اخبار کسب و کار

نام پردازنده پرچمدار کوالکام مشخص شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

کوالکام به زودی مراسمی سالانه را در شهر هاوایی در کشور آمریکا برگزار خواهد کرد. این شرکت معمولا هرساله در همین مراسم، نسل جدید پردازنده‌های خود برای موبایل‌ها را معرفی می‌کند. حال با توجه به توییت حساب کاربری Roland Quandt در توییتر، بهترین پردازنده امسال شرکت کوالکام، با نام اسنپدراگن ۸۵۵ عرضه خواهد شد. این پردازنده بر مبنای معماری ۷ نانومتری و توسط شرکت TSMC ساخته خواهد شد.

این پردازنده تا کنون با نام اسنپدراگن ۸۱۵۰ شناخته می‌شد اما به نظر می‌رسد این نام برای استفاده داخلی در شرکت کوالکام بوده و برای عرضه در بازار، کوالکام این پردازشگر را با نام اسنپدراگن ۸۵۵ عرضه می‌کند.

پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵ به چیپست مودم اسنپدراگن X50 نیز مجهز خواهد شد که به صورت اختصاصی برای پاسخ به نیاز شبکه ۵G طراحی شده است. خود پردازنده نیز از سه خوشه تشکیل داده شده که سرعت قدرتمندترین خوشه روی ۲.۸۴ گیگاهرتز تنظیم شده است. پردازشگر گرافیکی این چیپست نیز، Adreno 640 خواهد بود.

در کنار این موارد، اسنپدراگن ۸۵۵ به واحد پردازش عصبی یا همان NPU نیز مجهز شده که برای هوش مصنوعی در گوشی‌ها، کاربرد خواهد داشت. کوالکام همچنین برای رقابت با ویژگی GPU Turbo در گوشی‌های هواوی که پردازشگر گرافیکی دستگاه را متناسب با بازی‌ها تقویت می‌کند، یک ویژگی جدیدی به نام Elite Gaming در نظر گرفته که در گوشی‌های دارای پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵ شاهد آن خواهیم بود.

خوشبختانه معرفی این پردازنده خیلی دور نیست و تا آخر هفته شاهد معرفی این پردازنده جدید خواهیم بود. شما درباره اسنپدراگن ۸۵۵ چه فکر می‌کنید؟ آیا پرچمداران اندرویدی سال آینده که مبتنی بر این پردازشگر هستند، می‌توانند با آیفون XS و پردازنده قدرتمند آن یا هواوی میت ۲۰ پرو و پردازنده Kirin 980 رقابت کنند؟

منبع: GSMArena

The post نام پردازنده پرچمدار کوالکام مشخص شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا