اخبار کسب و کار

LCD مجهز به نور پس زمینه مینی LED به جنگ OLED خواهد آمد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

صنعت ساخت نمایشگر با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. در این بین یک تکنولوژی جدید که گویا به مراحل نهایی تولید انبوه و عرضه رسیده، مینی LED است. سوال اینجاست که مینی ال‌ای‌دی اصلا چیست و چرا باید اهمیت داشته باشد؟ مینی LED بک‌لیت درواقع نور پس زمینه برای نمایشگرهای LCD به حساب می‌آید. اگر با ال‌سی‌دی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این نوع از صفحات نمایشگر، به یک نور پس زمینه نیاز دارند. حال با تکنولوژی Mini LED-Backlit انتظار یک انقلاب در زمینه صفحات نمایشگر LCD باید داشته باشیم.

از تکنولوژی مینی LED می‌توان برای صفحات ماتریکسی LED هم استفاده کرد اما تامین نور پس زمینه صفحات ال‌سی‌دی با این نور، هیجان‌انگیزترین استفاده این تکنولوژی است چراکه تولید پنل‌های نوری مینی LED هم قیمت کمتری خواهند داشت و هم ساده‌تر تولید می‌شوند. جدا از این موارد، صفحات ال‌سی‌دی که به این نور پس زمینه مجهز شده‌اند، طبق گفته‌ها عملکردی فوق العاده دارند. در آزمایش‌ها مشخص شده صفحات ال‌سی‌دی با این نور پس زمینه، کانتراست، روشنایی و رنگ‌ها و حتی میزان مصرف انرژی نسبت به نوع فعلی LCD، بسیار بهتر شده است. حتی صفحات LCD با نور پس زمینه مینی LED، توانایی رقابت با صفحات AMOLED را خواهند داشت و در عین حال، هزینه نهایی تولید کمتر می‌شود.

این تکنولوژی جدید از طرفی دیگر می‌تواند عملکرد HDR در صفحات LCD را هم بسیار بالا ببرد. این کار به لطف تعداد زیاد ال‌ای‌دی‌های استفاده شده در پنل نوری دستگاه انجام می‌شود. بگذارید با یک مثال ساده، این تکنولوژی را بهتر توضیح دهیم؛ یک صفحه نمایش LCD پنج اینچی با تکنولوژی فعلی، از حدود ۲۵ واحد LED استفاده می‌کند در شرایطی که Mini LED-Backlit می‌تواند بین ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ واحد LED داشته باشد! با این تعداد نور LED می‌توان تصاویر HDR بسیار بهتری را در نمایشگر‌های LCD نمایش داد.

البته پنل‌های OLED همچنان به واسطه اینکه می‌توانند هر پیکسل را به صورت جداگانه خاموش یا روشن کنند، می‌توانند تصاویر HDR بهتری را نمایش دهند اما نمایشگر‌های LCD با نور پس زمینه مینی LED، توان رقابت با نمایشگرهای OLED را خواهد داشت. بهترین نکته درباره تکنولوژی جدید برای نمایشگرهای LCD این است که می‌توان ضخامت این نمایشگرها را به اندازه نمایشگرهای AMOLED کاهش داد.

این پیشرفت می‌تواند این نوید را بدهد که در آینده نزدیک شاهد تکنولوژی micro LED-Backlit باشیم. اما خب این تولید انبوه میکرو LED هنوز سخت است و فعلا باید منتظر تولید انبوه تکنولوژی مینی LED باشیم. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post LCD مجهز به نور پس زمینه مینی LED به جنگ OLED خواهد آمد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا