اخبار کسب و کار

ارتش آمریکا می‌خواهد از هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت استفاده کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

طی یک قرارداد همکاری، مایکروسافت تعداد زیادی هدست واقعیت افزوده هولولنز را در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌دهد تا این گجت‌ها در ماموریت‌های آموزشی و واقعی مورد استفاده قرار بگیرند. طبق گزارش‌های منتشر شده، ارزش این قرارداد به ۴۸۰ میلیون دلار می‌رسد و در نهایت مایکروسافت باید ۱۰۰ هزار هدست هولولنز را در اختیار ارتش قرار دهد.

ارتش آمریکا با بهره‌گیری از این هدست‌ها می‌خواهد دقت نیروهای خود در حین نبردهای رزمی را افزایش دهد. سخنگوی مایکروسافت در همین رابطه به خبرگزاری بلومبرگ گفته: «تکنولوژی واقعیت افزوده اطلاعات بیشتری را در اختیار سربازان قرار می‌دهد و به همین خاطر می‌توانند بهتر از قبل در حین نبردها تصمیم‌گیری کنند.» او در ادامه افزوده که مایکروسافت همواره ارتباطات خوبی با وزارت دفاع داشته و سابقه همکاری مایکروسافت با این وزارت به سال‌ها قبل برمی‌گردد.

این اولین باری نیست که ارتش آمریکا برای آموزش‌های خود از هدست‌های هولولنز استفاده می‌کند. حتی ارتش اسرائیل هم از این هدست‌ها برای اهداف مشابهی استفاده کرده است؛ اما این اولین باری است که این هدست‌ها در جنگ‌های واقعی استفاده می‌شود.

ارتش آمریکا برای این قرارداد یک مناقصه برگزار کرد که در نهایت شرکت مایکروسافت برای تامین هدست‌های واقعیت افزوده انتخاب شد. بر اساس گزارش‌ها، شرکت مجیک لیپ هم که محصول رقیب هولولنز را می‌سازد، در این مناقصه شرکت کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هدست‌هایی که مایکروسافت در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌دهد، با هدست‌های هولولنز فعلی تا حد زیادی فرق دارد. از جمله مهم‌ترین مشخصه‌های آن‌ها می‌توانیم به قابلیت دید در شب و تشخیص حرارت اشاره کنیم. طی دو سال بعدی، مایکروسافت حداقل ۲۵۰۰ هدست را در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌دهد.

منبع: UberGizmo

The post ارتش آمریکا می‌خواهد از هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت استفاده کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا