اخبار کسب و کار

همه آنچه در مورد گوگل پیکسل ۳ لایت می‌دانیم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

مدتی قبل، در روسیه اطلاعات و عکس‌های زیادی از نخستین گوشی میان‌رده پیکسل یعنی پیکسل ۳ لایت منتشر شد. در رابطه با پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال هم سایت‌های روسی سنگ تمام گذاشتند و به همین خاطر پیش از عرضه‌ی آن‌ها، از تمام جزئیات این گوشی‌ها خبر داشتیم. با توجه به این سابقه، می‌توانیم به صحت این اطلاعات در رابطه با این گوشی میان‌رده اطمینان داشته باشیم. در رابطه با تاریخ معرفی این گوشی هنوز خبر موثقی منتشر نشده، اما با توجه به این تصاویر و اطلاعات، به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد عرضه این گوشی باشیم. در ادامه، به‌صورت مختصر و مفید به تمام اطلاعاتی که از این گوشی در دست داریم، می‌پردازیم.

طراحی

پیکسل ۳ لایت و پیکسل ۳ ایکس‌ال

طراحی این گوشی تا حد زیادی مشابه پیکسل ۳ است و شاید مهم‌ترین تفاوت آن‌ها، بهره‌گیری از پنل پشتی پلاستیکی به جای شیشه‌ای باشد که همچنان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کند. در این گوشی مانند پیکسل ۳، شاهد حاشیه‌های نسبتاً بزرگ در بخش فوقانی و پایینی نمایشگر هستیم.

از لحاظ اندازه، پیکسل ۳ لایت کمی کوتاه‌تر از مدل ایکس‌ال محسوب می‌شود و تقریباً هم‌قد آیفون XR است. روی هم رفته، بهره‌گیری از عنوان «لایت» به معنای کوچک بودن آن نیست. همانطور که اپل آیفون XR را برای طرفداران گوشی‌های به نسبت ارزان‌تر عرضه کرده است، گوگل هم می‌خواهد چنین کاری را برای گوشی‌های پیکسل انجام دهد.

نکته‌ی جالب توجه در رابطه با پیکسل ۳ لایت، بهره‌گیری آن از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. با توجه به اینکه این مشخصه در پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال دیده نمی‌شود، ارائه‌ی این مشخصه در نسخه‌ی میان‌رده این گوشی‌ها، مطمئناً منجر به خوشحالی خریداران زیادی خواهد شد.

پیکسل 3 لایت

نمایشگر

نمایشگر به کار رفته در پیکسل ۳ لایت از اندازه ۵.۵۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ بهره می‌برد. در ضمن تراکم پیکسلی آن هم ۴۴۴ پیکسل در اینچ است. با توجه به این مشخصات، این نمایشگر از کیفیت خوبی بهره می‌برد و به‌راحتی پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود. البته باید خاطرنشان کنیم برخلاف پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال، نمایشگر این گوشی به جای فناوری اولد، مبتنی بر فناوری LCD است.

عملکرد

قلب تپنده پیکسل ۳ لایت، تراشه میان‌رده باکیفیت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون ۶۷۰ است که از هشت هسته بهره می‌برد و مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری است. این تراشه همچنین مجهز به مودم اسنپ‌دراگون X12 است که از لحاظ تئوری می‌تواند دانلود تا سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود تا سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر کند.

در ضمن پیکسل ۳ لایت از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که در بین میان‌رده‌های باکیفیت، این مقدار حافظه رم کاملاً استاندارد به حساب می‌آید. از لحاظ حافظه داخلی، ۳۲ گیگابایت نصیب کاربر می‌شود که عدد زیادی نیست و در ضمن باید بگوییم این گوشی از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی نمی‌کند. به همین خاطر کاربران این گوشی بهتر است از خدمات سرویس‌های ابری گوگل بهره ببرند.

انرژی این گوشی را یک باتری ۲۹۱۵ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند که احتمالاً حداکثر قادر به تأمین انرژی برای یک روز کامل کاری-و نه بیشتر-خواهد بود.

دوربین

پیکسل 3 لایت

مهم‌ترین مشخصه گوشی‌های پیکسل، دوربین آن‌ها است. مانند دو گوشی دیگر، انتظار می‌رود پیکسل ۳ لایت از دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال بهره ببرد. همچنین در پنل جلویی هم احتمالاً شاهد یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خواهیم بود. البته باید خاطرنشان کنیم گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال مجهز به دوربین سلفی دوگانه هستند.

از لحاظ ویژگی‌های نرم‌افزاری دوربین، به نظر می‌رسد این گوشی از تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری برادران گران‌قیمت خود بهره می‌برد. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌ها، می‌توانیم به Night Sight اشاره کنیم که انقلابی در عکاسی در محیط‌های کم‌نور به وجود آورده است. در ادامه، تعدادی از عکس‌هایی که گفته می‌شود با دوربین این گوشی ثبت شده، می‌توانید مشاهده کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

سایت روسی Wylsa که تعداد زیادی از این عکس‌ها و اطلاعات فراوانی را منتشر کرده، گفته که قیمت این گوشی احتمالاً بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به اینکه این گوشی یک میان‌رده باکیفیت ساخته شده توسط گوگل محسوب می‌شود، چنین قیمتی منطقی به نظر می‌رسد. از لحاظ تاریخ معرفی و عرضه هیچ اطلاعاتی در دست نداریم. در ابتدا گفته می‌شد که این گوشی برای فصل تعطیلات کریسمس عرضه می‌شود ولی حالا این فصل رو به پایان است و هنوز خبری از این گوشی نشده. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند در یکی از نمایشگاه‌های MWC یا CES در اوایل ۲۰۱۹، شاهد معرفی این گوشی خواهیم بود.

منبع: Phone Arena

The post همه آنچه در مورد گوگل پیکسل ۳ لایت می‌دانیم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا