۱۷۲۶ برمی‌گردد. نویسنده و کشیش ایرلندی جاناتان سوییفت کتابی نوشت که اسم مفصلی داشت: «سفرهایی به سرزمین‌های دور جهان. در چهار بخش. نوشته لاموئل گالیور که اول جراح و بعد کاپیتان چند کشتی شد». خوشبختانه در طول زمان اسم کتاب به اسم ساده و خوش‌خوان «سفرهای گالیور» تغییر پیدا کرد که همین نام هم در نسخه انیمیشن تبدیل به «ماجراهای گالیور» شد.

تاریخ ساخت خالقان کشور سازنده
۱۹۶۸ میلادی چارلز ای.نیکولز آمریکا

این سریال کارتونی کوتاه بود و فقط ۱۷ اپیزود داشت و از شبکه ABC پخش می‌شد. پسری به نام گالیور با پدر و سگش تگ در حال سفر است که طوفان می‌شود. گالیور و تگ در طوفان به دهکده لی‌لی‌پوت‌ها می‌رسند که ساکنانش فقط چند سانتی‌متر قدشان است. گالیور به دنبال پدرش است که در قلاده تگ یک نقشه پنهان کرده. نقشه‌ای که کاپیتان لیچ، آدم شریر قصه دنبالش است. گالیور چهار رفیق لی‌لی پوتی پیدا می‌کند و سعی دارد به کمک آنها از دست لیچ فرار کند و پدرش را بیابد.

چیزهایی که درباره‌ کارتون گالیور نمی‌دانید

  • کارتون «ماجراهای گالیور» ارائه دیگری از کمپانی هانا-باربرا بود. کمپانی که انیماتورهای سابق کمپانی متروگلدوین‌مایر به راه انداختند و بیش از سه دهه در قرن بیستم، پیشرو در تولید انیمیشن در آمریکا بود. آنها همان خالقان کارتون تام و جری هستند.
  • اسم چهار لی‌لی پوتی که گالیور با آنها دوست شد مصداقی از کاراکترشان بود. فلرتیشیا دختری بود که با ناز و ادا حرف می‌زد. گلوم شخصیتی غرغرو و ناراضی از همه چیز داشت و ایگار هم مشتاق و علاقه‌مند بود.
  • مدیر دوبلاژ این انیمیشن اکبر منانی بود که به جای کاراکتر گلوم هم صحبت می‌کرد. گلوم محبوب‌ترین کاراکتر این انیمیشن بود با تکیه کلام: «من می‌دونستم!»
  • کارتون «ماجراهای گالیور» سال ۱۳۸۹ به دلیل اینکه صدای نسخه قبلی کیفیت خوبی نداشت دوباره با حضور اکبر منانی دوبله شد.
  • اسم هفده اپیزود کارتون «ماجراهای گالیور» به ترتیب از این قرار بود: سفر خطرناک، دره زمان، دستگیری، وایکینگ‌های کوچک، دریاچه ممنوعه، لی‌لی پوت‌ها در خطر، خروج لیچ، جزیره گردباد، جنگل اسرارآمیز، مرد کوچک سال، نجات، خواب سیاه، فرار، بالماسکه، تاج گمشده، چالش گالیور و قهرمان.

دانلود کارتون ماجراهای گالیور

بیشتر بخوانید: کارتون نوستالژیک؛ بازیگوشی‌های تام و جری با تم خشونت

The post کارتون نوستالژیک؛ گالیور و لی‌لی پوتی‌های بامزه appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا