اخبار کسب و کار

ماجراهای هاکلبری فین، نوستالژی دهه ۶۰

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اگر تاکنون اثری از مارک تواین نخوانده باشید حتما در کودکی یا نوجوانی سریال کارتونی هاکلبری فین را دیده‌اید، کارتونی که باید در زمره کارتون‌های خاطره‌انگیز بچه‌های دهه شصت و هفتاد دانست. خالق این داستان‌های پر‌ماجرا با طنز منحصر به‌فرد «ساموئل لنگهورن کلمنس» مشهور به «مارک تواین» است.

مارک تواین از نویسندگان نامی تاریخ معاصر آمریکا به‌شمار می‌آید که با داستان‌هاى پرماجراى خود مانند «تام ساير» و «هاكلبرى فين» به نويسنده‌اى جهانى بدل شد و در سراسر جهان خوانندگان فراوانى يافت. درباره این رمان، ارنست همینگوی یکی از نویسندگان برجسته معاصر آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات می‌گوید: «ماجراهای هاکلبری فین بهترین کتابی است که تا به حال داشته‌ایم. تمام داستان‌های آمریکایی از آن بیرون آمده‌اند.»

به بهانه‌‌ سالروز تولد مارک تواین به معرفی ماجراهای «هاکلبری فین» اثری قابل توجه و یکی از شاهکارهای این نویسنده‌ی معروف می‌پردازیم که درباره‌ی یک پسر بچه فقیر است به نام «هاک». نوجوان طرد شده‌ای که در بشکه‌های خالی می‌خوابد و در خلال داستان با برده سیاه‌پوستی به نام «جیم» آشنا می‌شود و همراه او راهی سفری طولانی و پر ماجرا می‌شوند و داستان به حوادثی که بین این دو رخ می‌دهد می‌پردازد.

این کتاب بارها در آمریکا ممنوع شد، منتقدان به دلیل استفاده از واژه «کاکا سیاه» آن را اثری نژادپرستانه تشخیص داده بودند، اما در واقع مارک تواین قصد دارد وضعیت اسفبار سیاه‌پوستان در آمریکای قرن پیش را به تصویر بکشد. سیاه پوستانی که قربانی نژادپرستی و تبعیض نژادی بودند.

این رمان درخشان، چندین دهه‌ است که به عنوان یکی از برترین نمونه‌های ادبیات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. کشمکش‌های وجدانی و اخلاقی شخصیت اصلی داستان با خود، تم اصلی داستان را تشکیل داده و محبوبیتش از همان ابتدا باعث شد تا فیلمسازان به این شخصیت بپردازند.

دانلود کتاب از فیدیبو

The post ماجراهای هاکلبری فین، نوستالژی دهه ۶۰ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا