اخبار کسب و کار

فردوسی شما را به شنیدن پادکست رایگان دعوت می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

به جرات می‌توان گفت شاهنامه فردوسی، شناسنامه ایرانیان است. اثری فاخر که گاه بیش از اندازه به آن افتخار می‌کنیم اما تا به حال پای سخنان فردوسی ننشسته‌ایم و از اشعار حماسی او گریزانیم. شاید دلیلش را سخت بودن بعضی از کلمات یا کمبود وقت در طول شبانه روز بدانیم. همه ما فردوسی را به عنوان یکی از بزرگان فارسی زبان تاریخ می‌شناسیم و او را حکیم سخن می‌نامیم. در این مطلب به معرفی پادکست فردوسی‌خوانی می‌پردازیم.،

امروزه پادکست‌ها یا همان رادیوهای اینترنتی جایگاه خود رادر میان ایرانیان پیدا کرده‌اند. برتری پادکست نسبت به رادیو این است که شما می‌توانید محتوای مورد نظرتان را دانلود کنید و هر زمان که مایل بودید آن را گوش دهید.

شاید بتوان گفت هندزفری، این جسم دو گوش که همیشه در حال گره خوردن است، عضو جدایی ناپذیر زندگی همه ما به خصوص جوانان شده است پس می‌توان استفاده مفیدی از آن و دستگاه‌های هوشمند کرد.

زمان‌هایی را که پشت فرمان ماشین هستیم، پیاده‌روی می‌کنیم یا در اتوبوس شلوغ ایستادیم، می‌توانیم محتواهای مورد علاقه و مفیدی که دوست داریم را گوش بدهیم و از وقت مرده‌مان استفاده مفید کنیم. می‌توانیم ترافیک، ظرف‌شستن، پیاده‌روی، شلوغی اتوبوس، همه اینها را تبدیل کنیم به فرصتی برای یادگرفتن.

امیر خادم که شاهنامه را با عنوان پادکست فردوسی‌خوانی، برای ما می‌خواند، صدای گرم، دلنشین و در عین حال حماسی دارد و سعی می‌کند واژگان و عباراتی که دشوار است را به سادگی توضیح دهد و از سنگینی محتوای شاهنامه کم کند. او در قسمت «درباره من» در سایت فردوسی خوانی گفته: «من امیر خادم هستم. دکترای ادبیات تطبیقی دارم از دانشگاه آلبرتا و در حال حاضر در دانشگاه تورنتو شاغلم. اگرچه پژوهش در شاهنامه تخصص اصلی من نیست، به خاطر علاقه‌ی قدیمی به این کتاب تصمیم به خواندن آن در قالب این پادکست گرفتم.»

به نظر می‌رسد با وجود چنین پادکستی هیچکس نباید بهانه‌ای برای دوری از شاهنامه داشته باشد. حنی اگر فردوسی در قید حیات بود یا رستم و اسفندیار شخصیت‌های خیالی نبودند، شما را به شنیدن این پادکست دعوت می‌کردند.

حسنِ بزرگِ این پادکست این است که از ابیاتی که در روند داستان ضروری نیستند می‌گذرد به همین دلیل می‌توان شاهنامه را در مدتی کوتاه خواند.

امیر خادم در خصوص نحوه گوش دادن به پادکست گفته: «در این میان نحوه گوش دادن به پادکست همیشه دغدغه است. آشنایی با نرم‌افزارهای پخش پادکست بهترین قدم برای رشد است چون هنوز بسیاری از شنوندگان کارها را از شبکه‎ پیام‌رسان مثل تلگرام دنبال می‌کنند که برای پادکست بهینه نیست و هم زحمت سازنده را زیاد می‌کند و هم لذت شنونده را مخدوش. هر چه شنونده‌ها از نرم‌افزارهای متعارف شنیدن پادکست بیشتر استفاده کنند وضعیت کار برای سازنده‌ها هم بهتر می‌شود، به خصوص که این نرم‌افزارها توان آمارگیری دقیق به سازنده می‌دهند تا بتواند رشد کار خودش را اندازه بگیرد.»

استفاده از اپلیکیشن فیدیبو یکی از راه‌های ساده و راحت برای گوش دادن به پادکست‌ها است.

برای شنیدن پادکست فردوسی‌خوانی به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود رایگان پادکست از فیدیبو

The post فردوسی شما را به شنیدن پادکست رایگان دعوت می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا