اخبار کسب و کار

مروری بر جدیدترین مشخصات لو رفته از گلکسی اس ۱۰

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اگرچه هنوز چندماهی به معرفی گلکسی اس ۱۰ باقی مانده، ولی حجم گزارش‌های موثق مربوط به این گوشی به حدی زیاد بوده که حالا تا حدود زیادی می‌توانیم به انواع و اقسام مشخصات این گوشی اشاره کنیم.

در حال حاضر می‌دانیم که سامسونگ می‌خواهد سه مدل از گلکسی اس ۱۰-معمولی، پلاس و لایت-را روانه‌ی بازار کند که این سه مدل در زمینه‌ی طراحی، اندازه و مشخصات با یکدیگر متفاوت هستند. مدل پلاس با بهره‌گیری از نمایشگر ۶.۴ اینچی بزرگ‌ترین اندازه را دارد و مدل‌های لایت و معمولی به ترتیب از نمایشگرهای ۵.۸ اینچی و ۶.۱ اینچی بهره می‌برند.

به نظر می‌رسد سامسونگ با الگوبرداری از رویکرد اپل، این بار می‌خواهد یک مدل مقرون‌به‌صرفه هم روانه‌ی بازار کند. اما برخلاف آیفون XR که از نمایشگر LCD بهره می‌برد، هر سه مدل به احتمال زیاد از نمایشگر اولد بهره می‌برند. مطابق انتظارات، این نمایشگرها رزولوشن بسیار بالایی خواهند داشت و مطمئناً می‌توانند توجهات کاربران را جلب کنند.

به تازگی اطلاعات موثق بیشتری در رابطه با گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس منتشر شده و در ادامه به‌صورت مختصر و مفید به این اطلاعات نگاهی می‌اندازیم.

طراحی و اندازه‌ها

گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس تا حد زیادی طراحی مشابهی خواهند داشت که از جمله این شباهت‌ها می‌توانیم به تعبیه سه دوربین در پنل پشتی اشاره کنیم. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها هم در زمینه‌ی دوربین سلفی خواهد بود. هر دوی این گوشی‌ها از نمایشگر حفره‌دار بهره می‌برند ولی با توجه به اینکه دوربین سلفی مدل پلاس از نوع دوگانه است، حفره مذکور هم بزرگ‌تر از مدل معمولی محسوب می‌شود. از لحاظ اندازه، مدل پلاس از نمایشگر ۶.۴ اینچی بهره می‌برد و اندازه کلی آن هم ۱۵۷.۷ در ۷۵ در ۷.۸ میلی‌متر است. مدل معمولی هم مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی است و اندازه کلی آن ۱۴۸.۹ در ۷۰.۹ در ۷.۸ میلی‌متر است.

صفحه‌نمایش

گلکسی اس 10

هر دو مدل گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس از جدیدترین نمایشگرهای سامسونگ که عنوان Infinity-O را بر پیشانی خود دارند، بهره می‌برند. این نمایشگرهای AMOLED رزولوشن بالا واجد یک حفره برای دوربین یا دوربین‌های سلفی هستند و به همین خاطر حاشیه‌های آن‌ها تا حد زیادی کاهش یافته است.

اگرچه برخی از کاربران طرفدار پروپاقرص وجود حفره در نمایشگر نیستند، ولی این رویکرد منجر به حذف بریدگی نمایشگر شده که بسیاری از کاربران از این مشخصه نفرت دارند. باید ببینیم این رویکرد جدید سامسونگ در مقایسه با بریدگی نمایشگر می‌تواند در هنگام تماشای محتوای فول اسکرین کمتر آزاردهنده باشد یا نه.

دوربین‌ها

گلکسی اس 10

طبق این گزارش، گلکسی اس ۱۰ از یک دوربین سلفی و سه دوربین اصلی و مدل پلاس از دو دوربین سلفی و سه دوربین اصلی بهره می‌برد. با توجه به اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد دوربین‌های اصلی در هر دو مدل مشابه یکدیگر هستند. در زمینه‌ی مدل لایت هم باید انتظار بهره‌گیری از دو دوربین اصلی و یک دوربین سلفی را داشته باشیم که با توجه به قیمت پایین‌تر آن، چنین موضوعی کاملاً طبیعی است. در همین رابطه باید به گزارش‌هایی هم اشاره کنیم که مدعی شده بودند مدل پلاس از دوربین چهارگانه بهره می‌برد ولی طبق جدیدترین گزارش‌ها، هم مدل پلاس و هم مدل معمولی از سه دوربین اصلی مشابه یکدیگر استفاده می‌کنند.

پورت‌ها و ارتباطات

گلکسی اس 10

اگرچه در ابتدا برخی از گزارش‌ها به احتمال حذف جک هدفون از این گوشی‌ها اشاره کرده بودند، ولی باید بگوییم که در بدنه این گوشی‌ها همچنان شاهد این مشخصه خواهیم بود. البته باید بگوییم که به نظر می‌رسد گلکسی اس ۱۰ آخرین پرچم‌دار سامسونگ است که از جک هدفون بهره می‌برد و احتمالاً در مورد گلکسی نوت ۱۰ شاهد این مشخصه نخواهیم بود. در نهایت باید بگوییم که این مدل‌های از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کنند و به نظر می‌رسد یک مدل چهارم که از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند در دست توسعه قرار دارد ولی در این مورد با قاطعیت نمی‌توان اظهارنظر کرد.

منبع: Phone Arena

The post مروری بر جدیدترین مشخصات لو رفته از گلکسی اس ۱۰ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا