اخبار کسب و کار

هواوی نوا ۴ با نمایشگر حفره‌دار و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در هفته گذشته، سامسونگ اولین گوشی مجهز به نمایشگر حفره‌دار را تحت عنوان گلکسی A8s معرفی کرد. و حالا، هواوی دومین گوشی مجهز به نمایشگر حفره‌دار را به نام هواوی نوا ۴ معرفی کرده است. مانند گوشی شرکت رقیب، این گوشی هم مختص بازار چین است و هنوز در رابطه با عرضه بین‌المللی آن خبری منتشر نشده است.

این گوشی از نمایشگر هم‌اندازه گلکسی A8s یعنی صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی بهره می‌برد. به‌لطف بهره‌گیری از حفره نمایشگر، شاهد حاشیه‌های باریکی هستیم و فقط در بخش پایینی صفحه‌نمایش، حاشیه‌ی نسبتا ضخیمی دیده می‌شود. رزولوشن این نمایشگر ۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ است و طول آن به ۱۵۷ میلی‌متر می‌رسد. به گفته‌ی هواوی، قطر حفره نمایشگر موجود در گلکسی A8s بیش از ۶.۵ میلی‌متر است ولی قطر حفره این گوشی فقط ۴.۵ میلی‌متر محسوب می‌شود و به همین خاطر شاهد بهره‌گیری از حفره کوچک‌تری هستیم.

هواوی با وجود بهره‌گیری از باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی، تنها ۱۷۲ گرم وزن دارد. برای مقایسه باید بگوییم که گوشی سامسونگ مجهز به باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است ولی ۱۷۳ گرم وزن دارد.

اگرچه هواوی نوا ۴ به‌صورت همه‌جانبه یک پرچم‌دار محسوب نمی‌شود، ولی باید بگوییم که از تراشه (همچنان قدرتمند) کایرین ۹۷۰ و حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. این یعنی در مقایسه با گلکسی A8s که مجهز به اسنپ‌دراگون ۷۱۰ است، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

هواوی نوا 4

حفره کوچک قرار گرفته در بخش فوقانی نمایشگر، میزبان دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. در پنل پشتی، شاهد دوربین سه‌گانه هستیم که متشکل از دوربین‌های ۴۸، ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی است. این یعنی دوربین اصلی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که بر روی آن یک لنز با دیافراگم F/1.8 قرار دارد. اگر هم کاربری توان پرداخت این مدل را نداشته باشد، می‌تواند مدل ارزان‌تر را خریداری کند که از سه دوربین ۲۰، ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

مدل گران‌قیمت این گوشی در کشور چین با قیمت ۴۹۰ دلاری به فروش می‌رسد و برای خرید مدل ارزان‌تر باید ۴۵۰ دلار پرداخت شود. هر دوی این مدل‌ها مجهز به اندروید پای هستند و در پنل پشتی آن‌ها حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. این گوشی‌ها در رنگ‌های قرمز، آبی، سفید و مشکی روانه‌ی بازار می‌شوند.

منبع: Phone Arena

The post هواوی نوا ۴ با نمایشگر حفره‌دار و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا