اخبار کسب و کار

لنوو Z5 پرو معرفی شد؛ جدیدترین عضو کشویی‌ها

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

ساعاتی پیش خبر معرفی گوشی آنر مجیک ۲ را نوشتیم که با مکانیزم کشویی، نمایشگری بدون بریدگی و بزرگ را در اختیار کاربران قرار می‌داد. حالا شرکت لنوو نیز در تلاشی مشابه، پرچمدار جدید خود را با نام لنوو Z5 پرو معرفی کرده است.

خبرهای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، می‌دانید که به جز مدل جدید لنوو و گوشی جدید آنر، شیائومی می میکس ۳ اولین بازیگر این میدان بود. حالا لنوو ادعا می‌کند که Z5 پرو نه تنها از دو رقیب خود ارزان‌تر است، بلکه نسبت نمایشگر به بدنه بیشتری هم دارد.

برای کاهش قیمت، بگذارید در همین ابتدا بگوییم که لنوو از پردازنده میان‌رده اسنپ‌دراگن ۷۱۰ استفاده کرده و درواقع پرچمدار به حساب نمی‌آید. در مقایسه باید بگوییم Xiaomi Mi Mix 3 از پردازنده اسنپ‌دراگن ۸۴۵ و گوشی آنر مجیک ۲، از پردازنده Kirin 980 استفاده می‌کنند.

اما پردازنده را که کنار بگذاریم، به نظر با یک گوشی فوق العاده روبرو هستیم. در بخش جلویی دستگاه نمایشگر ۶.۳۹ اینچی قرار گرفته که رزولوشن فول اچ‌دی پلاس دارد. لنوو می‌گوید نمایشگر به تنهایی ۹۵ درصد از مساحت جلویی گوشی را اشغال کرده که عدد فوق العاده‌ای است. حتی در زمان معرفی این گوشی در کنار شیائومی Mi Mix 3 نیز نمایش داده شد که مشخصا حاشیه‌های نمایشگر در گوشی لنوو، کمتر بود. همچنین شرکت لنوو اعلام کرده که این نمایشگر ساخت شرکت سامسونگ است و این یعنی با پنل AMOLED بسیار خوبی روبرو هستیم.

لنوو Z5 پرو در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی، آپشن‌های زیادی را در اختیار کاربران نمی‌گذارد. این گوشی تنها در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه رم ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین به پشتیبانی از microSD اشاره نشد که یعنی ممکن است این گوشی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی نکند.

در بخش پشتی این گوشی شاهد یک سیستم دوتایی دوربین هستیم. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است و از سنسور Sony IMX576 استفاده می‌کند. لنز این دوربین نیز f/1.8 دارد. دوربین دوم ۲۴ مگاپیکسلی بوده و از سنسور IMX519 استفاده می‌کند. متاسفانه لنوو هنوز اطلاعی درباره لنز این دوربین منتشر نکرده است. در بخش جلویی دستگاه و زیر نمایشگر، دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی وجود دارد. همچنین یک سنسور اینفرارد در این بخش قرار گرفته که می‌تواند در تاریکی چهره کاربر را شناسایی کرده و قفل گوشی را باز کند.

صحبت از باز شدن قفل گوشی شد. این گوشی علاوه بر پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره، به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر نیز مجهز است.

منبع انرژی این گوشی نیز یک باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپری است که شاید با توجه به اندازه نمایشگر، به سختی بتواند یک روز کامل شارژ دهی داشته باشد. همچنین لنوو Z5 پرو با اندروید اورئو عرضه می‌شود و روی آن رابط کاربر ZUI 10 نصب شده است.

علاوه بر تمام این‌ها، لنوو Z5 پرو به هوش مصنوعی هم مجهز شده است. هوش مصنوعی در این گوشی نه تنها می‌تواند در عکاسی و با تشخیص صحنه به کمک کاربر بیاید، بلکه در زمینه عملکرد هم ایفای نقش خواهد کرد. لنوو اعلام کرده که هوش مصنوعی در این گوشی، کمک می‌کند بازی‌ها بهتر و روان‌تر اجرا شوند.

پیش فروش این گوشی از همین حالا شروع شده و عرضه آن به ۱۹ آبان ماه موکول شده است. این گوشی در مدل پایه با قیمت حدودی ۲۸۷ دلار و در مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت حدودی ۳۳۰ دلار عرضه می‌شود. همچنین لنوو Z5 پرو تنها در رنگ مشکی عرضه می‌شود. با این رده قیمتی، اگر لنوو فروش این گوشی را در بازارهای جهانی هم آغاز کند، باید فروش خوبی در انتظار این گوشی جذاب باشد. شما درباره لنوو Z5 پرو چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post لنوو Z5 پرو معرفی شد؛ جدیدترین عضو کشویی‌ها appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا