اخبار کسب و کار

کارمندان گوگل خواستار تعطیلی موتور جستجوی سانسور شده در چین شده‌اند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

چند ماه قبل گزارشی منتشر شد که طبق آن گوگل در حال توسعه‌ی یک موتور جستجو برای کشور چین است که از قوانین و مقررات سانسور این کشور تبعیت می‌کند. بر اساس خبرها، اسم رمز این پروژه Dragonfly است. گوگل هم در یک نشست در مجلس سنا آمریکا این موضوع را تایید کرد ولی وارد جزئیات آن نشد. حالا تعداد زیادی از کارکنان گوگل خواستار تعطیلی این پروژه شده‌اند.

در بخشی از نامه‌ای که روز گذشته به‌صورت آنلاین منتشر شده آمده: «ما تعدادی از کارکنان گوگل هستیم که برای تلاش در راستای تعطیلی پروژه Dragonfly به سازمان عفو بین‌الملل پیوسته‌ایم.» همچنین آن‌ها در این نامه خواستار محافظت از کارکنانی شده‌اند که برای اولین بار جزئیات این پروژه را منتشر کردند.

این گزارش حدود چند ماه بعد از انتشار خبر همکاری گوگل‌ با پنتاگون منتشر شد.

بسیاری از کارکنان این کمپانی، بعد از انتشار گزارش مذکور از وجود پروژه‌ای تحت عنوان Dragonfly خبردار شدند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که این گزارش حدود چند ماه بعد از انتشار خبر همکاری گوگل با پنتاگون منتشر شد. به خاطر این پروژه، ۴۰۰۰ کارمند گوگل درخواست لغو پروژه مذکور را امضا کردند و بعد از استعفای چندین مهندس، گوگل اعلام کرد که قرارداد همکاری با پنتاگون را تمدید نخواهد کرد.

در نامه مربوط به پروژه Dragonfly آمده که اعتراض آن‌ها ارتباطی با کشور چین ندارد. آن‌ها می‌گویند: «ما با ارائه‌ی تکنولوژی‌هایی که برای سرکوب ضعیفان به قدرتمندان یاری می‌رسانند، در هر جای دنیا که باشد، مخالفیم.»

در ابتدا فقط نام تعداد اندکی از کارمندان گوگل‌ در پایین این نامه مشاهده می‌شد و حالا ساعت‌به‌ساعت تعداد فزاینده‌ای از کارمندان این شرکت در حال امضا کردن نامه‌ی مذکور هستند. سخنگوی گوگل‌ گفته که این کمپانی در رابطه با این موضوع حرف جدیدی برای گفتن ندارد و مانند سابق خاطرنشان کرده که این شرکت به این زودی‌ها در کشور چین یک موتور جستجو را عرضه نخواهد کرد.

منبع: UberGizmo

The post کارمندان گوگل خواستار تعطیلی موتور جستجوی سانسور شده در چین شده‌اند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا