اخبار کسب و کار

برگزاری پروژه موسیقی ۹۸ با حضور جمعی از آهنگسازان معاصر در عمارت روبرو

رسانه نوا – عمارت روبرو با دعوت از علاقمندان و دانشجویان عرصه موسیقی پروژه موسیقی ۹۸ را از آبان ماه جاری تا اردیبهشت سال آینده برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه نوا، «پروژه موسیقی ۹۸» با هدف ایجاد ارتباط فکری میان علاقمندان جدی موسیقی و تنی چند از آهنگسازان معاصر ایران ، با برپایی ۳۰ ساعت سمینار متمرکز بر تاریخ تحلیلی موسیقی، کارگاه اهنگسازی و اجرای آثار ۶ آهنگساز جوان توسط نوازندگان گروه زروان و ارکستر یارآوا برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شکل گیری و رشد پروژه های موسیقایی در قالب جشنواره ها ، برگزاری کلاس های آموزشی و کنسرت گروه های مستقل حکایت از وجود مخاطبین کنجکاو و بستر مناسب برای رشد هنر معاصر دارد. در این میان شناخت و مرور مفاهیم و محتوای تاریخی و تکنیکی موسیقی معاصر از یکسو و کمبود فعالیت های میان رشته ای ، ارتباط فکری و همکاری مشترک میان متخصصین رشته های مختلف هنری و علمی از سوی دیگر به شدت حس می شود.این پروژه موسیقی برای پاسخ به همین دغدغه ها با حضور ۸ آهنگساز از ۲۲ آبان ماه شروع می شود . محتوای برنامه های این رویداد موسیقیایی به شرح زیر است.

۲۲ آبان ماه؛ بررسی روند پیدایش موسیقی سریل و تاثیر آن بر جریان های فکری معاصر با حضور مهدی کازرونی و کاوه عظیمی
۲۴ آذر ماه بررسی و تحلیل موسیقی اسپکترال همراه با تجزیه و تحلیل آثاری از «ژرارد گریزه» و «تریستان مورای» با حضور مهدی کازرونی و کاوه عظیمی
۸ دی ماه موضوع گرایش متریال/ موسیقی الکترونیک با حضور محسن میر مهدی و علی گرجی
۸ دی ماه نگاهی به تفکر موسیقیایی و آثار «لوئیجی نونو» با حضور احسان خطیبی
۸ دی ماه کارگاه آهنگسازی
۲۳ بهمن برگزاری کارگاه نادر مشایخی درباره «تفکر وحشی» اثر تفکرکلود لوی- استروس و مفهوم بریکولاژ
۲۳ بهمن ماه کارگاه آهنگسازی
۱۱ اسفند ماه سال جاری بررسی فن آوری های مدرن و آهنگسازی چند رشته ای (Multidisciplinary Work)، با حضور علیرضا فرهنگ
۱۱ اسفند ماه سال جاری شناخت و بررسی موسیقی مرئی به مفهوم instrumentales Theater در ارتباط با آثار کاگل، رویکرد های آهنگسازانه او و تحولات بعدی این مفهوم در آثار دیگران با حضور ارسلان عابدیان و در نهایت اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزاری کنسرت موسیقی.

گفتنی است همزمان با شروع این پروژه ، ۶ آهنگساز جوان به عنوان شرکت کننده فعال جهت نگارش آثار جدید انتخاب خواهند شد. آثار این شرکت کنندگان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ توسط گروه زروان و گروه یار آوا اجرا می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این پروژه می توانند از طریق سایت بلیطو ثبت نام کنند و همچین برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۱ با شماره ۶۶۴۰۴۲۲۳ تماس حاصل کنند و یا با آدرس projet98projet@ gmail.com . در ارتباط باشند. شایان ذکر است که ظرفیت حضور در این دوره ها ۴۰ نفر برآورد شده و از این رو اولویت با علاقه مندانی است که سریعتر ثبت نام کنند.

نوشته برگزاری پروژه موسیقی ۹۸ با حضور جمعی از آهنگسازان معاصر در عمارت روبرو اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا