اخبار کسب و کار

باکس آفیس؛ فردی مرکوری در صدر و فیلم‌های بدی که خوب می‌فروشند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

باکس آفیس این هفته سینماها تحت‌تاثیر فیلم فردی مرکوری، خواننده بزرگ راک و از بنیانگذاران گروه کویین بود. برای اولین‌بار از اوایل فوریه سه فیلم جدید اکران شدند که هر سه در راس جدول فروش قرار گرفتند. در صدر آنها فیلم «حماسه کولی» کمپانی فاکس قرار دارد. فیلم با فروش ۵۰ میلیون دلاری شروع قدرتمندانه‌ای داشته است و بالاتر از حد انتظارات تحلیلگران ظاهر شد.

فیلم «فندق‌شکن و چهار قلمرو» کمپانی دیزنی در مقام دوم قرار گرفت. به دنبال آن هم فیلم «هیچ‌کس احمق نیست» (Nobody’s Fool) در مقام سوم جای گرفت.

بنظر می‌رسد فعلا گیشه سینماها به استثنای فیلم بردلی کوپر در تسخیر فیلم‌های ضعیف است.

البته آن‌طور که گفته می‌شود آخر هفته گذشته سینماهای جهان فقط محدود به فیلم‌های تازه اکران شده نبود و فیلم‌های «ستاره‌ای متولد شده است»، «ونوم» و «پاکوتاه» همه کمتر از ۲۷ درصد افت فروش داشتند. همه این‌ها باعث شد که مجموع فروش گیشه در سال ۲۰۱۸ به رقم مناسبی برسد.

فیلم «حماسه کولی» که در صدر جدول قرار دارد به معنای واقعی کلمه پروژه دردسرسازی بود. پروسه به ثمر رسیدن این فیلم هشت سال طول کشید. و حالا از اکرانش روی ۴هزار پرده سینما به فروش ۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده است. یک نکته مهم اینکه مخاطبان فیلم در سینمااسکور به آن امتیاز A را داده‌اند. ۵۱درصد مخاطبان فیلم را زنان تشکیل داده‌اند و از میان تماشاگران ۷۸درصد ۲۵ سال به بالا بوده‌اند.

در بازارهای بین‌المللی فیلم در انگلستان زودتر اکران شد و در کل در ۶۴ کشور روی پرده رفته است و به فروشی معادل ۷۲.۵ میلیون دلار رسیده. انگستان با فروش ۲۶.۷ میلیون دلاری پیشتاز است که البته از اول هم می‌شد حدس‌اش را زد چون گروه کویین یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های راک بریتانیا در دهه ۶۰ و ۷۰ بوده است. رتبه بعدی از آن فرانسه است که فیلم در آن ۷.۷ میلیون دلار فروخت.

کارگردان فیلم «حماسه کولی» برایان سینگر پیش از این کارگردان سری فیلم‌های «مردان ایکس» بوده است و فیلم با تمرکز روی زندگی فردی مرکوری داستان گروه کویین را تا زمان کنسرت خیریه سال ۱۹۸۵ روایت می‌کند. کنسرتی که در آن فردی مرکوری موفق می‌شود همه اعضای گروه و تهیه‌کننده‌ها را دور هم جمع کند و خانواده زرتشتی ایرانی‌تبارش را هم ببیند و البته به آنها اطلاع بدهد که مبتلا به بیماری ایدز است.

منتقدان البته فیلم را چندان دوست نداشتند و به آن امتیاز ۴۹ از ۱۰۰ را داده‌اند. منتقد تلگراف گفته است: «فیلم در حکم آخرین هورا برای فردی مرکوری است و علیرغم همه نقاط ضعفش حداقل مثل مرکوری تا دقیقه آخر به تلاش‌اش ادامه می‌دهد. اما چند اشتباه دارد از جمله اینکه به مرکوری به عنوان یک شومن نزدیک می‌شود و نه یک انسان. درنتیجه علیرغم تلاشی که دارد تا مخاطبان فردی مرکوری را راضی کند درنهایت به آن صمیمیت نمی‌رسد». فیلم هفته گذشته در ۱۴ کشور دیگر از جمله ژاپن اکران خواهد شد.

فیلم فندق‌شکن و چهار قلمرو

فیلم «فندق‌شکن و چهار قلمرو» (The Nutcracker and the Four Realms) با فروش متوسط رو به پایین ۲۰ میلیون دلاری کارش را آغاز کرد. یکی از عوامل اینکه فروش‌اش کمتر از پیش‌بینی از آب درآمد البته نقدهای منفی منتقدان بود. فیلم کار مشترک لاسه هالستروم و جو جانستون است. از کارگردان فیلم گرم و دلپذیر «شکلات» ساخت چنین فیلمی بعید بود. کایرا نایتلی و مورگان فریمن بازیگران اصلی فیلم هستند. فیلم درباره دختر جوانی است که به یک دنیای جادویی منتقل می‌شود. جایی که ارتشی از موش‌ها و سربازهای نان زنجبیلی حضور دارند. از آن فانتزی‌های خانوادگی ماجراجویانه سبک است. فروش فیلم خارج از مرزهای آمریکا با ۱۲ میلیون دلار در چین بیشتر از بقیه نقاط جهان بوده است. فیلم ۳۸.۵ میلیون دلار از اکران در ۴۵ کشور درآمد داشته است.

مخاطبان در سینمااسکور به فیلم امتیاز B+ داده‌اند اما از نظر منتقدان آنقدر فیلم ضعیفی بود که حاضر نشدند امتیازی بالاتر از ۳۸ از ۱۰۰ به آن بدهند. ۴۱درصد مخاطبان هم در سایت روتن تومیتوز از فیلم ابراز نارضایتی کردند.

منتقدان درباره فیلم نوشته‌اند: «فیلم فروتنانه شروع می‌شود و تقریبا قابل قبول هم هست. بیشتر از اینکه به منبع اصلی اقتباس یعنی داستان نوشته هافمن نزدیک باشد به باله چایکوفسکی نزدیک می‌شود. اما به تدریج در دام یک اکشن احمقانه فرو می‌رود. پیچش‌های داستانی ساده‌انگارانه دارد.»

فیلم هیچ‌کس احمق نیست

فیلم هیچ‌کس احمق نیست

«هیچ‌کس احمق نیست» فیلم کمپانی پارامونت سومین فیلم جدیدی بود که اکران شد و با فروش تقریبی ۱۴ میلیون دلاری در رتبه سوم جدول فروش قرار گرفت. کمدی تایلر پری توسط مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت و به آن در سینمااسکور امتیاز A- دادند. فیلم داستان زنی است که از زندان آزاد می‌شود و پیش خواهرش می‌رود. خیلی زود متوجه می‌شود خواهرش به صورت آنلاین با مردی در ارتباط است که آن چیزی نیست که بنظر می‌رسد.

منتقدان البته می‌شود گفت از فیلم متنفر هستند و به آن امتیاز ۳۷ از ۱۰۰ را داده‌اند. منتقد مووی‌نیشن می‌نویسد: «به ندرت جایی از فیلم پیدا می‌شود که خنده‌تان بگیرد. و بازیگران فیلم هم به برند خودشان لطمه زده‌اند. ریتم فیلم فاجعه است و برخی سکانس‌ها انگار هیچ‌وقت قرار نیست تمام بشوند.»

فیلم‌های بعدی جدول همان‌هایی هستند که هفته‌های گذشته هم در فهرست پرفروش‌های حضور داشتند. فیلم بردلی کوپر دارد تبدیل به یکی از پدیده‌های امسال می‌شود و همچنان هم خوب می‌فروشد. فیلم «هالووین» هم جایگاه خودش را در جدول فروش حفظ کرده است.

بنظر می‌رسد فعلا گیشه سینماها به استثنای فیلم بردلی کوپر در تسخیر فیلم‌های ضعیف است.

نام فیلم هفته اکران فروش
حماسه کولی (راپسودی کولی) ۱ ۵۰
فندق‌شکن و چهار قلمروز ۱ ۲۰
هیچ‌کس احمق نیست ۱ ۱۴
ستاره‌ای متولد شده است ۵ ۱۶۵.۶
هالووین ۳ ۱۵۰.۴
ونوم ۵ ۱۹۸.۷
پاکوتاه ۶ ۷۷.۵
مور مور۲: هالووین جن زده ۴ ۴۳.۸
قاتل شکارچی ۲ ۱۳
نفرتی که تو می‌دهی ۵ ۲۳.۵

بیشتر بخوانید: باکس آفیس؛ فعلا فیلم‌های ترسناک باید دید

The post باکس آفیس؛ فردی مرکوری در صدر و فیلم‌های بدی که خوب می‌فروشند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا