اخبار کسب و کار

انتظار عرضه آیفون ۵G تا قبل از ۲۰۲۰ نداشته باشید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

امروز گزارشی در وبسایت بلومبرگ منتشر شده که اطلاعاتی درباره زمان عرضه اولین آیفون با پشتیبانی از نسل جدید ارتباطات یعنی ۵G را مشخص می‌کند. طبق این اطلاعات، تا قبل از سال ۲۰۲۰ اپل هیچ آیفونی با پشتیبانی از شبکه ۵G عرضه نخواهد کرد. پیش‌تر در خبرها داشتیم که اپل احتمالا در سال ۲۰۲۰ آیفونی با پشتیبانی از ۵G عرضه کند اما امروز تایید شد که تا پیش از ۲۰۲۰ نیز آیفون ۵G نخواهیم دید. این در شرایطی است که شرکت‌های اندرویدی و اپراتورها در تلاش هستند تا اولین گوشی‌های پشتیبانی کننده از شبکه ۵G را در سال ۲۰۱۹ عرضه کنند.

بلومبرگ به نقل از منابع مختلف گزارش داده که به احتمال قوی، شرکت اینتل، مودم‌های ۵G برای آیفون‌های سال ۲۰۲۰ را تامین خواهد کرد. این موضوع از آن‌جایی که اخیرا اپل با کوالکام به مشکل بر خورده، چندان هم دور از انتظار نیست. از طرف دیگر اپل با سامسونگ و هواوی نیز میانه خوبی ندارد و نمی‌تواند چیپست مودم ۵G را برای آیفون از طریق این دو شرکت تامین کند. جدا از این، اپل، سامسونگ و هواوی در بازار گوشی‌های رقیب همدیگر نیز هستند در صورتی که چنین رقابتی بین شرکت‌های کوالکام، اینتل و اپل وجود ندارد. بنابراین تنها گزینه باقی مانده برای اپل اینتل خواهد بود تا ساخت چیپست‌های ۵G آیفون ۲۰۲۰ را به این شرکت بسپارد.

قبل از ظهور پدیده ۵G نیز اپل ثابت کرده بود که در پذیرفتن تکنولوژی جدید در این زمینه، کمی کندتر از بقیه عمل می‌کند. در زمان عرضه اینترنت ۴G نیز اپل دیر اقدام به ساخت آیفونی با پشتیبانی از ۴G کرد که البته در نهایت این به سود اپل تمام شد چراکه ۴G در ابتدا مشکلات مختلفی داشت. در آن زمان در شرایطی که همه شرکت‌ها استفاده از ۴G LTE را در دستور کار خود قرار داده بودند و در این راه عمر باتری گوشی‌های خود را هم فدا کردند، اپل صبر کرد تا این تکنولوژی کمی بالغ‌تر شده و بعد آن را در آیفون ۵ قرار داد. البته نمی‌توان گفت مثل زمان عرضه اینترنت ۴G کاربران صبور خواهند بود تا اپل از این تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ استفاده کند اما هرچه باشد، گویا اپل تصمیمش را گرفته و بعید می‌دانیم در این راه با مشکلی هم روبرو باشد. یک چیزی که آیفون در سال‌های اخیر ثابت کرده، این است که کاربران آیفون لزوما به دنبال آخرین و بهترین تکنولوژی‌ها نیستند و آیفون را به عنوان پکیج کاملی که هست، خریداری می‌کنند.

منبع: TheVerge

The post انتظار عرضه آیفون ۵G تا قبل از ۲۰۲۰ نداشته باشید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا