اخبار کسب و کار

برای خرید گوشی جدید بررسی این ۴ مشخصه را از قلم نیندازید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

برای خرید گوشی جدید چه مشخصه‌هایی برای شما اهمیت دارد؟ اندروید یا iOS؟ تراشه اصلی؟ اندازه و رزولوشن نمایشگر؟ تعداد دوربین؟ احتمالاً قبل از خرید گوشی ، به این موارد و بسیاری از مشخصه‌های دیگر، توجه نشان می‌دهید. اما در این میان معمولاً مشخصه‌هایی نادیده گرفته می‌شوند که در ادامه به ۴ مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

مودم و آنتن‌ها

یکی از ابتدایی‌ترین وظایف گوشی‌های هوشمند، امکان تماس و اتصال به اینترنت است ولی همه آن‌ها از این لحاظ وضعیت یکسانی ندارند. مودم موجود در گوشی وظیفه‌ی مدیریت اطلاعات بی‌سیم را بر عهده دارد و با توجه به افزایش سرعت اینترنت، اهمیت این بخش از گوشی هم رو افزایش است. نوع مودم حداکثر سرعت دانلود و آپلود وای‌فای و اینترنت موبایل را مشخص می‌کند و بهترین مودم‌ها، انرژی کمتری مصرف می‌کنند که موجب بهبود عمر باتری گوشی می‌شود.

در زمینه‌ی آنتن‌ها، گوشی‌های هوشمند در دو گروه ۴×۴ MIMO و ۲×۲ MIMO قرار می‌گیرند. گوشی‌هایی که از فناوری نخست پشتیبانی می‌کنند، مجهز به ۴ آنتن هستند که این یعنی ۴ مسیر برای دریافت و خروج وجود دارد ولی گوشی‌های مربوط به دسته دوم، از دو آنتن بهره می‌برند. یکی از تفاوت‌های آیفون XR که از دو آنتن بهره می‌برد و آیفون XS و XS مکس که از ۴ آنتن بهره می‌برند، در همین بخش است.

تعداد آنتن بیشتر به معنای سرعت بهتر و سیگنال قوی‌تر است. البته زمانی این مشخصه مثمر ثمر واقع می‌شود که شبکه موردنظر هم از چنین فناوری‌ای پشتیبانی کند. همانند گوشی‌های ۵G که اگر در منطقه‌ی موردنظر قرار نداشته باشید، نمی‌توانید از مزایای اینترنت ۵G بهره‌مند شوید.

متأسفانه، مقایسه‌ی مودم‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. شرکت‌های فعال در این زمینه مانند اینتل، کوالکام، مدیاتک و دیگر شرکت‌ها، معمولاً جزئیات چندانی را در رابطه با مودم‌های خود منتشر نمی‌کنند. با این حال، بهتر است به مدل مودم موجود در گوشی خود و تعداد آنتن‌های آن توجه کنید زیرا همین تفاوت‌های به ظاهر ساده می‌تواند در کیفیت استفاده روزمره از گوشی‌ها تأثیرگذار باشد.

استاندارد IP

خرید گوشی

استاندارد IP یا درجه حفاظت، یک استاندارد بین‌المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکترونیکی در مقابل نفوذ گردوغبار و آب است. سیستم درجه‌بندی IP از دو عدد تشکیل شده که عدد اول سطح حفاظت در برابر ذرات خارجی (گردوغبار) نشان می‌دهد. در رابطه با گوشی‌های هوشمند، این عدد بین ۰ تا ۶ است که عدد ۰ به معنای عدم هیچ‌گونه مقاومت در برابر چنین ذراتی است و عدد ۶ نشان می‌دهد که هیچ ذره خارجی نمی‌تواند به داخل گوشی نفوذ کند.

دومین عدد، مقاومت در برابر آب (و نه مایعات دیگر) را نشان می‌دهد. عدد آن هم بین ۰ (عدم مقاومت) تا ۸ (غوطه‌وری مداوم در آب) است. در کل برای گوشی‌های هوشمند، استاندارد IP68 یک استاندارد طلایی محسوب می‌شود. البته شرکت‌های سازنده معمولاً تفسیر خود را از عدد ۸ موجود در IP68 ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، در رابطه با گوشی‌های مختلف باید ببینید که گجت مذکور در چه عمقی و تا چه زمانی می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند. به‌عنوان مثال، پیکسل ۳ تا عمق ۱.۵ متری و حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند چنین مقاومتی را داشته باشد.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هیچ اجباری برای مشخص کردن درجه‌بندی IP گوشی خود ندارند ولی خوشبختانه بسیاری از آن‌ها چنین کاری را انجام می‌دهند. به همین خاطر قبل از خرید گوشی موردنظر خود بهتر است که به درجه حفاظت گوشی مذکور هم توجه کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ نباید مهم هنگام خرید گوشی جدید

سرعت شارژ

خرید گوشی

اگر از جمله افرادی هستید که گوشی خود را شبانه به شارژر وصل می‌کنید تا بعد از بیدار شدن باتری گوشی شما به‌طور کامل شارژ باشد، پس احتمالاً موضوع سرعت شارژ گوشی اهمیت چندانی برای شما ندارد. اما افرادی که مرتباً در مکان‌های مختلف می‌خواهند گوشی خود را شارژ کنند و برای این کار زمان زیادی ندارند، این مشخصه بسیار حائز اهمیت است و قبل از خرید گوشی جدید بهتر است به آن توجه کنید.

سرعت شارژ شدن گوشی به خود گوشی و شارژر موردنظر بستگی دارد. برای این کار، به گوشی هوشمندی نیاز دارید که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند و باید از یک شارژر استفاده کنید که از توان موردنظر بهره ببرد. برای اینکه از توان شارژر گوشی خود خبردار شوید، بهتر است به توان خروجی آن نگاهی بیندازید که با واحد «وات» اندازه‌گیری می‌شود. این عدد، حاصل‌ضرب شدت جریان خروجی و ولتاژ خروجی شارژر مذکور است. بسیاری از سازندگان، معمولاً از استانداردهای انحصاری برای این موضوع بهره می‌برند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به همین خاطر برای اینکه قبل از خرید گوشی از از سرعت شارژ گجت مذکور خبردار شوید، بهتر است مدل آن را در اینترنت جستجو کنید.

در نهایت باید بگوییم که اگر از شارژر یک کارخانه ناشناخته استفاده نمی‌کنید، احتمال اینکه گوشی شما به دلیل استفاده از شارژر بسیار قدرتمندتر از حد انتظار منفجر شود بسیار پایین است؛ خوشبختانه گوشی‌های امروزی از ویژگی‌هایی بهره می‌برند که جلوی وقوع چنین حوادثی را می‌گیرند.

بخش هوش مصنوعی

خرید گوشی

اگر اهل پیگیری خبرهای تکنولوژی و گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۸ باشید، احتمالاً به کلیدواژه «موتور هوش مصنوعی» یا «موتور عصبی» برخورده‌اید که به بخشی از تراشه گفته می‌شود که محاسبات مربوط به هوش مصنوعی را انجام می‌دهد.

هرکدام از شرکت‌ها به نحو خاصی این بخش از تراشه را طراحی می‌کنند ولی وظیفه نهایی آن‌ها انجام محاسبات مربوط به هوش مصنوعی است؛ همانند پردازنده‌های گرافیکی که محاسبات مربوط به بخش‌های گرافیکی گوشی‌ها را انجام می‌دهند. یکی از مثال‌های بارز برای کاربرد این چیپ‌ها، در رابطه با تشخیص تصاویر است؛ این که مثلاً گوشی بتواند محتوای یک عکس را تشخیص بدهد تا قادر به اعمال ویرایش‌های موردنظر خود باشد.

تقریباً تمام تراشه‌های بالارده از یک بخش اختصاصی برای انجام پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی بهره می‌برند و هرکدام از آن‌ها از این بخش تحت عنوان خاصی یاد می‌کنند. به‌عنوان مثال، تراشه A12 Bionic که در آیفون‌های ۲۰۱۸ تعبیه شده، از یک «موتور عصبی» بهره می‌برد. یکی دیگر از حوزه‌هایی که این چیپ‌ها می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند، در زمینه واقعیت افزوده و سرعت و روان بودن چنین اپلیکیشن‌هایی است.

اگرچه مقایسه‌ی بین انواع موتورهای هوش مصنوعی کار چندان ساده‌ای نیست، ولی همواره توصیه می‌شود گوشی هوشمندی را خریداری کنید که از جدیدترین چیپ مربوط به این موضوع بهره ببرد. زیرا روزبه‌روز به تعداد اپلیکیشن‌های مبتنی بر این مشخصه افزوده می‌شود و اگر می‌خواهید حداقل دو تا سه سال از گوشی خود استفاده کنید، بهتر است قبل از خرید گوشی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید: برای خرید گوشی ارزان‌قیمت به چه نکاتی توجه کنیم؟

منبع: Gizmodo

The post برای خرید گوشی جدید بررسی این ۴ مشخصه را از قلم نیندازید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا