اخبار کسب و کار

اولین بنچمارک‌ها از پردازنده جدید کوالکام منتشر شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دیروز به یک باره شاهد عرضه اولین گوشی با پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپ‌دراگن ۸۱۵۰ بودیم. این در شرایطی است که این پردازنده هنوز معرفی نشده و گوشی مذکور نیز علاوه بر لقب اولین گوشی که با این پردازنده عرضه می‌شود، اولین گوشی تاشو با نمایشگر ۷.۵ اینچی هم به حساب می‌آید. این اتفاقات نسبتا عجیب را که کنار بگذاریم، با خبر معرفی این گوشی، بنچمارک‌هایی از پردازنده جدید کوالکام هم در اپلیکیشن Geekbench مشاهده شد. این بنچمارک‌ها البته مربوط به گوشی FlexPai که دیروز معرفی شد نیستند اما در نهایت، تصویر خوبی از پردازنده جدید کوالکام برای پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۱۹ به ما می‌دهد.

پردازنده جدید که با نام اسنپ‌دراگن ۸۱۵۰ شناخته می‌شود، بر پایه نسل جدید هسته‌های پردازشی Kyro ساخته شده است. اگرچه کوالکام درباره نحوه استفاده از هسته‌های پردازشی این پردازنده صحبتی نکرده اما شایعات می‌گویند این پردازش از گروه‌های پردازشی ۲+۲+۴ استفاده می‌کند. در نسل قبلی یعنی اسنپ‌دراگن ۸۴۵، شاهد این بودیم که کوالکام از چهار هسته برای کارهای ضعیف‌تر و چهار هسته دیگه برای پردازش‌های سنگین‌تر استفاده می‌کرد. حالا اما به نظر می‌رسد مثل پردازنده ۷ نانومتری Kirin 980، شاهد استفاده از سه گروه پردازشی هستیم.

در نهایت، نتایج بالا نشان می‌دهند که پردازنده جدید نسبت به اسنپ‌دراگن ۸۴۵ پیشرفت قابل توجهی داشته است. اما خب با این وجود در قسمت تک هسته‌ای اپلیکیشن Geekbench از پردازنده‌های اگزینوس، Kirin 980 و پردازنده قدرتمند A12 اپل، جا مانده است. در بخش چند هسته‌ای اما با کنار زدن رقبای خود در دنیای اندروید، نتوانسته iPhone XS Max را پشت سر بگذارد.

البته یک نکته وجود دارد و آن این است که نمی‌دانیم آیا این پردازنده در نهایت سرعت کلاک خود بوده است یا نه. ممکن است این‌ها صرفا بنچمارک‌هایی اولیه باشند و اعداد و ارقام بهتر را در زمان عرضه این پردازشگر در گوشی‌های اندرویدی سال آینده ببینیم. همچنین متاسفانه هیچ بنچمارکی از پردازشگی گرافیکی Adreno مختص به پردازنده اسنپ‌دراگن ۸۱۵۰ در دسترس نیست. در مجموع شما درباره این اعداد و ارقام چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post اولین بنچمارک‌ها از پردازنده جدید کوالکام منتشر شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا