اخبار کسب و کار

گوگل اعلام کرد حالت تاریک عمر باتری گوشی را افزایش می‌دهد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

از مدت‌ها پیش می‌دانستیم که بهره‌گیری از حالت تاریک اپلیکیشن‌ها می‌تواند طول عمر باتری گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای اولد را افزایش دهد. این موضوع در اندروید و آیفون اثبات شده است. این قابلیت به این موضوع برمی‌گردد که نمایشگرهای اولد برای نمایش پیکسل‌های سیاه تقریبا هیچ انرژی‌ای مصرف نمی‌کنند و دیگر نمایشگرها هم برای نمایش این نوع پیکسل‌ها، انرژی کمتری را مصرف می‌کنند. گوگل در کنفرانسی که برای توسعه‌دهندگان برگزار کرده، اسلایدی را نمایش داده که در آن می‌توانیم میزان مصرف انرژی رنگ‌های مختلف در نخستین گوشی پیکسل را مشاهده کنیم.

همانطور که می‌بینید، بیشترین انرژی را رنگ سفید مصرف می‌کند. در همین رابطه، باید به سلطه‌ی رنگ سفید در اپلیکیشن‌های گوگل و سیستم‌عامل اندروید اشاره کنیم که می‌توانند مصرف باتری را افزایش دهند. خوشبختانه، به‌نظر می‌رسد گوگل به اهمیت حالت تاریک پی برده است و این حالت، روزبه‌روز برای تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌های این شرکت عرضه می‌شود. در حال حاضر، اپلیکیشن‌های یوتیوب و Android Messages از این حالت بهره می‌برند و به زودی این قابلیت روانه‌ی اپلیکیشن Phone و بخش Google Feed می‌شود. برای بخش quick setting و app drawer اندروید هم می‌توان حالت تاریک را فعال کرد ولی این سیستم‌عامل هنوز از یک حالت تاریک همه‌جانبه پشتیبانی نمی‌کند. در همین رابطه باید به رابط کاربری جدید سامسونگ به‌نام One UI اشاره کنیم که از چنین قابلیتی بهره می‌برد.

با توجه به روندی که گوگل در پیش گرفته، احتمالا به‌زودی این قابلیت برای تمام اپلیکیشن‌های این شرکت عرضه می‌شود و کاربران بیش از پیش می‌توانند از حالت تاریک بهره ببرند و در مصرف باتری گوشی‌های خود صرفه‌جویی کنند.

حالت تاریک

منبع: The Verge

The post گوگل اعلام کرد حالت تاریک عمر باتری گوشی را افزایش می‌دهد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا