اخبار کسب و کار

بنچمارک جدید اسنپدراگن ۸۱۵۰ با نتیجه فوق‌العاده منتشر شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هرچه می‌گذرد و به سال ۲۰۱۹ نزدیک‌تر می‌شویم، به نوعی به عرضه گوشی‌های اندرویدی مبتنی بر پردازنده جدید اسنپدراگن یعنی اسنپدراگن ۸۱۵۰ هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. پیش از این یک بنچمارک از این پردازشگر منتشر شده بود که نتیجه ناامید کننده‌ای را نشان می‌داد اما امروز بنچمارکی دیگر از این پردازنده در اپلیکیشن AnTuTu منتشر شده است. طبق این بنچمارک جدید، اسنپدراگن ۸۱۵۰ توانسته امتیاز فوق العاده ۳۶۲,۲۹۲ را کسب کند در شرایطی که رقیب اصلی آن در دنیای اندروید یعنی پردازنده Kirin 980 توانسته امتیاز ۲۷۳,۹۱۳ را به بدست آورد و پردازنده A12 آیفون‌های جدید هم امتیاز ۳۵۳,۲۱۰ را دارد.

اما این تمام ماجرا نیست. این نتیجه بنچمارک در اپلیکیشن AnTuTu، اطلاعات دیگری از این پردازنده را هم افشا کرده است. آنطور که مشخص شده، کسی که این تصاویر را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده، اطلاعات بیشتری از این چیپست دارد. وی ادعا می‌کند که اسنپدراگن ۸۱۵۰ با گروه‌های پردازشی نامتعارف ۱+۳+۴ عرضه می‌شود. به طور دقیق‌تر، یک هسته برای پردازش‌های سنگین، سه هسته برای پردازش‌های معمولی و ۴ هسته برای پردازش‌های ضعیف استفاده خواهد شد.

تک هسته این پردازنده که وظیفه پردازشگر‌های سنگین را دارد، از نوع Cortex-A76 خواهد بود و سرعت آن روی ۲.۸۴ گیگاهرتز تنظیم شده است. گروه سه هسته‌ای این چیپست نیز از نوع Cortex-A76 هستند اما سرعت آن‌ها روی ۲.۴ گیگاهرتز تنظیم شده است. چهار هسته که وظیفه پردازش‌های سبک‌تر را به عهده دارند نیز از نوع Cortex-A55 بوده و سرعت آن روی ۱.۷۸ گیگاهرتز تنظیم شده است.

امتیاز پردازشگر گرافیکی این چیپست نیز نباید نادیده گرفته شود. پردازشگر گرافیکی اسنپدراگن ۸۱۵۰ توانسته امتیاز ۱۵۶,۳۲۸ را به دست آورد که شاهد ۲۰ درصد افزایش سرعت نسبت به پردازشگر گرافیکی Adreno 630 در اسنپدراگن ۸۴۵ هستیم.

البته که بار دیگر باید ذکر کنیم این اطلاعات رسما توسط کوالکام تایید نشده‌اند و درواقع این پردازنده هنوز به صورت کامل معرفی نشده است. اما خوشبختانه زمان زیادی هم تا معرفی پردازنده جدید اسنپدراگن باقی نمانده و اگر این امتیاز‌ها و اعداد و ارقام درست باشند، سال آینده شاهد پرچمداران اندرویدی قدرتمندتری خواهیم بود.

منبع: GSMArena

The post بنچمارک جدید اسنپدراگن ۸۱۵۰ با نتیجه فوق‌العاده منتشر شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا