اخبار کسب و کار

چه چیزهایی را می‌توانید به آیپد پرو جدید وصل کنید؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اپل چندی پیش دو آیپد پرو جدید را در اندازه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ معرفی کرد. هر دو آیپد جدید پورت لایتنینگ را با یک پورت USB-C عوض کرده‌اند و این یعنی دریایی از لوازم جانبی که می‌توان به واسطه پورت جدید، به این تبلت وصل کرد. البته بگذارید رک بگوییم قرار نیست هر چیزی که پورت USB-C دارد را به این تبلت‌ها وصل کنیم و به شکل جادویی ببینیم که کار می‌کند. فعلا محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک رفع شوند اما فعلا، لیستی از وسایل جانبی که می‌توان به این تبلت وصل کرد را با هم مرور می‌کنیم.

پورت USB-C می‌تواند وظایف مختلفی داشته باشد. در لپ‌تاپ‌های اپل (به جز مک‌بوک ۱۲ اینچی)، این پورت در اصل تاندربولت ۳ است که با سرعت پهنای باند فوق العاده زیاد، می‌تواند امکان اتصال چند نمایشگر و چندین و چند کانکتور دیگر را ایجاد کند.

آیپد پرو اما از تاندربولت استفاده نمی‌کند و صرفا USB-C 3.1 Gen 2 دارد. این یعنی این پورت می‌تواند نهایتا تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه پهنای باند داشته باشد. با این میزان پهنای باند، آیپد پروهای جدید می‌تواند به واسطه این پورت، به یک مانیتور با رزولوشن ۵K وصل شوند و تا ۶۰ فریم بر ثانیه، تصویر بفرستند. اما بیایید به ترتیب سراغ مواردی برویم که می‌توان به آیپد پرو جدید وصل و استفاده کرد و سپس مواردی که هنوز امکان استفاده از آن وجود ندارد را بررسی کنیم.

اتصال نمایشگر جانبی

آیپد پرو جدید می‌تواند مستقیما به نمایشگرهایی که از USB-C و استاندارد دیپسلی پورت پشتیبانی می‌کنند، وصل شود. برای مثال می‌توانید از نمایشگر LG 4K UltraFine که شرکت ال جی به صورت اختصاصی برای کامپیوترهای اپل ساخته، یک کابل به پورت USB-C آیپد پرو وصل کنید و از نمایشگر و آیپد به صورت همزمان استفاده کنید. آیپد پرو حتی با پشتیبانی از استاندارد HDR10 می‌تواند خروجی HDR روی مانیتورهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، داشته باشد.

آیپد درواقع تصویر خود را روی مانیتور می‌اندازد و اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. برخی اپلیکیشن‌ها اما امکانات اضافه‌ای دارند. برای مثال اپلیکیشن Keynote می‌تواند فایل ارائه شما را روی مانیتور نمایش دهد و سپس تنظیمات و تغییرات را به وسیله نمایشگر آیپد ایجاد کنید. به طور کل باید در نظر داشته باشید که اتصال مانیتور به آیپد، به اندازه کامپیوترهای اپل قابل انعطاف نیست و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

یک نکته منفی هم اینجاست که کابل USB-C درون بسته‌بندی آیپد پرو جدید نمی‌تواند برای اتصال مانیتور استفاده شود. درواقع شما نیاز به یک کابل USB-C با پهنای باند بیشتر نیاز دارید تا بتوانید آیپد پرو را به مانیتور وصل کنید. اگر مانیتور شما نیز کابل USB-C ندارد، بهتر است که از فروشگاه‌های اپل یک کابل تاندربولت ۳ خریداری کنید. اگرچه گفتیم آیپد از تاندربولت ۳ پشتیبانی نمی‌کند اما با استفاده از کابل تاندربولت ۳، می‌توانید از حداکثر پهنای باند پورت USB-C آیپد پرو جدید استفاده کنید.

همانطور که گفتیم، آیپد پرو می‌تواند خروجی تصویر تا ۵K را داشته باشد. با این وجود، نمایشگر LG 5K UltraFine که برای محصولات اپل ساخته شده، با این تبلت سازگاری ندارد؛ چرا؟ چون این مانیتور فقط از تاندربولت ۳ پشتیبانی می‌کند و از USB-C با پهنای باند بالا پشتیبانی ندارد. به جز این محصول، گزینه دیگری هم در بازار سراغ نداریم که برای آیپد پرو جدید توصیه کنیم. بنابراین مانیتورهای ۴K با پشتیانی از خروجی USB-C، بهترین گزینه‌های موجود برای آیپد پرو جدید هستند.

اگر می‌خواهید نمایشگری که خروجی HDMI دارد به آیپد پرو جدید وصل کنید، باید دانگل مربوطه را خریداری کنید. نسل کنونی آیپد پرو می‌تواند به واسطه دانگل، خروجی HDMI 2.0 داشته باشد که این یعنی تا رزولوشن ۴K و با سرعت ۶۰ هرتز را پشتیبانی می‌کند. برای خروجی HDR10 و صدای دالبی ویژن هم می‌توانید از آیپد پرو جدید استفاده کنید اما نیازمند دانگل مخصوص است که در حال حاضر در بازار وجود ندارد.

شارژ دیگر دستگاه‌ها

پورت USB-C در آیپد پرو می‌تواند تا سرعت ۷.۵ وات، خروجی انرژی داشته باشد. این یعنی اگر کابل USB-C به لایتنینگ دارید، می‌توانید آیفون خود را هم با آیپد پرو جدید شارژ کنید. حتی اگر به دنبال سرگرمی هستید و دو آیپد پرو جدید دارید، می‌توانید به کمک کابل USB-C که در بسته بندی آیپد پرو وجود دارد، هر دو آیپد را به یکدیگر وصل کنید. در این حالت، یکی از آیپد پرو‌ها، دیگری را شارژ می‌کند.

کابل‌های جانبی USB هم می‌تواند به آیپد پرو جدید وصل شوند و تا ۷.۵ وات انرژی را منتقل کنند. این یعنی گوشی اندرویدی هم داشته باشید، می‌توانید به وسیله دانگل یا به وسیله کابل خودش، آن را به آیپد پرو وصل کنید و گوشی‌تان را شارژ کنید.

همچنین اپل به تازگی یک شارژر اپل واچ عرضه کرد که به USB-C مجهز شده است. اگر این کابل را داشته باشید، می‌توانید اپل واچ خود را هم با آیپد پرو شارژ کنید.

انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها از یک حافظه جانبی

آیپد پرو جدید به صورت کلی از حافظه‌های جانبی پشتیبانی نمی‌کند. این یعنی اگر یک فلش USB-C به این تبلت وصل کنید، فولدر‌های آن را نمی‌توانید مشاهده کنید. این یک محدودیتی است که به واسطه iOS ایجاد شده و ارتباطی با USB-C ندارد. از این رو ممکن است در آینده نزدیک، اپل با عرضه بروزرسانی، این محدودیت را برطرف کند و کاربران بتوانند هارد یا فلش خود را به تبلت وصل کرده و استفاده کنند.

اما خب اگر فلش یا هارد به این دستگاه وصل کنید، می‌توانید به اپلیکیشن Photos رفته و عکس‌ها و ویدیوهای موجود در آن را در تبلت ذخیره کنید. درواقع با وصل کردن فلش یا هارد، تنها در صورتی می‌توانید اطلاعات آن را ببینید و آن‌ها را به تبلت خود منقل کنید، که این اطلاعات شامل عکس‌ها و ویدیوها باشد.

این ویژگی همچنین با دوربین‌ها نیز کار می‌کند. بسیاری از دوربین‌ها به پورت USB-C یا mini-USB مجهز شده‌اند. تنها کافی‌است به وسیله یک کابل، دوربین خود را به آیپد پرو جدید وصل کنید تا بتوانید عکس‌های موجود در حافظه دوربین را به تبلت منتقل کنید.

این ویژگی برای کارت‌های حافظه نیز صدق می‌کند. اپل در حال حاضر یک دانگل تبدیل USB-C به SD Card به فروش می‌رساند که به وسیله آن می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های موجود روی کارت حافظه خود را به آیپد پرو جدید منتقل کنید. این دانگل و خود آیپد پرو، از کارت‌های حافظه با استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کنند که این یعنی می‌توانید با نهایت سرعت، اطلاعات خود را منتقل کنید. از آن‌جایی که یو‌اس‌بی یک استاندارد است، شما حتی می‌توانید از دانگل‌های دیگری که در بازار وجود دارد و با قیمت کمتری فروخته می‌شوند هم استفاده کنید.

اتصال کیبرد سخت‌افزاری و کابل شبکه

آیپد پرو جدید به صورت پیش‌فرض از انواع وسایل جانبی مبتنی بر USB پشتیبانی می‌کند. البته iOS اجازه نمی‌دهد که درایور جدیدی برای وسیله جانبی خود نصب کنید اما به طور پیش‌فرض می‌توان گفت تقریبا هر وسیله جانبی که به این تبلت وصل کنید، قابل استفاده خواهد بود.

برای مثال می‌توانید انواع کیبردهای USB را به این تبلت وصل و از آن‌ها استفاده کنید. البته که اپل ترجیح می‌دهد از کیبرد بلوتوث این شرکت و یا کاور Smart Keyboard Folio استفاده کنید اما خب اگر مایل باشید می‌توانید کیبرد خودتان را هم به تبلت وصل کنید.

چیز دیگری که آیپد پرو جدید از آن پشتیبانی می‌کند، اترنت است. این یعنی اگر اینترنت شما از طریق کابل شبکه تامین می‌شود، می‌توانید به سادگی دانگل USB-C به اترنت را خریداری کنید و به این ترتیب، تبلت خود را با این کابل به اینترنت و یا شبکه وصل کنید. با اتصال کابل اترنت، در صفحه تنظیمات iOS یک بخش جدید ظاهر می‌شود تا بتوانید اطلاعات مربوطه را وارد کنید.

اتصال بلندگو، میکروفون و دیگر لوازم مرتبط

آیپد پرو جدید پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون ندارد. در عوض اپل یک دانگل ۹ دلاری تبدیل USB-C به جک هدفون عرضه کرده که اگر می‌خواهید بلندگو یا میکروفون خود را به وسیله این پورت به تبلت وصل کنید، آن را خریداری کنید.

جدا از این، شما می‌توانید دستگاه‌های مرتبط با ساخت موسیقی مثل MIDI Keyboard را به وسیله USB-C به این تبلت وصل کنید. معمولا وسایلی که تا ۷.۵ وات انرژی بخواهند، می‌توانند با کابل USB-C به تبلت وصل شوند و بتوان با آن‌ها کار کرد. اما اگر وسیله شما بیشتر از این مقدار انرژی می‌خواهد، باید با اپلیکیشن‌هایی مثل GarageBand با این وسایل ارتباط برقرار کرده و کار کنید.

یک راهی که می‌توان به وسیله آن لوازمی که مصرف انرژی بیشتری دارند را به آیپد وصل کرد، دانگل USB-C به Digital AV Multiport است. این دانگل که توسط اپل عرضه می‌شود، خروجی‌هایی مثل HDMI و یو‌اس‌بی معمولی دارد. در کنار این دو خروجی، یک پورت USB-C هم قرار گرفته که می‌توان با آن تبلت را شارژ کرد. حال برای استفاده از وسایلی که گفتیم، می‌توانید آن‌ها را به پورت USB-A این دانگل وصل کنید و با ورودی USB-C روی این دانگل، تبلت را هم به شارژر وصل کنید تا مشکلی از نظر مصرف انرژی برای وسیله جانبی و تبلت، به وجود نیاید.

اتصال هاب‌های چند گانه

در پایان، خروجی ۷.۵ واتی این پورت آنقدری زیاد هست که بتوانید یک هاب با چندین ورودی را به آیپد پرو جدید وصل کنید. برای مثال می‌توانید یک هاب USB-C تهیه کنید که پورت‌هایی مثل USB-A و یا کارت حافظه SD و HDMI را به صورت همزمان در اختیار شما می‌گذارد. این هاب‌ها مشکلی با آیپد پرو جدید نخواهند داشت و حتی برخی از آن‌ها یک پورت USB-C هم دارند که می‌توانید به صورت همزمان، تبلت خود را هم با آن شارژ کنید.

تقریبا اکثر مواردی که گفتیم، با آیپد پروهای نسل قبل هم امکان پذیر بود. تفاوت اصلی این بود که باید دانگل‌های مخصوص و مختلف را برای پورت لایتنینگ خریداری می‌کردید و همه چیز سخت‌تر می‌شد. حالا با جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C، یک دنیای جدید از امکانات و پتانسیل‌ها به آیپد پرو باز شده که اگر اپل محدودیت‌های نرم‌افزاری را هم از سر راه بردارد، آیپد پرو تبدیل به وسیله‌ای بسیار عالی برای جایگزینی لپ‌تاپ شما می‌شود. شما درباره آیپد پرو جدید چه فکر می‌کنید؟

منبع: ۹To5Mac

The post چه چیزهایی را می‌توانید به آیپد پرو جدید وصل کنید؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا