اخبار کسب و کار

سامسونگ در حال واگذاری بازار به رقبای چینی خود است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

به صورت خلاصه بخواهیم بگوییم، سال ۲۰۱۸ سال خوبی برای سامسونگ نبوده است. با توجه به گزارش مالی که این شرکت منتشر کرده است، از سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، فروش محصولات سامسونگ کم‌تر شده و تا اینجای کار ادامه داشته است. هم موسسه IDC و هم موسسه Strategy Analytics گزارش داده‌اند که فروش بخش موبایل سامسونگ نسبت به سه ماهه قبلی حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است. در سه ماهه دوم، فروش این بخش ۱۰ درصد و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، فروش این بخش ۲ درصد کاهش داشته‌اند. حتی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ نیز فروش سامسونگ با چهار درصد کاهش مواجه بود و این مشخصا بیان می‌کند که گلکسی نوت ۹ و گلکسی hs9 محصولاتی نبوده‌اند که مشتریان این برند را راضی کنند. این موضوع حتی در زمینه فروش گوشی‌های میان‌رده و پایین رده نیز تکرار می‌شود.

هواوی، رقیب چینی شرکت سامسونگ، توانسته امسال رکورد بزند. میزان فروش هواوی در سه ماهه قبلی، حدود ۳۲ درصد افزایش داشته و این شرکت توانسته بار دیگر (درواقع برای سومین بار) اپل را پشت سر بگذارد و به عنوان دومین فروشنده گوشی در دنیا شناخته شود. بخش زیادی از این موفقیت را باید مدیوم سری پرچمداران P20 بدانیم که توانستند رضایت مشتریان را برانگیزند. همچنین گوشی‌های میان‌رده هواوی که اکثرا با برند آنر معرفی می‌شوند نیز فروش بسیار خوبی داشتند. این‌ها در شرایطی است که شرکت هواوی هنوز نتوانسته در بازار آمریکا سهم قابل توجهی داشته باشد. اگر این شرکت بتواند جنگ با FBI، CIA و NSA را پیروز شود، احتمالا فروش این شرکت بیشتر هم خواهد شد و بعید نیست با همین روند، جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی را هم ازآن خود کند.

رقیب بعدی سامسونگ در بازار گوشی‌های اندرویدی، شرکت چینی شیائومی است. شیائومی نیز در همین حین که سامسونگ با کاهش فروش مواجه شده، توانسته فروش خوبی را پشت سر بگذارد و افزایش ۲۰ درصدی فروش گوشی‌های این شرکت در سه ماهه گذشته، گواهی بر این قضیه است. در حال حاضر پس از سامسونگ، هواوی و اپل، جایگاه چهارم سازندگان گوشی‌های هوشمند متعلق به شیائومی است. Neil Mawston، مدیر ارشد Strategy Analyrics در این زمینه گفته:

شرکت سامسونگ در حال قافیه باختن به هواوی، شیائومی و دیگر رقبای چینی خودش در بازار بزرگ چین و هند است. سامسونگ باید قبل از آن که دیر شود، مشکل فروش خود در بازارهای چین و هند را برطرف کند.

سامسونگ حتی به این موضوع که نمی‌تواند فروش خوبی در بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده داشته باشد، کاملا آگاه است. در گزارش مالی این شرکت ذکر شده که آن‌ها امیدوارند با عرضه گوشی‌های Galaxy A7 و Galaxy A9، شاهد افزایش فروش در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ باشند. سامسونگ همچنین عقیده دارد بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ داغ‌تر هم خواهد شد اما باید دید آیا همین شرکت می‌تواند در این بازار، فروش خوبی را پشت سر بگذارد یا خیر.

البته این شرکت بیکار هم ننشسته است. قرار است این غول کره‌ای در ابتدای سال ۲۰۱۹، گوشی‌های سری گلکسی اس۱۰ را با طراحی جدید معرفی کند و شایعات هیجان انگیزی هم درباره این سری شنیده شده‌است. همچنین این شرکت در کنفرانس هفته آینده که برای توسعه دهندگان برگزار می‌کند، برای اولین بار گوشی تاشو خود را معرفی خواهد کرد که هم می‌تواند یک تلفن هوشمند باشد و هم یک تبلت اندرویدی! بنابراین احتمال اینکه سال ۲۰۱۹ برای سامسونگ خوش یمن باشد، کم نیست.

اما عرضه پرچمداران جدید کافی نیست. شرکت‌های هواوی و شیائومی در زمینه تلفن‌های هوشمند میان رده توانسته‌اند بازار را قبضه کنند. در واقع این دو شرکت چینی در حال حاضر استاد عرضه میان‌رده‌هایی هیجان انگیز با قیمت‌های بسیار مناسب هستند. سامسونگ برای باز پس گیری بازار از این دو شرکت، باید بتواند محصولات بهتری را در این رده‌ها تولید کند. در این بین باید حواس کره‌ای‌ها به دیگر رقبای چینی کوچک‌تر خود هم باشد. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post سامسونگ در حال واگذاری بازار به رقبای چینی خود است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا