اخبار کسب و کار

۱۱ قانون طلائی برای بهداشت شخصی آقایان

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

رازهای زیبایی فقط مخصوص خانم‌ها نیست و آقایان هم به شیوه خودشان رازهای بهداشت شخصی و البته تمیزی و زیبایی بیشتری دارند. آقایان برای اینکه بوی نامطبوع و ظاهر نامرتب نداشته باشند، نیاز است برخی راهکارها را بشناسند تا همیشه آراسته و مرتب به نظر برسند.

  1. بوی پا را کنترل کنید

هر روز پای خود را با وسیله‌ای مانند سنگ پا یا سوهان مخصوص اسکراب بزنید. سریعاً بعد از بیرون آمدن از حمام و بعد از شستن پاها، آنها را خشک کنید و فضای بین انگشتان را هم فراموش نکنید. برای اینکه پاها بوی نگیرند، قبل از پوشیدن جوراب از محصولات ضد عرق استفاده کنید.

  1. از تیغ کند استفاده نکنید

زمانی که تیغ در معرض اکسیژن هوا قرار بگیرد و در اثر اکسیداسیون، سطح تیغ کند می‌شود. استفاده کردن از روغن‌های معدنی می‌تواند این فرآیند را متوقف کند و تیزی تیغ اصلاح را برای مدت طولانی‌تری نگه دارد. بعد از اصلاح صورت، تیغ را برای چند دقیقه درون مقدار کمی روغن معدنی غوطه‌ور کنید و سپس با استفاده از الکل تیغه‌ها را تمیز کنید.

  1. بدون حمام کردن شاداب شوید

فواید جوش شیرین

اگر وقت کافی ندارید تا به طور کامل حمام کنید، می‌توانید از روش‌های خانگی برای تمیزی خود استفاده کنید. به حمام بروید، روشویی دستشویی را ببندید و آن را از آب پر کنید. ۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون آب بریزید و سپس با استفاده از یک لیف، حوله یا اسفنج که به این محلول آغشته شده است، بدنتان را تمیز کنید.

  1. از آراستگی بدنتان نترسید

اگر موهای سرتان کم‌پشت شده است، ممکن است موهای بینی، پشت کمر و گوش‌هایتان بیشتر جلب توجه کنند چون با قدرت هرچه بیشتر در سر جای خود قرار گرفته‌اند! با استفاده از قیچی، موزر، موچین یا هر وسیله دیگری که بهتر می‌دانید موهای اضافی را کوتاه کنید یا آنها را جدا کنید. حتی وکس هم در سالن‌های آرایشی آقایان به صورت ویژه انجام می‌شود.

  1. زیر بغل خود را نادیده نگیرید

رفع بوی زیربغل

موهای زیر بغل باکتری‌ها را به دام می‌اندازد و باعث می‌شود بوی بدن شما شدیدتر و ناخوشایندتر شود. موهای زیر بغل خود را کوتاه و اصلاح کنید تا بدنی تمیزتر و شاداب‌تر داشته باشید. در فصل گرم یا در حین انجام فعالیت‌هایی که باعث عرق کردن بیشتر شما می‌شود، این توصیه را جدی‌تر بگیرید.

  1. از موهای زیر پوستی جلوگیری کنید

چنانچه اغلب روی صورتتان موهای زیرپوستی مشاهده می‌کنید، لازم است قبل از اصلاح برای مدت پنج دقیقه پوست صورت را با ژل، روغن یا کرم‌های اصلاح نرم کنید. این محصولات حاوی اسانس‌های روغنی، آنتی اکسیدان و ویتامین‌هایی هستند که برای پوست‌های حساس مناسب‌اند. برای اینکه پوشش بیشتر و ضخیم‌تری از این محصولات را روی پوست صورت داشته باشید می‌توانید از برس مخصوص استفاده کنید، این کار باعث نرمی بیشتر صورت شما نیز می‌شود. همیشه از تیغ‌های تیز استفاده کنید و آنها را در جهت رشد موها روی پوست حرکت دهید. بعد از اصلاح از نرم کننده پوست استفاده کنید.

  1. زیر بغل خود را خنک و تمیز نگهدارید

ضد عرق

یک گلوله پنبه بردارید و آن را درون روغن درخت چای یا نارون کوهی فرو ببرید. سپس این پنبه را در ناحیه زیر بغل خود بمالید تا آن را خشک، خنک، تازه و بدون باکتری نگه دارد. البته سرکه، الکل یا هیدروژن پر اکسید هم می‌توانند باکتری‌هایی که باعث بوی نامطبوع عرق می‌شوند را نیز از بین ببرند.

  1. بعد از حمام یا درون حمام اصلاح کنید

آب داغ و بخار باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود و موهای صورت شما را نرم‌تر می‌کند. پس برای اصلاح موهای صورت تا زمانی که به اندازه کافی در حمام مانده باشید صبر کنید، در این حالت است که کمترین درد را احساس می‌کنید. بعد از ۵ دقیقه ماندن زیر روش حمام، می‌توانید اصلاح صورت خود را حتی بدون نیاز به کرم اصلاح انجام دهید.

  1. هر از گاهی تیغ اصلاح خود را تعویض کنید

تیغ اصلاح آقایان

بدون داشتن تیغ تیز، آنچه روی صورت و گردنتان باقی می‌ماند، لکه‌های قرمز است که موجب التهاب پوستتان هم می‌شود. پس قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، هر از گاهی تیغ اصلاح خود را عوض کنید.

  1. با اصلاح صورت ۵ سال جوان‌تر شوید

موهای صورت باعث می‌شود سن شما بیشتر از چیزی که هست نشان داده شود. اگر ریش صورت شما کامل است، می‌توانید آن را به شکل مدل‌های جدید و به روزتری بتراشید تا جوان‌تر به نظر برسید یا حتی کل صورتتان را اصلاح کنید.

  1. لباس‌های قابل تنفس بپوشید

لباس نخی مردانه

الیاف مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس اجازه نمی‌دهند پوست شما نفس بکشد بوی بدن را بیشتر می‌کنند. بهتر است برای لباس و پوشاک خود به سراغ موادی مانند نخ و پنبه بروید که هوای بیشتری را به پوستتان می‌رساند. همچنین مطمئن شوید که لباس‌های به اندازه کافی گشاد باشند، لباس‌های تنگ عرق را روی سطح پوست نگه می‌دارند و باعث بوی ناخوشایند می‌شوند.

The post ۱۱ قانون طلائی برای بهداشت شخصی آقایان appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا