اخبار کسب و کار

«شاه لیر»؛ فیلم جدید آل پاچینو که سال آینده ساخته می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

خبری که سال‌ها در حلقه‌های هنری به گوش می‌رسید رسما تایید شده و مطلع شده‌ایم که آل پاچینو قرار است در نقش «شاه لیر» (King Lear) در فیلمی به همین نام حضور پیدا کند.

ظاهرا مدت‌ها است که عوامل این پروژه بویژه آل پاچینو خیال شروع این پروژه را در سر داشته‌اند؛ اتفاقی که بالاخره قرار است پاییز سال میلادی آینده اتفاق بیفتد.

این فیلم سینمایی که اقتباسی دیگر از نمایش‌نامه مشهور شکسپیر است قرار است سال آینده فیلم‌برداری شود. کارگردانی شاه لیر را مایکل رادفورد بریتانیایی بر عهده خواهد داشت. عمده شهرت جهانی مایکل ردفورد به دلیل ساخت فیلم سینمایی «ایل پوستینو: پستچی» (Il Postino: The Postman) پدید آمد.
او پیش از این در سال ۲۰۰۴ با اقتباس نمایشنامه‌ای دیگر از شکسپیر فیلم «تاجر ونیزی» (The Merchant of Venice) را ساخت. فیلمی که آل پاچینو نیز در یکی از نقش‌های اصلی آن حضوری موفق داشت.
آل پاچینو بازیگر شناخته شده‌ای است. پاچینوی ۷۸ ساله که پیش از حضور در مجموعه پدر خوانده با ایفای نقش در «وحشت در نیدل پارک» ساخته جری شاتزبرگ توانمندی‌های خود را نشان داده بود با ایفای نقش مایکل کورلئونه به شهرتی جهانی دست یافت.
پاچینو تا به حال گستره متفاوتی از نقش‌ها را ایفا کرده اما حضور او در آثار جنایی در نقش پلیس‌ها و گنگسترها نقش چشمگیری در محبوبیتش داشت. نقش گنگسترها در آثاری هم‌چون پدرخوانده، صورت زخمی و راه کارلیتو و نقش پلیس و کارآگاه در فیلم‌هایی چون سرپیکو، مخمصه و بی‌خوابی.
حال پاچینوی ۷۸ ساله و مایکل رادفورد پروژه جدیدی را برای ساخت اقتباس شاه لیر آغاز کرده‌اند. شاه لیر یکی از مشهورترین نمایشنامه‌های شکسپیر و از نمایشنامه‌هایی است که بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته. شاه لیر شرح زوال ذهنی یک پادشاه و تقسیم قلمروی فرمانروایی میان دخترانش است.
ظاهرا مدت‌ها است که عوامل این پروژه بویژه آل پاچینو خیال شروع این پروژه را در سر داشته‌اند؛ اتفاقی که بالاخره قرار است پاییز سال میلادی آینده اتفاق بیفتد.
مرد ایرلندی ساخته مارتین اسکورسیزی و روزی روزگاری در هالیوود به کارگردانی کوئنتین تارانتینو فیلم‌های جدیدی هستند که در سال ۲۰۱۹ از آل پاچینو خواهیم دید.

The post «شاه لیر»؛ فیلم جدید آل پاچینو که سال آینده ساخته می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا