اخبار کسب و کار

۵ ویژگی برتر آیپد پرو ۲۰۱۸

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اپل دو روز قبل از مدل جدید آیپد پرو رسماً پرده‌برداری کرد؛ آیپدهایی که بزرگی نمایشگر آن‌ها بی‌سابقه محسوب می‌شود. از جمله مهم‌ترین تغییرات این دو تبلت می‌توانیم به بازطراحی کلی، کاهش حاشیه‌ها و بهره‌گیری از سخت‌افزارها قدرتمندتر اشاره کنیم. همچنین این تبلت‌ها برای اولین بار از سیستم فیس آی‌دی بهره می‌برند که در حالت افقی و عمودی کار می‌کنند.

طی سال‌های اخیر، اپل همواره آیپد پرو را به‌عنوان یک جایگزین برای لپ‌تاپ مطرح کرده است. بنابراین سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا مدل جدید آیپد پرو که از تراشه A12X Bionic بهره می‌برند آن‌قدر قدرتمند هستند که بتوانند جایگزین لپ‌تاپ‌های معمولی شوند؟ در ادامه به ۵ ویژگی برتر و ۱ ویژگی نه‌چندان خوشایند آیپد پرو جدید می‌پردازیم.

ظاهر جذاب

اپل برای مدل جدید آیپد دست به بازطراحی زده و همین باعث شده که طراحی مدل‌های قدیمی دیگر حرف چندانی برای گفتن نداشته باشند. اولین چیزی که در رابطه با این دو تبلت توجهات را جلب می‌کند، کاهش حاشیه‌های آن است که ظاهر جذابی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. به لطف این مشخصه، مدل ۱۱ اینچی هم‌اندازه‌ی مدل ۱۰.۵ اینچی سابق است و مدل ۱۲.۹ اینچی در مقایسه با مدل قبلی اندازه‌ی کوچک‌تری دارد. همچنین باید خاطرنشان کنیم که این دو مدل سبک‌تر و باریک‌تر هم شده‌اند که تمام این موارد زیبایی دوچندانی را به آن‌ها بخشیده است.

قدرتمندتر از برخی از لپ‌تاپ‌ها

آیپد پرو

به گفته‌ی اپل، مدل‌های جدید آیپد پرو از ۹۰ درصد لپ‌تاپ‌های موجود در بازار قدرت بیشتری دارند. به لطف بهره‌گیری از تراشه A12X Bionic و موتور عصبی موجود در آن، آیپد پرو جدید در هر ثانیه می‌تواند ۵ تریلیون عملیات محاسباتی مختلفی را انجام دهد. همچنین اپل مدعی است که عملکرد گرافیکی این مدل‌های جدید قابل مقایسه با کنسول ایکس‌باکس وان اس است و این یعنی برای تولید انواع و اقسام محتوا و موارد مختلف مربوط به سرگرمی هم می‌توان روی این تبلت حساب کرد.

بهره‌گیری از سیستم تشخیص چهره

آیپد پرو

اپل برای اینکه بتواند در این آیپدها از دوربین TrueDepth استفاده کند، آن را بازطراحی کرده و به همین خاطر سیستم فیس آی‌دی قدرتمندتر از قبل شده است. اما برخلاف آیفون‌های جدید، این سیستم در حالت افقی و عمودی قادر به تشخیص چهره‌ی کاربر است که باعث می‌شود کاربرانی که مثلاً اهل استفاده از کیبورد هستند، از این بابت نگرانی‌ای نداشته باشند و با خیال راحت از آیپد پرو خود بهره ببرند.

سیستم ناوبری ساده

آیپد پرو

با توجه به فقدان دکمه هوم، سیستم ناوبری مدل جدید آیپد پرو تا حدی متفاوت‌تر از قبل شده است. اپل سیستم ناوبری آیفون‌های جدید را برای این تبلت به ارمغان آورده که می‌تواند سرعت عمل کاربران را افزایش دهد. اگر اهل استفاده از آیفون‌های جدید یا آیفون X باشید، هیچ مشکلی با این سیستم ناوبری نخواهید داشت و کاربران تازه‌کار هم خیلی سریع می‌توانند این ژست‌های حرکتی را یاد بگیرند.

اتصال به مانیتور ۵K

آیپد پرو

اپل برای مدل جدید آیپد پرو تصمیم گرفته به جای بهره‌گیری از پورت لایتنینگ، از پورت USB-C استفاده کند. به لطف بهره‌گیری از این استاندارد، کاربران می‌توانند راحت‌تر از گذشته آیپد خود را به دیگر وسایل متصل کنند که از بین آن‌ها می‌توانیم به مانیتور ۵K اشاره کنیم. همچنین اپل اعلام کرده که کاربران با استفاده از این پورت حتی می‌توانند آیفون خود را هم شارژ کنند.

و اما فقدان جک هدفون

آیپد پرو

هرچند این دو تبلت ویژگی‌های هیجان‌انگیز زیادی دارند، ولی متأسفانه اپل جک هدفون را از بدنه‌ی آن‌ها حذف کرده است. به همین خاطر ناچار به خرید یک هدفون بلوتوثی یا دانگل مربوط به این موضوع خواهید بود. اپل با این کار بار دیگر نشان داده که به آینده‌ی بدون پورت بسیار پایبند است و برای این کار حتی حاضر است جک هدفون را از گران‌ترین تبلت‌های خود حذف کند.

منبع: TechnoBuffalo

The post ۵ ویژگی برتر آیپد پرو ۲۰۱۸ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا