اخبار کسب و کار

بنچمارک آیپد پرو جدید نشان می‌دهد این تبلت از بسیاری کامپیوترها سریع‌تر است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شب گذشته، یک سری بنچمارک که متعلق به آیپد پرو جدید است، در اپلیکیشن Geekbench مشاهده شد و قدرت پردازنده هشت هسته‌ای A12X Bionic که در آیپد پرو استفاده شده را نشان می‌دهد. به صورت خلاصه باید بگوییم این پردازنده، واقعا قدرت‌مند است!

در بخش تک هسته‌ای از بنچمارک Geekbench، آیپد پرو توانسته امتیاز فوق العاده ۵۰۲۵ را به دست بیاورد. در بخش چند هسته‌ای نیز این محصول توانسته امتیاز ۱۸۱۰۶ را کسب کند که این اعداد و ارقام نه تنها آیپد پرو جدید را به سریع‌ترین آیپد ساخته شده، بلکه به سریع‌ترین تبلت ساخته شده بدل می‌کند. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که آیپد پرو حتی از نظر پردازشی، توان رقابت با مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی ۲۰۱۸ را هم دارا است که از پردازنده‌های قدرتمند شش هسته‌ای اینتل استفاده می‌کنند.

در عکس زیر، به صورت خلاصه نتیجه بنچمارک آیپد پرو جدید با چند نسخه دیگر آیپد، آیفون XS و همینطور چند مدل مک‌بوک پرو، مقایسه شده است.

این واقعیت که از نظر توان پردازشی، آیپد پرو جدید می‌تواند با آخرین نسخه از مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی که به پردازنده شش هسته‌ای و ۲.۶ گیگاهرتزی Core i7 مجهز شده، رقابت کند، فوق العاده است. مخصوصا اینکه قیمت پایه این تبلت ۷۹۹ دلار است و مک‌بوک پرو اشاره شده نیز قیمتی ۲۷۹۹ دلاری دارد.

اگرچه مک‌بوک پرو مورد نظر با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی همراه است اما اگر مدل ۱۱ اینچ آیپد پرو جدید را بخواهید با همین میزان حافظه خریداری کنید، ۱۱۴۹ دلار قیمت دارد که کمتر از نصف قیمت مک‌بوک پرو است.

در مراسم معرفی این محصول در نیویورک نیز اپل اشاره کرد که iPad Pro جدید از نظر عملکرد چند هسته‌ای، تا ۹۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود و نتیجه مشاهده شده در Geekbench نیز این ادعا را تایید می‌کند. به طور دقیق‌تر بخواهیم حساب کنیم، آیپد پرو جدید در عملکرد چند هسته‌ای، ۹۴ درصد سریع‌تر از آیپد پرو قبلی است.

اگر دنبال مک‌بوک پرو واقعا قوی‌تری می‌گردید، باید سراغ نسخه مجهز شده به پردازنده Core i9 از این لپ‌تاپ بروید. Core i9 چه در بخش تک‌هسته‌ای و چه در بخش چند هسته‌ای، می‌تواند پردازنده A12X Bionic را شکست دهد. کامپیوتر‌های iMac Pro نیز از آیپد پرو جدید سریع‌تر خواهند بود اما این واقعیت که تبلت جدید اپل، یکی از قدرتمندترین محصولاتی است که اپل در حال حاضر به فروش می‌رساند، هیجان انگیز است.

در این اپلیکیشن بنچمارک همچنین میزان حافظه رم آیپد پرو جدید هم مشخص شده است. آیپد پرو ۲۰۱۸ با دو حافظه رم ۴ و یا ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. مدل‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی آیپد پرو، حافظه رم ۴ گیگابایتی دارند و مدل یک ترابایتی این تبلت، حافظه رم ۶ گیگابایتی خواهد داشت.

این نتایج بار دیگر ما را به این تئوری نزدیک کرد که اپل در آینده نزدیک، می‌تواند از پردازنده‌های ARM خود، در ساخت لپ‌تاپ‌های خود استفاده کند. در این زمینه تنها شنیده‌ایم که در سال ۲۰۲۰، اپل برای اولین بار مک‌بوکی با پردازنده سری A که در آیفون و آیپد شاهد آن هستیم، معرفی خواهد کرد. این زنگ خطری بزرگ برای شرکت‌هایی مثل اینتل است تا هرچه زودتر، خود را به اپل برسانند.

منبع: MacRumors

The post بنچمارک آیپد پرو جدید نشان می‌دهد این تبلت از بسیاری کامپیوترها سریع‌تر است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا