اخبار کسب و کار

اپل ۱ میلیارد دلار برای ساخت کمپ جدید خود هزینه می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اپل ساعاتی قبل اعلام کرد که قصد دارد ۱ میلیارد دلار برای کمپ جدید خود در شهر آستین ایالت تگزاس هزینه کند. در حال حاضر در این شهر یک کمپ اپل وجود دارد که در آن ۶۲۰۰ کارمند مشغول به کار هستند و بعد از مقر اصلی در کوپرتینو کالیفرنیا، این دومین مقر بزرگ شرکت اپل محسوب می‌شود.در ضمن باید بگوییم که این کمپ به‌طور کامل مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

در بیانیه شرکت اپل‌ آمده این کمپ کمتر از ۱ مایل با کمپ فعلی فاصله دارد و مساحت آن حدود ۵۴ هکتار خواهد بود. در ابتدا حدود ۵۰۰۰ نفر در این مقر جدید مشغول به کار می‌شوند و در سال‌های بعد این عدد به ۱۵۰۰۰ نفر خواهد رسید. اپل‌ همچنین در سه سال آینده می‌خواهد دفاتر جدیدی را در شهرهای سیاتل، سن‌دیگو و کالور سیتی تاسیس کند. در هرکدام از آن‌ها، بیش از ۱۰۰۰ کارمند مشغول به کار خواهد شد.

این برنامه‌های جدید در پی قوانین مالیاتی تازه دولت آمریکا پدید آمده که دیگر جلوی فرار مالیاتی حاصل از درآمد بین‌المللی اپل‌ را می‌گیرد. این کمپانی در ماه ژانویه اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ میلیارد دلار در دفاتر موجود در کشور آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد و ۲۰ هزار شغل جدید را در این کشور ایجاد می‌کند.

همچنین اپل اعلام کرده در دفاتر فعلی خود در شهرهایی مانند نیویورک، بوستون، پیتسبورگ و پورتلند، شغل‌های زیادی را ایجاد می‌کند. اپل قصد دارد طی ۵ سال آینده حدود ۱۰ میلیارد دلار برای دیتاسنترهای موجود در آمریکا هزینه کند که ۴.۵ میلیارد دلار آن در سال جاری و سال آینده صرف می‌شود.

در نهایت، اپل خاطرنشان کرده که این شرکت در سال ۲۰۱۸ حدود ۶ هزار شغل را به وجود آورده و حالا در سرتاسر ایالات متحده آمریکا حدود ۹۰ هزار نفر برای شرکت اپل کار می‌کنند.

منبع: CNN

The post اپل ۱ میلیارد دلار برای ساخت کمپ جدید خود هزینه می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا