اخبار کسب و کار

آیفون‌های گران‌قیمت درآمد اپل را افزایش داده‌اند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اپل هر ساله قیمت گجت‌های خود را تا حدی افزایش می‌دهد که هرچند این رویکرد خبر بدی برای جیب مشتریان محسوب می‌شود، اما این روندی است که ادامه‌دار خواهد بود، زیرا درآمد بیشتری برای این شرکت به ارمغان می‌آورد.

این کمپانی که چندماه پیش ارزش آن از سد ۱ تریلیون دلار گذشت، ساعاتی قبل گزارش مالی مربوط به عملکرد سه‌ماهه‌ی اخیر را منتشر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۲۰ درصدی درآمد این شرکت هستیم. ولی طبق این گزارش، فروش آیفون‌ها کمتر از حد انتظار بوده است و در مقایسه با سال گذشته، تقریبا رشدی در فروش این گوشی‌ها محقق نشده است.

اپل با بهره‌گیری از این راهبرد، در ازای فروش محصولات کمتر، می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند.

همین که یکسان بودن آمار فروش می‌تواند سود یک شرکت را افزایش دهد، نشان می‌دهد که چرا اپل همواره اصرار دارد که قیمت گجت‌های خود را بالاتر ببرد؛ زیرا با این کار در ازای فروش محصولات کمتر، می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند. همچنین مدیران ارشد اپل اعلام کردند که در گزارش‌های مالی بعدی، آن‌ها به آمار فروش مهم‌ترین محصولات یعنی مواردی مانند آیفون‌ها، مک‌بوک‌ها و آیپدها اشاره نخواهند کرد. در عوض، آن‌ها فقط آمار کلی مربوط به سود دریافتی فروش گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها و دیگر موارد این‌چنینی منتشر می‌کنند تا بررسی میزان فروش محصولات به کار بسیار سخت‌تری بدل شود.

تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از این خبر خوشحال نشدند زیرا چنین مواردی نشان‌دهنده‌ی عملکرد شرکت‌ها محسوب می‌شود. اما تیم کوک و باقی مدیران ارشد گفته‌اند که چنین آمار فروشی دیگر مانند سابق مفید نیستند. یکی از مدیران ارشد اپل در همین رابطه گفته: «من به شما اطمینان می‌دهم که ما همواره برای فروش محصولات بیشتر تلاش می‌کنیم، اما بررسی آمار فروش تک‌تک محصولات دیگر مانند گذشته اطلاعات چندان سودمندی به حساب نمی‌آید.»

البته این استدلال نتوانست سهام‌داران را راضی کند و به همین خاطر بعد از این گزارش، سهام اپل حدود ۶ درصد سقوط کرد و حتی موقتا شهرت اپل را به‌عنوان یک شرکت ۱ تریلیون دلاری به‌ خطر انداخت.

منبع: Mashable

The post آیفون‌های گران‌قیمت درآمد اپل را افزایش داده‌اند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا