اخبار کسب و کار

هواوی طراحی یک گوشی بدون حاشیه را پتنت کرده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

به تازگی عکس‌هایی از پتنت جدید هواوی منتشر شده که نشان از یک گوشی با نمایشگری بدون حاشیه و سوراخی برای بلندگو دارد. به عبارت دیگر، محفظه بلندگوی تماس، تبدیل به بریدگی جدید در نمایشگرهای موبایلی خواهد شد. نکته جالب اینجاست که این محفظه یا سوراخ صرفا برای بلندگوی تماس بوده و خبری از محل قرارگیری دوربین سلفی در قسمت جلویی گوشی نیست.

حتی در فایل مربوط به پتنت، کوچک‌ترین اشاره‌ای به دوربین جلویی دستگاه نشده است. پیش از این هم در ماه جولای یک عکس از طراحی‌های هواوی لو رفته بود که نشان می‌داد درون نمایشگر تنها یک سوراخ مربوط به دوربین قرار دارد و دور تا دور دوربین سلفی را، نمایشگر فرا گرفته است. در آن فایل‌ها نیز همچنین هواوی سنسور اثر انگشت را در زیر نمایشگر قرار داده بود در شرایطی که در پتنت تازه که عکس آن را در زیر می‌بینید، سنسور اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شده است. با وجود این اطلاعاتی که از تیم طراحی هواوی لو می‌رود، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت در حال ابداع طراحی‌های مختلف برای گوشی‌های آینده خودش است.

سوال اینجاست که چرا باید چنین سوراخی در نمایشگر برای بلندگو قرار بگیرد؟ تلاش و هزینه‌های نهایی برای ساخت چنین طراحی، بیش از اندازه خواهد بود. اگر یادتان باشد، شرکت شیائومی در نسل اول Mi Mix از بلندگوی پیزوالکتریک استفاده کرد که با استفاده از ارتعاش، صدا را به گوشی کاربر می‌رساند. البته بعدها مشخص شد تکنولوژی که شیائومی استفاده کرد، چندان مناسب نبود اما اگر از ما می‌پرسید، اسپیکر پیزوالکتریک را در هر شرایطی به سوراخی در نمایشگر، ترجیح می‌دهیم.

منبع: GSMArena

The post هواوی طراحی یک گوشی بدون حاشیه را پتنت کرده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا