اخبار کسب و کار

تولید انبوه نمایشگرهای حفره‌دار سامسونگ آغاز شده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هرچند طبق جدیدترین خبرها احتمالا هواوی زودتر از سامسونگ اولین گوشی مجهز به نمایشگر حفره‌دار را عرضه می‌کند، اما طبق جدیدترین گزارش‌ها، سامسونگ فعلا فناوری ساخت نمایشگرهای اولد با لبه‌های خمیده ولی واجد حفره را در اختیار دارد. احتمالا در ماه آینده برای اولین بار در گوشی‌های سری A سامسونگ شاهد بهره‌گیری از این گوشی باشیم ولی با این تفاوت که از نوع LCD خواهند بود زیرا ساخت آن‌ها هزینه‌ی کمتری را به همراه دارد.

بر اساس اخبار منتشر شده، ایجاد حفره در یک نمایشگر اصلا کار راحتی نیست و نیازمند تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای است. برای ایجاد این حفره‌ها باید از لیزرهای بسیار دقیقی استفاده شود و به نظر می‌رسد سامسونگ بدون تغییر کلی در خطوط تولید نمایشگرهای اولد و با بهره‌گیری از لیزرهای فعلی خود، توانسته این موضوع را امکان‌پذیر کند.

از این فناوری تحت عنوان «ایجاد حفره در ناحیه فعال» (HIAA) یاد می‌شود و سامسونگ به‌لطف تجربه‌ی زیادی که در ساخت پنل‌های اولد منعطف دارد، در زمینه‌ی ایجاد حفره حداقل یک تا دو سال جلوتر از رقبای خود قرار دارد. دیگر سازندگان پنل‌های اولد در برابر سامسونگ حرف چندانی برای گفتن ندارند و اگر آن‌ها خواستار بهره‌گیری از این فناوری باشند، به احتمال زیاد ناچار به ایجاد حفره در نمایشگرهای اولد تخت و یا نمایشگرهای LCD خواهند بود.

بنابراین، اگرچه قرار است گلکسی A8s و گوشی جدید هواوی از چنین نمایشگری بهره ببرند، ولی نمایشگر آن‌ها از نوع LCD یا اولد تخت ساخته شده توسط شرکت BOE خواهد بود و گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر اولد با لبه‌های خمیده مجهز به حفره بهره می‌برد. در ضمن بر اساس گزارش‌هایی که در سایت‌های مختلف منتشر شده، این کمپانی چینی از مدتی قبل تولید نمایشگرهای A8s را آغاز کرده و به‌زودی خبرهای بیشتری در مورد آن منتشر می‌شود.

منبع: Phone Arena

The post تولید انبوه نمایشگرهای حفره‌دار سامسونگ آغاز شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا