اخبار کسب و کار

شایعه جدید، حضور سنسور اثر انگشت فراصوت در گلکسی اس۱۰ را تایید کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

از زمانی که شایعات درباره گلکسی اس۱۰ آغاز شده، یک پای ثابت تمام اخبار، سنسور اثر انگشت فراصوت در زیر نمایشگر این گوشی بوده است. درواقع انتظار می‌رود سامسونگ در این زمینه از تکنولوژی کوالکام استفاده کند تا سنسور اثر انگشتی سریع‌تر و با دقت بالاتر در زیر نمایشگر پرچمدار بعدی خود قرار دهد. حالا دوباره این خبر توسط Ice Universe در توییتر تایید شده که در گلکسی اس۱۰ شاهد سنسور اثر انگشت فراصوت در زیر نمایشگر این گوشی خواهیم بود. با اضافه کردن این ویژگی، سامسونگ قید سنسور تشخیص عنبیه چشم را در پرچمدار بعدی خود خواهد زد.

همچنین نکته بعدی اینجاست که گویا سامسونگ این تکنولوژی را تا اواسط سال ۲۰۱۹ به انحصار خودش در می‌آورد و تا آن زمان هیچ کس نمی‌تواند از این تکنولوژی استفاده کند.

بر اساس این اطلاعات، سنسور اثر انگشت فراصوت در گلکسی اس۱۰ نسبت به سنسور اثر انگشت اپتیکال که در گوشی‌هایی مثل هواوی میت ۲۰ پرو و وان پلاس ۶T دیده‌ایم، سرعت بیشتری خواهد داشت. همچنین دقت این نوع از سنسور‌های اثر انگشت بیشتر بوده و فضای بزرگ‌تری از صفحه گوشی هم به آن اختصاص داده می‌شود. معمولا در سنسورهای اپتیکال، تنها یک بخش کوچک و به اندازه سر انگشتان، شامل سنسور می‌شود و برای بسیاری، پیدا کردن این نقطه گیج کننده است.

همانطور که اشاره کردیم، مشکل سنسورهای نوری این است که مساحت کوچکی از صفحه را اشغال کرده‌اند که گاهی اوقات مشکل ساز است. کوالکام اما ادعا می‌کند سنسورهای اثر انگشت فراصوت ساخت این شرکت، تا ۳۰ درصد فضای بیشتری از صفحه نمایش را در بر می‌گیرند که یعنی خیلی راحت‌تر می‌توان محل آن را پیدا کرد و قفل گوشی را باز نمود.

این اولین باری نیست که ما از سنسورهای اثر انگشت فراصوت می‌شنویم. ماه گذشته نیز منابعی از داخل سامسونگ خبر دادند که این شرکت روی این نوع از سنسورهای اثر انگشت سرمایه گذاری زیادی کرده چراکه عقیده دارد، مدل‌های نوری از سنسور اثر انگشت، دقت کافی را ندارند. اسکنر اولترا سونیک می‌تواند یک اسکن سه بعدی از اثر انگشت کاربر را ثبت کند و تمام شیار‌ها و نقاط انگشت را با دقت بالایی، شناسایی کند.

در هر حال اگر حضور این نوع سنسور در گلکسی اس۱۰ قطعی شده باشد، بالاخره ممکن است نظر کاربران درباره سنسور‌های اثر انگشت در زیر نمایشگر تغییر کند و دیگر شرکت‌ها نیز به این تکنولوژی، رو بیاورند.

منبع: GSMArena

The post شایعه جدید، حضور سنسور اثر انگشت فراصوت در گلکسی اس۱۰ را تایید کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا