اخبار کسب و کار

جدیدترین پتنت سامسونگ بخشی از آینده گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

یکی از گوشی‌های آینده سامسونگ احتمالا از نمایشگر کاملا بی‌حاشیه بهره می‌برد و در لبه‌های آن هم نمایشگر وجود دارد تا به‌عنوان گزینه‌های مربوط به موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. سامسونگ چنین مفهوم مشابهی را اولین بار با عرضه مدل اج پرچم‌داران خود معرفی کرد.

تصاویر طرح‌های مربوط به این محصول در «سازمان جهانی مالکیت فکری» (WIPO) ثبت شده و توسط کارشناسان سایت LetsGoDigital کشف شده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این اسناد این است که کمپانی‌ها وقتی پتنت مربوط به طراحی باشد، طرحی از محصول موردنظر خود را قرار می‌دهند ولی در مواقعی که پتنت مربوط به کارایی باشد، معمولا چنین کاری انجام نمی‌شود.

در اسناد مربوط به آن، آمده که این گوشی از نمایشگر خمیده بهره می‌برد ولی در رابطه با کاربرد لبه‌های آن-غیر از آیکون‌هایی که در طرح شماتیک می‌توانیم ببینیم-چیزی ذکر نشده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه در رابطه با این طرح، این است که سامسونگ در اسناد خود گفته از اسپیکر، سنسورها و دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می‌برد.

در ضمن در این طراحی شاهد تعبیه پورت USB-C و جک هدفون هم نیستیم که نشان می‌دهد تنها از طریق شارژر بی‌سیم می‌توان آن را شارژ کرد. البته این فقط یک پتنت است و احتمالا در محصول نهایی، قطعات زیادی اضافه می‌شود.

در نهایت، در اسناد سامسونگ آمده که شکل و شمایل نمایشگر این گوشی می‌تواند به صورت‌های مختلفی مانند مستطیل یا چند ضلعی باشد. در حال حاضر، برخی از تکنولوژی‌ها می‌توانند ساخت چنین گجتی را امکان‌پذیر کنند ولی احتمالا سامسونگ به این زودی‌ها قصد ندارد تولید انبوه چنین گجتی را آغاز کند. با این وجود، در سه یا چهار سال آینده شاید چنین گجتی برای کاربران معمولی و صنعت گوشی‌های هوشمند عادی شود.

منبع: Phone Arena

The post جدیدترین پتنت سامسونگ بخشی از آینده گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا