اخبار کسب و کار

فروشگاه بازی Discord نود درصد درآمد را به بازی‌ساز می‌دهد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

زمان زیادی از راه اندازی فروشگاه جدید اپیک گیمز نمی‌گذرد؛ فروشگاهی که قرار است به جای دریافت ۳۰ درصد از درآمد فروش بازی‌ها، ۱۲ درصد را به عنوان سهم خود از هر فروش بردارد. با این حال، ظاهرا وارد عصر جدیدی از رقابت بین فروشگاه‌های دیجیتال بازی می‌شویم. اپ «دیسکورد» (Discord) هم اعلام کرده است که می‌خواهد فروشگاه خود را گسترده‌تر گند و از این پس فروشگاه دیسکورد فقط ۱۰ درصد از رقم فروش را به عنوان سهم خود برمی‌دارد.

فروشگاه‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و استیم، سال‌هاست که رقم ۳۰ درصد را به عنوان سهم خود از فروش هر بازی انتخاب کرده‌اند. ولی ورود اپیک گیمز و دیسکورد به این رقابت، می‌تواند اتفاقات بزرگ و خوبی را برای بازی‌سازان رقم بزند. دیسکورد گفته است که از سال ۲۰۱۹ به بازی‌سازان اجازه می‌دهد تا خودشان به صورت مستقل بازی‌های‌شان را در فروشگاه دیسکورد عرضه کنند.

Discord در واقع یک اپ پیغام‌رسان و چت صوتی برای بازی‌های ویدیویی است و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر هم از این اپ استفاده می‌کنند؛ طوری که تصور می‌کنیم دیسکورد این قدرت را داشته باشد تا جمعیت زیادی از مخاطب‌ها و مشتریان بازی‌های ویدیویی را به فروشگاه خود بکشاند؛ فروشگاهی که زمان زیادی از راه اندازی آن نمی‌گذرد.

دیسکورد در وبلاگ خود نوشته است: «ما با بازی‌سازان زیادی صحبت کردیم و تعداد زیادی از آن‌ها معتقدند سرویس‌هایی که فروشگاه‌ها ارایه می‌کنند به اندازه‌ی ۳۰ درصد دریافتی آن‌ها از درآمد فروش نیست.»

این فروشگاه در توضیح خود گفته است: «ما فهمیده‌ایم که توزیع یک بازی در سال ۲۰۱۸ به اندازه‌ی ۳۰ درصد هزینه برنمی‌دارد و پس از کمی تحقیق، کشف کردیم که می‌توانیم ابزارهایی شگفت‌انگیز برای بازی‌سازان تولید و راه اندازی کنیم و بخش بزرگی از سهم درآمد را هم به بازی‌سازان بدهیم.»

فروشگاه Discord

طبق گفته‌ی دیسکورد، فروشگاه آن‌ها چه بازی‌های تراز اول و چه بازی‌هایی که توسط تیم‌های یک نفره ساخته شده‌اند را در خود جای خواهد داد. دیسکورد حتی می‌خواهد سهم ۱۰ درصدی خود را کاهش دهد: «ما به دنبال راه‌های برای بهبود تکنولوژی خود و بازده‌ی بیشتر هستیم تا این رقم را باز هم کاهش دهیم.»

به غیر از فروشگاه‌هایی مثل استیم و GOG، شرکت‌های بازی‌سازی مثل اکتیویژن و الکترونیک آرتز و یوبی‌سافت هم خودشان فروشگاه‌های مجزا دارند. شرکت بتسدا هم به استفاده از فروشگاه و لانچر اختصاصی خود روی آورده و بازی Fallout 76 روی استیم عرضه نشده است. ظاهرا بازی Rage 2 هم به صورت انحصاری در فروشگاه خود بتسدا عرضه می‌شود و خبری از آن در استیم نخواهد بود.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post فروشگاه بازی Discord نود درصد درآمد را به بازی‌ساز می‌دهد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا